کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733735632 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316092 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

سافت‌گذر: بررسی کیبورد مخصوص بازی «جی710 پلاس» لاجی‌تک

به گزارش سافت‌گذر ؛ صفحه‌کلیدهای مکانیکی مدت‌هاست که به نوع مورد علاقه کاربران مختلف و به ویژه گیمرهای حرفه‌ای تبدیل شده‌اند و به نظر می‌رسد هر شرکتی که دستی بر آتش تولید لوازم جانبی رایانه دارد، باید وارد این عرصه هم بشود.

 

معمولاً وقتی مردم به لاجی‌تک و کیبوردهایش فکر می‌کنند اغلب کیبوردها و ماس‌هایی را در نظر می‌گیرند که در هر مغازه‌ای قابل خریداری است. من در گذشته با کیبوردهای بسیاری کار کرده‌ام. بعضی صفحه ال‌سی‌دی داشته‌اند، بعضی دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی، بعضی نور پس‌زمینه، اما همه آن‌ها از مکانیسم سوییچ «لاستیکی» استفاده می‌کردند. از نظر من این دکمه‌های لاستیکی به هیچ‌وجه نمی‌توانند با دکمه‌های «مکانیکی» رقابت کنند.

از آن‌جایی که در سال‌های اخیر خیل عظیمی از کیبوردهای مکانیکی وارد بازار شده‌اند، شرکت لاجی‌تک به این نتیجه رسید که دارد از بازار عقب می‌ماند. حتی وقتی که شرکت «کورسر» Corsair کیبورد مکانیکی‌اش را راوانه بازار کرد، ‌شایعاتی وجود داشت مبنی بر این‌که این شرکت، کارمندان پیشین شرکت لاجی‌تک را به کار گرفته است تا برایش کیبوردهای مکانیکی سری «کی» K طراحی کنند. البته لاجی‌تک هیچ ایرادی در این کار نمی‌دید، بلکه بلافاصله خود را به میدان مسابقه رساند تا روی طراحی‌اش کار کند و بتواند سهم خودش را از بازار کیبوردهای مکانیکی داشته باشد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ چنین اقدامی برای آن‌ها جهش بزرگی به حساب نمی‌آمد، چراکه طراحی‌های قبلی آن‌ها برای مدل‌های جدید هم جواب می‌داد. لاجی‌تک فقط نیاز داشت که بازار را متقاعد کند تا اجناس گران‌تری را بخرد و با یک بسته بندی جدید و متفاوت از دیگر رقبا، کیبوردی مکانیکی به بازار ارائه دهد که کاملاً از دیگر کیبوردها متمایز باشد. در مقایسه با اغلب کیبوردهای «مکانیکی» که برای تایپ کردن طراحی شده‌اند، تنها تعداد کمی کیبورد هستند که واقعاً متناسب با نیاز گیمرها طراحی شده‌اند. یکی از این کیبوردها «جی710 پلاس» G710+ است. باید گفت که شرکت لاجی‌تک واقعاً روی طراحی این کیبورد کار کرده تا آن را تبدیل به یک محصول موفق در بازار کند.

مشخصات، عرضه در بازار و قیمت
 

مشخصاتی که در بالا ذکر شده است فقط به ما می‌گوید چه چیزی را باید آماده کنیم تا بتوانیم از این کیبورد استفاده کنیم: چه سیستم‌عامل‌هایی می‌توانند از این کیبورد و نرم‌افزارش استفاده کنند. همچنین در مشخصات این کیبورد قید شده است که به دو پورت یواس‌بی2 ‌نیاز دارید تا صفحه‌کلید را به صورت همزمان به آن‌ها وصل کنید. یکی برای خود کیبورد و یکی برای خروجی پشت آن. همچنین شما به حداقل 70 مگابایت فضا نیاز دارید تا بتوانید نرم‌افزار این کیبورد را نصب کنید. البته باید از اینترنت، نرم‌افزار را دانلود کنید، چراکه در جعبه این کیبورد هیچ دی‌وی‌دی درایوری را نخواهید یافت. درون جعبه دستگاه، علاوه بر خود کیبورد و «استراحتگاه دست» palm rest آن و دفترچه توضیحات، یک کارت گارانتی یک ساله هم خواهید یافت.

هرچند شرکت لاجی‌تک هیچ اطلاعاتی در مورد مواد اولیه به‌کار رفته در قاب کیبورد به ما نمی‌دهد، ولی من این اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهم. قاب جی710 پلاس از پلاستیک سیاه ساخته شده و از دو تکه تشکیل می‌شود. نیمه رویین کیبورد که دربردارنده کلید‌ها و لبه بیرونی بدنه کیبورد است و به شما حس سطحی سیاه و درخشان را می‌دهد و حتی در قسمت سمت چپ، رنگ نارنجی را مشاهده می‌کنیم. نیمه زیرین کیبورد دربردارنده پایه‌ها و سوراخ‌هایی است که کیبورد را با کمک پیچ به هم چفت می‌کند.

درون بدنه کیبورد و در قسمت زیرین، یک شاسی استیل وجود دارد که کلید‌ها مستقیماً به آن پیچ شده‌اند. روی این شاسی شما می‌توانید مکانیسم ترکیبی پایه‌های دکمه‌ها را بیابید. اغلب کلیدهای کیبورد، مکانیسم «چری ام‌ایکس براون» Cherry MX Brown دارند، کلیدهای ماکرو، کلیدهای دارای نور پس‌زمینه و کلید‌های چندرسانه‌ای، همه با سوییچ‌های لاستیکی محکم شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این کیبورد نور پس‌زمینه سفیدرنگی است که جی710 پلاس با آن روشن می‌شود. ضمناً هر کلیدی به صورت جداگانه روشن می‌شود.

اگر دقیق‌تر شویم، خواهیم دید که دو سوییچ «دیمر» وجود دارد که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا در کلیدهای WASD و کلیدهای جهات، تنظیمات نور دلخواه را اعمال کند. این در حالی است که یک سوییچ دیگر، نور بقیه کلیدها را تنظیم می‌کند. نور تمامی کلیدها در پنج سطح مختلف قابل تنظیم است.

از آن‌جایی که کیبورد جی710 پلاس مدتی است که وارد بازار شده است، یافتن یکی از این کیبوردها کار چندان سختی نیست. وقتی فروشگاه‌هایی را جستجو کردم که این کیبورد را عرضه می‌کنند، شاید غریب به 50 فروشگاه پیدا شد که این کیبورد مکانیکی مخصوص بازی را برای فروش ارائه می‌کردند. شما می‌توانید این کیبورد را با قیمت 119.99 دلار (هنگام نوشتن این بررسی) خریداری کنید. اگر قصد خرید دارید، مراقب تفاوت قیمت‌ها باشید، چرا که بعضی جاها این کیبورد را تا 170 دلار هم به خریدار می‌فروشند. در کل، قیمت مناسبی دارد، ولی بگذارید وارد جزئیات شویم تا ببینیم شرکت لاجی‌تک چه چیزی می‌خواهد در عوض پولمان به ما دهد.

بسته‌بندی

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ روی جعبه مشکی رنگ جی710 پلاس تصویر آن را مشاهده می‌کنید. در تصویر روی جعبه، قسمت چپ کیبورد را می‌بینید که آن را در حالت طبیعی نشان می‌دهد و سمت راست صفحه‌کلید، در این تصویر طوری است که گویا از زیر اشعه ایکس عبور کرده است. همچنین به وضوح می‌بینید که روی جعبه، مکانیکی بودن این کیبورد قید شده است.

 

در امتداد یکی از عرض‌های جعبه، اسم صفحه‌کلید، کارخانه سازنده، آن‌چه در جعبه هست و سیستم مورد نیاز شما برای استفاده از جی710 پلاس قید شده است.

 

در امتداد عرض دیگر، همان اطلاعات قبلی را می‌بینید، به علاوه یک بارکد تا اگر کسی خواست در هنگام خرید، اطلاعاتی اضافی دریافت کند، بتواند با اسکن این بارکد به مقصودش برسد.

 

پشت جعبه، بسیاری از ویژگی‌های جی710 پلاس درج شده است. در این‌جا توضیحاتی در مورد توان «استفاده همزمان» anti-ghosting از 110 کلید، ویژگی «تشخیص» roll-over 26 کلید پرکاربرد در بازی‌ها، دکمه تغییر حالت بین بازی و محیط دسکتاپ، و کلیدهای مدیا به چشم می‌خورد. همچنین شش کلید G (ماکرو) توضیح داده شده‌اند که با سه پروفایل قابل تنظیم، می‌توانند 18 کاربرد را برای شما به ارمغان بیاورند.

 

درون جعبه جی710 پلاس یک جعبه سفید دیگر قرار دارد که کیبورد در آن است. در قسمت عقب این جعبه سفید رنگ، قسمتی از کارتن تا شده است که در آن، استراحتگاه دست قرار دارد. برای این‌که کیبورد از گزند هرگونه آسیب در هنگام حمل‌ونقل در امان باشد، خود بدنه صفحه‌کلید، درون پلاستیک پلمب شده است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ جی710 پلاس نه تنها دارای ویژگی‌هایی از جمله شکل گوشه‌های منحصر به فرد، مواد اولیه مرغوب و رنگ خاص کلیدها است، بلکه با استفاده از رنگ پرتقالی در قسمت چپش، در میان انبوه رقبا به کیبوردی متمایز تبدیل شده است. مجموعاً 122 کلید و یک اسکرول تنظیم صدا روی کیبورد قرار دارد که همگی با نور پس‌زمینه سفید رنگ، روشن می‌شوند.

 

از نمای جانبی این کیبورد شما می‌توانید نام جی710 پلاس را که به صورت درشت بر آن چاپ شده ببینید. همچنین متوجه می‌شوید که این کیبورد ارتفاع زیادی دارد. از پایین تا نوک کلیدها تقریباً 3.81 سانتی‌متر ارتفاع دارد.

 

در داخل حلقه نارنجی رنگ، شش کلید G دارید. از این کلیدها می‌توانید برای هر کاری، حتی تغییر در تنظیمات برنامه‌های مختلف، استفاده کنید. همچنین در جی710 پلاس، سه پروفایل مختلف برای این کلیدها قابل تنظیم است که در مجموع به شما 18 کاربرد متفاوت را می‌دهد.

 

در بالای ردیف کلیدهای F، چهار کلید کوچک قرار دارد که سه تای آن‌ها برای پروفایل‌های کلیدهای G هستند و کلید MR برای حالت «ضبط ماکرو» Macro Recording در نظر گرفته شده است. با این کلید می‌توانید کاربرد جدیدی برای هر یک از کلیدهای ماکرو تعریف کنید. در سمت راست این چهار کلید، به کلید کوچکی برمی‌خورید که یک آیکن کوچک جوی‌استیک، روی آن نقش بسته است. این کلید شما را بین محیط دسکتاپ و حالت بازی جابه‌جا می‌کند تا از این‌که مثلاً در حین بازی، دستتان به کلید ویندوز بخورد و بازی قطع شود، جلوگیری کند.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در تصویر بالا، 74 کلید را در نمای عمومی یک کیبورد را می‌بینید. آن‌چه در این‌جا قابل ذکر است این‌که کلیدهای خاکستری WASD و برخی کلیدهای بالای صفحه‌کلید به صورتی خم شده‌اند تا نور ال‌ای‌دی پس‌زمینه، کاربرد اصلی آن‌ها را نشان دهد، نه کاربرد ثانویه (در ترکیب با دکمه شیفت) را.

 

اگر با دقت بیش‌تری به جی710 پلاس بنگریم، می‌توانیم فرورفتگی کلیدهای خاکستری را ببینیم. همچنین بین کلیدهای جی710 پلاس، فضای کافی در نظر گرفته شده تا در هنگام کار با این کیبورد از فشرده شدن تصادفی کلیدها جلوگیری شود. البته اگر هم چنین اتفاقی بیفتد، 26 عدد از کلیدهای جی710 پلاس ویژگی «تشخیص» درست دارند تا همه کلیدهایی را ثبت کنند که می‌خواستید فشرده شوند.

 

بالای کیبورد از سمت راست، یک جفت کلید تنظیم نور پس‌زمینه هست که در سمت چپ کلیدهای مولتی‌مدیا قرار دارند. این کلیدها تنظیم‌کننده نور کلیدهای چهار جهت و کلیدهای WASD هستند. کیلدهای دیگری که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، کلیدهای مدیا شامل پخش/پاوز، توقف، قبلی و بعدی هستند.

 

در گوشه راست بالا، با چراغ‌های «کپس‌لاک»، «نام‌لاک» و «اسکرول‌لاک» مواجه می‌شویم. برای کلید حالت بازی/حالت دسکتاپ نیز چراغی در این مکان تعبیه شده تا از فعال بودن آن مطلع شوید. در زیر این چراغ‌ها، با کلید قطع صدا و اسکرول کنترل صدا مواجه می‌شویم که کلیدهای مولتی‌مدیا را تکمیل می‌کنند.

 

در سمت راست جی710 پلاس، 30 کلید وجود دارد که بخش‌های «فرمان» و کلیدهای اعداد هستند. دقیقاً مثل کلیدهای WASD و کلیدهای چهار جهت، تمامی این کلیدها هم به رنگ خاکستری در جعبه موجود هستند.

 

من چند تا از کلیدها را جدا کردم تا ببینم زیر آن‌ها چه خبر است. عمده آن‌ها، سوییچ‌های فشاری مدل چری ام‌ایکس براون بودند. با این حال، در زیر کلید M1، درست مثل تمامی کلید‌های کوچک این صفحه‌کلید، سوییچ لاستیکی به کار رفته بود.

 

همین کار را در طرف دیگر کیبورد انجام دادم و چند کلید را جدا کردم. این‌جا هم کلیدهای عادی، از سوییچ‌های چری ام‌ایکس براون ساخته شده بودند، ولی در کلید‌های کوچک‌تر، سوییچ لاستیکی به کار رفته بود.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ یک کابل دو متری به جی710 پلاس متصل می‌شود که در کنار خود، جایی برای یک پورت یواس‌بی2 گذاشته است. شرکت لاجی‌تک این پورت اضافی را برای ماوس یا هدست در نظر گرفته است.

 

اگر جی710 پلاس را برگردانید، خواهید دید که این کیبورد بر چهار پایه لاستیکی سوار می‌شود تا از لغزش و حرکت روی میز در امان باشد. اگر با دقت بیش‌تری به اطراف قسمت میانه نگاه کنیم، خواهیم دید که به منظور سر و سامان دادن به کابلی که قرار است به یواس‌بی اضافی روی صفحه‌کلید وصل شود، شیاری در نظر گرفته شده تا این کابل از این‌جا عبور کند.

 

در کنار پایه‌های لاستیکی کیبورد، پایه‌های تاشویی تعبیه شده که حالتی ارگونومیک را به صفحه‌کلید شما می‌دهد.

 

وقتی این پایه‌های تاشو را باز می‌کنید، دیگر لاستیک‌ها نمی‌توانند صفحه‌کلید را نگه دارند و فقط همین پایه‌ها هستند که با افزودن حدود یک سانتی‌متر به ارتفاع پشت کیبورد، آن را نگه داشته‌اند.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ کابل دومتری لاستیکی جی710 پلاس کمی از رنگ نارنجی به کار رفته در کیبورد را به ارث برده است. این کابل از قسمت نارنجی رنگ بزرگش به دو قسمت تقسیم می‌شود و به دو یواس‌بی2 نارنجی رنگ ختم می‌شود تا تشخیص آن‌ها در ورودی/خروجی پشت رایانه راحت باشد.

لوازم جانبی و دفترچه راهنما

 

در درون جعبه اصلی، درست در کف جعبه، دفترچه راهنمای راه‌اندازی کیبورد را مشاهده می‌کنید.

 

در ابتدای دفترچه، توضیحات کلید‌ها آورده شده است و در قسمت بعد به شما توضیح داده می‌شود که به منظور نصب کیبورد باید وارد سایت مربوطه شوید و نرم‌افزار جی710 پلاس را دانلود کنید.

 

در قسمت پایین دفترچه، طریقه استفاده از کلیدهای G و M ذکر شده است. همچنین، مرحله به مرحله به شما توضیح داده می‌شود که چگونه از دکمه ضبط ماکرو استفاده کنید و کاربرد کلید‌های G را بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری تنظیم کنید.

 

محل استراحت مچ دست هم در جعبه قرار دارد که اگر تمایل داشتید می‌توانید آن را به قسمت جلوی کیبورد وصل کنید. این قطعه در مواقعی که پشت میز هستید، بسیار مفید است. اما اگر ترجیح می‌دهید کیبورد را روی پایتان بگذارید، خیلی به کارتان نمی‌آید.

 

گیره‌ای که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، محل استراحت دست را در کیبورد چفت می‌کند.

 

همچنین سه عدد پایه لاستیکی در قسمت زیرین محل استراحت دست قرار دارد. این پایه‌ها باعث می‌شوند تا کیبوردتان روی میز حرکت نکند.

 

جا انداختن این قطع روی کیبورد بسیار ساده است. البته این نکته هم قابل ذکر است که گیره‌های اتصال محل استراحت دست به صفحه‌کلید، چندان قوی نیستند و در مواقعی که فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود، از کیبورد جدا می‌شوند. شاید اگر از این قطعه در طولانی‌مدت استفاده می‌کنید، دانستن این نکته برایتان مهم باشد.

سخن آخر
کیبورد جی710 پلاس، یک کیبورد مکانیکی مخصوص بازی است که هم از نظر طراحی و هم از نظر کیفیت ساخت و البته از نظر امکانات، یک کیبورد تمام و کمال است. گرچه من ترجیح می‌دهم که دکمه‌های صفحه‌کلید، سفت باشد، ولی سوییچ‌های چری ام‌ایکس براون هم انتخاب خوبی برای یک صفحه‌کلید هستند. کلیدها مقدار کمی لرزش دارند و با هر درجه فشاری، کمی صدا تولید می‌کنند. بخشی از این مشکل، مربوط به حلقه لاستیکی دور سوییچ‌های چری ام‌ایکس است که برای جلوگیری از برخورد قسمت پلاستیکی کلیدها با شاسی استیل کیبورد طراحی شده‌اند. در کل، کار کردن با جی710 پلاس تجربه خوبی است. هرچند که من فقط در حد آزمایش، با کلیدهای M و G کار کردم، ولی دستم آمد که این کلیدها چه‌قدر می‌توانند در بازی و یا حتی در برنامه‌هایی مثل مسنجرهای مختلف مفید باشند.

جی710 پلاس از ویژگی «تشخیص» همزمان 26 کلید پشتیبانی می‌کند که چون من نمی‌توانم همه این کلیدها را هم‌زمان فشار دهم، به نظرم حتی بیش‌تر از کافی هم هست. وقتی شما هشت کلید را هم‌زمان فشار می‌دهید، همه این هشت کلید ثبت می‌شوند. من متوجه شدم که قابلیت ثبت همزمان همه کلیدها هم به خوبی کار می‌کند. در هنگام بازی، در حرکت‌های رو به جلو این مشکل را نداشتم صفحه‌کلید نتواند کلیدهایی را تشخیص دهد که هم‌زمان با هم فشرده شده‌اند. وجود چنین مشکلی، در هنگام بازی خیلی اذیت می‌کند، ولی در جی710 پلاس از این مشکل خبری نیست.

به گزارش سافت‌گذر ؛ علاوه بر همه امکاناتی که شرکت لاجی‌تک در این کیبورد قرار داده است، نرم‌افزار تنظیمات و کلیدهای G هم وجود دارند. اگرچه با استفاده از نرم‌افزار شرکت لاجی‌تک به راحتی می‌توانید دکمه‌های ماکرو را تنظیم کنید، اما قابلیت ضبط ماکروها با کلید MR هم یک ویژگی بسیار کاربردی است. این کیبورد می‌تواند شدت نور پس‌زمینه کلیدها را تنظیم کند. این قابلیت تا جایی که من می‌دانم تنها در کیبورد‌هایی وجود دارد که امکان تنظیم کامل رنگ‌های ترکیبی «قرمز، سبز، آبی» RGB را دارند.

من بارها و بارها محصولات لاجی‌تک را برای رایانه شخصی خودم انتخاب کرده‌ام و هیچ‌کدام از محصولات این شرکت، تا قبل از پنج سال استفاده، من را اذیت نکرده‌اند. به اعتقاد من جی710 پلاس هم حالا حالاها روی میز من جا خوش خواهد کرد. در طول تمام آزمایش‌ها و بخش‌های مختلف این بررسی، هیچ دلیلی پیدا نکردم تا جی710 پلاس را به شما پیشنهاد نکنم. شرکت لاجی‌تک سال‌هاست که لوازم جانبی مرغوبی را وارد بازار می‌کند و همه دلایلی که باعث اعتماد کاربران به این محصولات می‌شود، در کیبورد جی710 پلاس هم موجود است، حتی با این‌که لاجی‌تک با تولید این صفحه‌کلید، پا به عرصه جدیدی گذاشته است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24115 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/09/23 تعداد مشاهده: 2015
اخبار مرتبط
سافت گذر