کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

«جی602» لاجیتک، ماوس مورد علاقه «بزرگ‌دست‌ها» و «گیمرها»

به گزارش سافت‌گذر ؛ ماوس‌های مخصوص بازی ویژگی‌های زیادی می‌توانند داشته باشند که شاید کاربران روزمره حتی از امکان وجود آن‌ها در یک ماوس هم بی‌خبر باشند.

 

کار با اغلب ماوس‌هایی که شرکت «لاجیتک» Logitech روانه بازار کرده است، فوق‌العاده راحت است. ماوس «جی602» G602 نیز که امروز آن را بررسی می‌کنیم، از این قاعده مستثنی نیست. شکل ظاهری این ماوس نامتقارن بوده و دارای یک بالشتک بزرگ برای انگشت شست و یک سطح شیب‌دار دیگر برای دو انگشت سمت راست است. در قسمت مرکزی ماوس نیز به منظور جلوگیری از لغزش کف دست‌ها، یک صفحه لاستیکی تعبیه شده که استفاده از ماوس را برای افرادی که دست‌های بزرگ دارند مناسب‌تر کرده است.

ماوس جی602 دارای یازده کلید قابل برنامه‌ریزی است: کلید چپ، کلید راست، دکمه اسکرول با قابلیت کلیک کردن، دو کلید برای تنظیم حساسیت و شش دکمه در طرفین ماوس. دکمه اسکرول این ماوس نیز مانند اغلب ماوس‌های ساخت لاجیتک ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که استفاده از آن را بسیار آسان کرده است. با وجودی که دکمه‌های تنظیم حساسیت این ماوس در جای معمول خود قرار نگرفته‌اند، دسترسی به آن‌ها چندان دشوار نیست.

البته دکمه‌های جانبی، معایبی هم دارند. کنترل کردن شش دکمه که در فاصله بسیار کمی از یک‌دیگر قرار گرفته‌اند و شبیه یک‌دیگر هستند با انگشت شست کار آسانی نیست. اما صرف‌نظر از جای قرار گرفتن دکمه‌ها که می‌تواند مورد بحث قرار گیرد، در دست گرفتن ماوس جی602 راحت است. به طوری‌که شیوه طراحی آن می‌تواند مورد توجه کسانی قرار بگیرد که دوست دارند ماوس را به طور کامل در دستشان نگه دارند.

 

ویژگی‌های ماوس جی602
جی602 نیز همچون دیگر ماوس‌های ساخت لاجیتک همراه با «نرم‌افزار بازی» این شرکت Logitech Gaming Software اجرا می‌شود. در حال حاضر این نرم‌افزار یکی از بهترین نرم‌افزارهای بازی موجود در بازار است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های خارق‌العاده این ابزار را با مشخصه‌هایی ترکیب می‌کند که مورد پسند کاربر است. هنگامی که صحبت از رقابت میان نرم‌افزارهای بازی مختص ماوس به میان می‌آید، تنها نرم‌افزار «ریزر سیناپس 2» Razer Synapse 2 توان رقابت با نرم‌افزار بازی لاجیتک را دارد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ کاربران می‌توانند یک پروفایل اختصاصی برای بازی‌ها ایجاد نمایند. البته لازم به ذکر است که جی602 تنها می‌تواند یک پروفایل را در حافظه داخلی خود ذخیره کند. بدیهی است که برای ذخیره پروفایل‌ها بر روی رایانه محدودیتی وجود ندارد. چنان‌چه پروفایل‌ها بر روی حافظه رایانه ذخیره شوند، نرم‌افزار لاجیتک می‌تواند به صورت خودکار پروفایل بازی‌های نصب شده را شناسایی کرده و یا برای آن‌ها پروفایل جدیدی ایجاد کند. از همین طریق کاربران می‌توانند دستورات مربوط به هر کلید را شخصی‌سازی کرده و تنظیمات حساسیت را متناسب با هر بازی تغییر دهند.

یکی از بهترین ویژگی‌های نرم‌افزار لاجیتک این است که به محض تشخیص بازی‌ای که در حال اجراست، فهرستی از دستورات اختصاصی بازی مربوط را در اختیار کاربر می‌گذارد. به عنوان مثال، دستور «حمله-حرکت» در بازی «استار کرافت 2» Star Craft II از جمله این دستورات است. اختصاصی کردن این دستورات به آسانی برداشتن و کشیدن آن‌ها از یک منو و رها کردن آن‌ها روی تصویر کلید مورد نظر در نرم‌افزار درایور است.

 

دامنه حساسیت جی602 محدود است و همین موضوع می‌تواند نقطه ضعف قابل‌ملاحظه‌ای برای این محصول به شمار رود. در حالی‌که دامنه حساسیت دیگر ماوس‌های لاجیتک، بین 200 تا 12000 نقطه در اینچ است، تنظیمات جی602 تنها در محدوده‌ای بین 500 تا 2500 نقطه در اینچ قابل تغییر است. البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، این رقم برای اغلب بازی‌ها مناسب است. با این حال، کنترل بازی با این ماوس برای کسانی که می‌خواهند سرعت بازی‌شان بسیار کم‌تر و یا بیش‌تر از حد معمول باشد، دشوار می‌شود.

جی602 به عنوان یک ابزار بی‌سیم جایگاه منحصربه‌فردی در میان ماوس‌های مخصوص بازی به خود اختصاص داده است. همراه با ماوس جی602 یک دانگل و یک کابل بلند یواس‌بی نیز وجود دارد. بنابراین کاربر می‌تواند دانگل را در جایی قرار دهد که امواج بهتری دریافت می‌کند. به علاوه یک دکمه با کارایی غیرقابل‌تغییر در زیر دکمه اسکرول ماوس قرار دارد که امکان تغییر حالت ماوس از عملکرد بازی به حالت عادی را فراهم می‌کند. بنا بر ادعای شرکت سازنده، عمر باتری جی602 در حالت بازی، 250 ساعت و در حالت عادی 1440 ساعت است.

عملاً تفاوت چندانی بین این دو حالت وجود ندارد. شاید تنها تفاوت قابل‌ملاحظه در عملکرد ماوس در این دو حالت در فرکانس برقراری ارتباط آن با رایانه باشد که در حالت بازی 500 هرتز و در حالت عادی 125 هرتز است. منظور از فرکانس برقراری ارتباط با رایانه، سرعت پردازش داده‌های ورودی از ماوس توسط رایانه است. این مورد، تنها در بازی‌های پیشرفته مشهود است و در بازی‌های معمولی تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند. به طور کلی، سرعت و قدرت واکنش جی602 به هیچ عنوان کم‌تر از ماوس‌های سیم‌دار نیست.

عملکرد ماوس جی602

 

جی602 را با استفاده از مجموعه بازی‌های استانداردی چون «بیوشاک: بی‌نهایت» (شوک بیولوژیک: بی‌نهایت) BioShock Infinite، «استارکرافت 2» (صنعت ستارگان) StarCraft II، «بتمن: شهر آرکهام» Batman: Arkham City، و «دنیای وارکرافت» (دنیای صنعت جنگ) World of Warcraft آزمایش کرده و به این نتیجه رسیدیم که این مدل ماوس در هر دو حالت بازی و استفاده روزمره، عملکرد دقیق و صحیحی دارد و از حساسیت مناسبی برخوردار است. با این حال، کلیدهای جانبی سرعت عمل مناسبی نداشتند.

به گزارش سافت‌گذر ؛ در بازی «بیوشاک: بی‌نهایت» از کلیدهای اضافه ماوس می‌توان برای اجرای دستورالعمل‌هایی چون «استفاده» use و «نشستن» crouch استفاده کرد. تنظیمات محدود حساسیت این ماوس نقطه ضعف این محصول محسوب می‌شود، چراکه یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌های ماوس در بازی‌های پیشرفته و پیچیده تیراندازی اول شخص، امکان تنظیم حساسیت است.

عملکرد جی602 در بازی‌های استارکرافت 2 و بتمن: شهر آرکهام نیز مطلوب بود. البته در جریان این دو بازی، بارها کلیدهای جانبی اشتباهاً به کار گرفته شدند. مطمئناً با استفاده بیش‌تر از این ماوس، کار کردن با دکمه‌های اضافی آن هم مثل کار کردن با دکمه‌های صفحه‌کلید بدون نگاه کردن به آن، آسان خواهد شد، اما این دکمه‌ها به نسبت بسیاری ماوس‌های دیگر، از جمله «پروتئوس کور» Proteus Core خود لاجی‌تک، بسیار بد چیده شده‌اند.

دکمه‌های جی602 در بازی دنیای وارکرافت کارایی مناسبی از خود نشان دادند چراکه در این بازی، کاربر ملزم به اجرای حرکات بسیار زیادی است. سرعت پایین‌تر روند این بازی در مقایسه با سه بازی دیگر، به کاربر این فرصت را می‌دهد تا با عملکرد دکمه‌های اضافی ماوس بهتر و بیش‌تر آشنا شود. شاید یازده کلید برای گیمرهای حرفه‌ای «بازی‌های گسترده گروهی آنلاین» MMO کافی نباشد، ولی برای گیمرهای تفننی، کاملاً جواب می‌دهد.

در میان ماوس‌های بی‌سیم موجود، قابلیت جی602 در تشخیص حرکت‌های راستای ارتفاع بهتر از دیگر محصولات مشابه است، یعنی با برداشتن ماوس از جایش و دوباره گذاشتن آن روی زمین، نشانگر ماوس چندان جابه‌جا نمی‌شود. توضیح این‌که برای گیمرهای حرفه‌ای، تشخیص ارتفاع توسط ماوس بسیار مهم است، چرا که وقتی ماوس به انتهای پد رسید و می‌خواستید آن را به مرکز پد برگردانید، باید آن را از پد جدا کنید. حال، اگر ماوس شما این فاصله را تشخیص ندهد، معمولاً تا یک سانتی‌متر بالاتر از سطح پد هم شاهد حرکت نشان‌گر خواهید بود. این در حالی است که جی602 حدوداً تا یک میلی‌متر را تشخیص می‌دهد و اگر فاصله سنسور تا سطح زیر ماوس بیش از یک میلی‌متر باشد، می‌توانید با خیال راحت ماوس را جابه‌جا کنید، بدون آن‌که نشانگرتان جابه‌جا شود.

نتیجه‌گیری

 

از آن‌جا که در میان ماوس‌های بی‌سیم، جی602 یکی از بهترین نمونه‌ها به شمار می‌رود، پس می‌توان آن را رقیب اصلی ماوس‌های معمولی دانست. این ماوس از طراحی مناسبی بهره می‌برد، در دریافت امواج مشکلی ندارد و نرم‌افزار آن نیز یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود در بازار است. ضعف کلیدهای جانبی از جمله نواقص این ماوس به شمار می‌رود. با این حال، چنان‌چه علاقه‌مند به یادگیری مهارت‌های جدید باشید، ماوس مدل جی602 انتخاب بسیار مناسبی برای رایانه‌‌تان خواهد بود.

مزایا
طراحی متناسب با دست‌های بزرگ، عملکرد بی‌سیم بدون عیب و نقص، و نرم‌افزاری با کارایی فوق‌العاده‌ای

معایب
فاصله بسیار کم بین کلیدهای جانبی، عدم وجود تفاوت مشهود بین حالت‌های مختلف بی‌سیم، دامنه محدود تغییر حساسیت

نتیجه‌گیری
صرف‌نظر از معدود نواقصی که در طراحی ماوس جی602 مشاهده می‌شود، این محصول می‌تواند تمام قابلیت‌هایی را که از ماوس‌های ساخت لاجیتک انتظار می‌رود، در اختیار کاربر قرار دهد. اصولاً علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای که از رایانه‌‌های شخصی استفاده می‌کنند، اعتماد چندانی به ماوس‌های بی‌سیم ندارند. به علاوه، معتقدند گاهی یک لغزش آنی ماوس، می‌تواند کل روند بازی را به هم بریزد، بنابراین نباید خطر کرد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ به‌رغم آن‌چه گفته شد، گیمرهایی که از رایانه‌‌های سینمای خانگی به جای کنسول بازی استفاده می‌کنند، نمی‌توانند از ماوس‌های با کیفیت بی‌سیم به راحتی صرف‌نظر کنند. ماوس جی602 با کیفیت مشابه ماوس‌های سیم‌دار لاجیتک به بازار عرضه شده است. این افراد اگر می‌توانند نواقص معدود ذکر شده در بالا را نادیده بگیرند، مطمئناً از خرید این ماوس پشیمان نخواهند شد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24241 گروه خبری: اخبار بازی و سرگرمی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/10/01 تعداد مشاهده: 1754
سافت گذر