کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316227 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

بالن‎های گوگل به مدت طولانی در آسمان دوام می اورند

گوگل یک گام دیگر به سمت اینترنت رایگان برداشت. اکنون برد بالن‎های گوگل به بیش از ۱۰۰ روز رسیده است.


project_loon

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ در خردادماه سال قبل که گوگل پروژه‎ی Loon را معرفی کرد و چندی پیش نیز در فارنت گزارشی از این پروژه‎ی گران‎قیمت منتشر کردیم. بسیاری بودند که شانس اندکی برای اجرای این پروژه قائل بودند. بنابر آنچه که گوگل اعلام کرده بود هدف پروژه این بود که بالن‎ها به مدت ۱۰۰ روز یا حتی بیشتر در آسمان بمانند، اما مشکل این بود که تاکنون به طور معمول هیچ‎کس در هیچ کجا حتی در حوالی این تعداد روز نیز نتوانسته در آسمان با بالن معلق بماند.

بالن‎های ناسا، که خیلی بزرگ‎تر از بالن‎های گوگل هستند، کمتر از ۶۰ روز در آسمان در پرواز بوده‌اند اما هدف گوگل این بود که زمان معلق نگه داشتن بالن‎ها در آسمان را، با هزینه‎ای خیلی کمتر از بالن‎های ناسا، به دو برابر این تعداد روز برساند.

در این مورد، بالن‎سوار کهنه‎کار، پر لیندستراند (Per Lindstrand) به رسانه‎ی خبری WIRED چنین گفته است:

این کار کاملاً غیرممکن است. می‎توانید با هرکسی در جامعه‎ی علمی در این مورد صحبت کنید و نظر آن‎ها را جویا شوید. حتی سه هفته پرواز در آسمان با بالن نیز خیلی نادر است.

امروز گوگل تعدادی از دستاوردهای خود را اعلام کرد. مهمترین آن‎ها درباره‎ی بالنی ملقب به ماراتونر (Marathoner) است که در خردادماه از نیوزیلند به آسمان فرستاده شد و پس از ۱۳۴ روز در شیلی به زمین نشست. ماهش کریشناسوامی (Mahesh Krishnaswamy) که عملیات تولید پروژه‎ی Loon را رهبری می کند، چنین گفت:

وقتی که ما این بالن را به آسمان فرستادیم، در ابتدا به رکورد ۱۰ روز رسیدیم و در ادامه ۳۰ روز بود که این بالن بطور مستمر در آسمان در حال پرواز بود و این عدد به ۷۰ رسید و حالا برای ما این امری عادی است که بالن‎ها را ۱۰۰ روز (و یا حتی بیشتر) در آسمان معلق نگه داریم.

این دوام و ماندگاری نتیجه‎ی آزمایش‎های متمرکز و کار شبانه و نیز یک الهام خیلی عجیب در اواخر شب بود. کریشناسوامی می‎گوید:

حتی یک سوراخ خیلی ریز، به اندازه‎ی ۲ میلی‎متر، می‎تواند چرخه‎ی زندگی بالن را به اندازه‎ی چند هفته کاهش دهد و پیدا کردن این سوراخ ۲ میلی‎متری بر روی بالنی با سطح ۶۰۰۰ متر مربع، مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. من در تلاش بودم تا راه‎هایی برای آزمایش و یافتن این نشتی‎ها پیدا کنم که ناگهان در نیمه‎های شب راهی به ذهنم رسید: کاندوم‎ها!

کریشنا سوامی و تیم وی آزمون‎های مایعات و الکترواستاتیکی که صنایع کاندوم‎سازی برای آزمایش و پیدا کردن سوراخ‎ها و نشت‎های میکروسکوپی بر روی محصولات خود انجام می‎دهند را بر روی بالن‎ها انجام دادند. این موضوع سبب شد تا آن‎ها به مواد جدیدی دست یابند و با تغییر در ساختار بالن‎ها بتوانند بطور چشمگیری طول عمر بالن‎ها را افزایش دهند و پروژه‎ی Loon را به هدفش نزدیکتر کنند، هدفی که ایجاد یک حلقه‎ی گسترده‎ی ناگسستنی در سراسر جهان  است، حلقه‎ای از برج‎های سلولی شناور که قادر به ارائه‎ی خدمات مستمر و بدون وقفه‎ی‎ Wi-Fi با سرعت‎های بالا است که در آزمون‎های اخیر به سرعت دانلود ۱۰MB رسیده‎اند.

project-loon-launches

سوای از معرفی بالن ماراتونر، پروژه‎ی Loon یکسری بالن‎های قابل توجه دیگر نیز در دستاوردهای خود ذکر کرده است. لقب “ستاره‎ی سریع” (Sprint Star) مربوط به سریع‎ترین بالن این پروژه است که از اقیانوس آرام جنوبی تا فراز قطب جنوب با سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت در پرواز بود. لقب “بازمانده‎ی یخ‎زده” (Frosty Survivor) مربوط به بالنی است که قادر به تحمل دمای -۸۳ درجه‎ی سانتی‎گرادی (-۱۱۷ درجه‎ی فارنهایت) است. کریشناسوامی می‎گوید:

در چنین دمایی، هوا خیلی خشن و سخت است و از این‎رو بالن‎ها می‎توانند خیلی حالت شکننده و بی‎دوام پیدا کنند.

وقتی که بالن در حال صعود یا فرود است، تغییرات سریع دما سبب می‎شود که بالن منقبض و منبسط شود. تصور کنید که یک باند کشی را کاملاً منجمد کرده‎اید. حالا سعی کنید که آن را بکشید. ترق! (می‎شکند!)

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24019 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: farnet.ir تاریخ خبر: 1393/09/17 تعداد مشاهده: 2034
سافت گذر