کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316144 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سافت‌گذر: «ایپکس» جایگزینی برای صفحه‌کلیدهای مکانیکی

به گزارش سافت‌گذر ؛ صفحه‌کلیدهای مکانیکی برای بسیاری از کاربران، محصولاتی گران‌قیمت هستند که هنوز نمی‌توانند جای صفحه‌کلیدهای قدیمی‌تر و دارای سوئیچ‌های لاستیکی را بگیرند.

طبق مسیری که بازار کیبوردهای بازی اخیراً در پیش گرفته است، تصور می‌شود کیبوردهایی که با سوئیچ‌های لاستیکی کار می‌کردند، دیگر تولید نمی‌شوند و یا بهتر بگوییم دارند از چرخه بازار خارج می‌شوند. بسیاری از کاربران در طول دو سال و نیم گذشته، پیگیر اخبار کیبوردهای غیرمکانیکی نبوده‌اند. با این وجود، چه دوست داشته باشیم باور کنیم و چه دوست نداشته باشیم، هنوز که هنوز است کیبوردهای غیرمکانیکی در بازار یافت می‌شوند و «ایپکس» Apex شرکت «استیل‌سیریز» SteelSeries ثابت کرده است که هنوز هم می‌توان کیبورد غیرمکانیکی خوب پیدا کرد.

شاید من آخرین نفری باشم که سنگر کیبوردهای غیرمکانیکی را حفظ کرده‌ام و در برابر کیبوردهای مکانیکی مقاومت می‌کنم. قبلاً هم کیبوردهای مکانیکی را تست کرده بودم و می‌دانم که چرا مردم دوست دارند فقط از این کیبوردها استفاده کنند، ولی واقعیتش ضرورت این کیبوردها را هنوز حس نمی‌کنم.

کیبوردهای مکانیکی، ویژگی‌هایی را که من به دنبالشان هستم دارند، ولی اکثراً گران‌قیمتند و در حین تایپ هم صدا می‌دهند که وقتی خانواده خواب است، خیلی نمود پیدا می‌کند. البته شما می‌توانید از «لاستیک‌های حلقه‌ای» rubber o-ring استفاده کنید که برای خفه کردن صدای کلید‌ها طراحی شده‌اند، اما در این صورت یک 20 دلاری هم باید بگذارید روی قیمتی که قرار است به خاطر خود کیبورد بپردازید. برای آدم ارزان‌خری مثل من که اصلاً توجیه ندارد چنین کاری بکنم.

کاربرانی که مثل من هستید، اصلاً نگران نباشید! شرکت «استیل‌سیریز» کیبورد بازی «ایپکس» را برای شما طراحی کرده است. این شرکت در کیبوردش از تکنولوژی سوئیچ‌های لاستیکی استفاده کرده و در عین حال از عملکرد، کیفیت و خصوصیات کیبورد چیزی کم نکرده است. بگذارید نگاهی به این کیبورد بیندازیم.

شاید قدری مشکل باشد که از روی تصویر تشخیص دهیم، ولی کیبورد ایپکس با کلیدهای اضافی‌ و «استراحت‌گاه دست» arm rest جدانشدنی‌اش، کیبورد نسبتاً بزرگی به نظر می‌رسد. از نکات دیگری که درباره این کیبورد باید گفت، برخورداری از ویژگی «تشخیص همزمان» anti-ghosting، سرعت تبادل اطلاعات 1000 هرتزی و قابلیت نوردهی به هر «ناحیه» از کلیدها با پروفایل‌های مختلف و 16.8 میلیون رنگ نور پس‌زمینه است.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ کیبورد ایپکس چهار کلید پروفایل دارد (L1 تا L4 در گوشه بالا سمت چپ) که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا تنها با فشردن یک دکمه، بین پروفایل‌های سفارشی‌شده خود جابه‌جا شود. در زیر کلیدهای پروفایل، دو ردیف کلید «ماکرو» (MX1 تا MX10) قرار دارد. روی کلید W دو زائده واقع شده است که پیدا کردن کلیدهای WASD بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید را آسان می‌کنند.

 

در بالای کلیدهای «فانکشن» (F1 تا F12)، 12 کلید ماکروی دیگر (M1 تا M12) قرار دارد که مجموعاً 88 عملکرد ماکرو می‌شود: 22 کلید ماکرو ضرب‌در 4 پروفایل. همچنین این کلیدهای ماکرو اندکی بلندتر از کلیدهای فانکشن هستند تا فشردن‌شان راحت‌تر باشد.

 

سمت راست صفحه‌کلید، طراحی استانداردتری دارد. البته دو کلید «جهت» در این طراحی به 4 جهت متداول افزوده شده است. شرکت استیل‌سیریز به منظور کنترل راحت‌تر کاراکتر در بازی‌های ویدیویی، دو کلید مورب در کنار کلیدهای جهت طراحی کرده است. کلیدهای اعداد، کلیدهایی معمولی هستند که در حاشیه راست آن‌ها کلیدهای مولتی‌مدیا را می‌یابید.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در دو سمت دیواره‌های کیبورد ایپکس، پلاستیک نیمه‌شفافی تعبیه شده است که اطراف کیبورد را روشن می‌کند تا... مثلاً در یافتن خودکارتان در تاریکی به مددتان بیاید!

 

 در دو طرف خروجی کابل بافته‌شده کیبورد، دو پورت یواس‌بی تعبیه شده تا دسترسی به لوازم جانبی از قبیل هدست و یا فلش را برایتان آسان کند.

 

با وارونه کردن کیبورد ایپکس می‌توانید پایه‌های لاستیکی این کیبورد را مشاهده کنید. همچنین خواهید دید که کیبورد ایپکس به دلیل طراحی مثلث‌گونه‌اش، شیب ملایمی دارد. کسانی که دوست دارند با شیب بیش‌تری کار کنند، می‌توانند از پایه‌های بلندتر صفحه‌کلید استفاده کنند که جایگزین پایه‌های کوتاه می‌شود. همچنین کابل صفحه‌کلید دو شاخه یواس‌بی دارد که یکی از آن‌ها برای خود کیبورد است و دیگری برای تأمین برق دو پورت‌ یواس‌بی روی صفحه‌کلید.

 

در جعبه کیبورد ایپکس، دو عدد پایه بلند لاستیکی وجود دارد که در بالا از آن‌ها صحبت کردیم. همچنین یک دفترچه راهنما و یک برچسب شرکت استیل‌سیریز در جعبه پیدا می‌کنید. به منظور راه‌اندازی تمام امکانات کیبورد ایپکس، لازم است نرم‌افزار «موتور استیل‌سیریز» SteelSeries Engine را نصب کنید که باید به صورت آن‌لاین آن را دانلود کرد.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ زمانی که نرم‌افزار موتور استیل‌سیریز 2 را نصب کنید، همه تنظیمات مربوط به این کیبورد را در قالبی ساده و قابل درک، در دسترس خواهید داشت. گوشه سمت چپ از بالا، هر وسیله‌ای را که از این نرم‌افزار استفاده می‌کند، نشان می‌دهد و در زیر این قسمت، اطلاعات مربوط به کیبورد نشان داده شده است. طرف مقابل، جایی است که کلیدهای ماکرو، وظایف کلیدها و راهنمایی‌ها درج شده‌اند. همچنین در قسمت پایین می‌توانید نمایشگری را مشاهده کنید که نشان می‌دهد در حال حاضر کدام کلید کیبورد را فشار می‌دهید.

با این نرم‌افزار می‌توانید صفحه‌کلید خود را شخصی‌سازی کنید. در پایین صفحه، می‌توانید هر کلیدی را که خواستید به صورت ماکرو تنظیم کنید تا با آن اپلیکیشن اجرا کنید، «متن ماکرو» تنظیم کنید و یا کلاً آن کلید‌ را غیرفعال کنید. به منظور اجرای هر کدام از این تنظیمات در پروفایلی دیگر، فقط کافی است کلید مربوطه را از قسمت پایین انتخاب کنید.

 

در قسمت رنگی، می‌توانید هر کدام از «ناحیه»ها را با رنگی خاص نشان‌گذاری کنید. پروفایل‌های متفاوت، از قبل دارای رنگ‌های پیش‌فرض هستند، اما عوض کردن رنگ آن‌ها می‌تواند به سادگی یک کلیک روی آن ناحیه و انتخاب رنگ مورد نظر انجام پذیرد. یک «نوار» slider در این نرم‌افزار تعریف شده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا درجه روشنایی نور تمام کیبورد را تنظیم کنند یا این‌که با تیک زدن یک گزینه، نور هر ناحیه از صفحه‌کلید را جداگانه تنظیم کنند.

 

به گزارش سافت‌گذر ؛ در بخش «تنظیمات» می‌توانید سرعت تبادل اطلاعات میان صفحه‌کلید و رایانه را تنظیم کرد که به طور پیش‌فرض روی 1000 هرتز تنظیم است. از بخش «مشخصات» نیز می‌توانید تنظیم کنیم که با اجرای یک برنامه خاص، یک پروفایل مشخص روی صفحه‌کلید تنظیم شود. صفحه آخر نیز بخش «آمار» است که به وسیله رنگ‌های مشخص به کاربران نشان می‌دهد کدام کلیدها را بیش‌تر فشار داده‌اند. به این ترتیب، کاربر متوجه می‌شود کدام کلیدهای ماکرو را باید برای عملکردهایی تنظیم کند که بیش‌تر از آن‌ها استفاده می‌کند.

 

دکمه یا گزینه‌ای برای آپدیت نرم‌افزار و فیرم‌ور دستگاه در هیچ‌کجای این برنامه قید نشده است، اما با کلیک‌راست روی آیکن «موتور استیل‌سیریز» در کنار ساعت، می‌توانید به این گزینه‌ها دسترسی داشته باشید. اکنون زمان آن رسیده تا این کیبورد را واقعاً آزمایش کنیم.

آزمایش و جمع‌بندی نهایی
کیبورد ایپکس در یکی از «بازی‌های گسترده آنلاین» MMO با عنوان «وایلدستار» (ستاره وحشی) WildStar که از بازی‌های محبوب من است، آزمایش شد. شرکت «کاربین استودیوز» Carbine Studios سازنده بازی، بهترین ویژگی بازی‌های گسترده آنلاین را در این بازی دست‌نخورده باقی گذاشته است. این شرکت با اضافه کردن چاشنی «مبارزه»، این قابلیت را فراهم کرده تا دیگر مجبور نباشیم یک‌جا بایستیم و با فشردن یک کلید ثابت، آن‌قدر به شلیک کردن ادامه دهیم تا هدف از پا در بیاید. در این بازی، شما همیشه در حال حرکت هستید و همیشه در حال شلیک. و این یعنی مجبور هستید در دکمه‌های پیش‌فرض صفحه‌کلید تغییراتی را اعمال کنید.

قبل از این‌که زیاد وارد جزئیات این کیبورد بشوم، اولین کاری که کردم این بود که برای بازی وایلداستار، یک پروفایل ساختم و این‌گونه تنظیمش کردم که هر وقت بازی اجرا شد، پروفایل مخصوصش هم روی صفحه‌کلید تنظیم شود. سپس برای دو ناحیه کلیدهای ماکرو، در هر پروفایل، رنگ خاصی تعریف کردم تا بتوانم تشخیص دهم که کدام پروفایل فعال است. قدم بعدی، تنظیم برخی ماکروهای دلخواه، کلیدهای دیگر بود.

 

در کل، نرم‌افزار موتور استیل‌سیریز 2 بسیار راحت و خلاقانه است. برای گیمرهای متوسط، زیاد پیچیده نیست و در عین‌حال گیمرهای حرفه‌ای می‌توانند با کمک این نرم‌افزار، به جزئیاتی برسند که در میدان نبرد، یک مزیت بزرگ برای‌شان باشد.

عملکرد در حین بازی این کیبورد بسیار عالی است. تک‌تک کلیدها جداگانه به خوبی تشخیص داده می‌شدند. حتی در حین بازی وقتی که چندین کلید را با هم فشار می‌دهید، با هنگ کردن مواجه نمی‌شوید و تمام کلیدهای ماکرو به خوبی کار می‌کنند. به لطف چینش خوب دکمه‌ها روی صفحه‌کلید، توانستم همه «مهارت»های لازم در بازی را در اطراف دکمه‌های WASD تنظیم کنم.

در کاربردهایی از قبیل تایپ کردن هم کیبورد ایپکس به هیچ مشکلی برنخورد. هرچند که شیب کلیدها کم است، اما باید گفت در کیبوردهایی که از تکنولوژی سوئیچ‌های لاستیکی بهره می‌برند، فاصله کلیدها کاملاً معقول و مناسب است. در ابتدا احساس می‌کنید که کلیدها اندکی به سمت چپ تمایل پیدا کرده‌اند، ولی باید در نظر گرفت که در استفاده از هر کیبورد جدید، اندکی زمان می‌برد تا عادت کنید. پس از چند هفته استفاده از این صفحه‌کلید هم مسلماً به خوبی به آن عادت خواهید کرد.

به گزارش سافت‌گذر ؛ کلیدهای مولتی‌مدیا در برنامه‌هایی به جز «ویندوز مدیا پلیر» هم کار می‌کنند که نبود این قابلیت، از گلایه‌های منتقدین درباره نسل‌های قبلی صفحه‌کلیدهای استیل‌سیریز بود. کلیدهای مولتی‌مدیا در این کیبورد همان کارکردی را در پلیر «وی‌ال‌سی» VLC دارند که در ویندوز مدیا پلیر دارند.

برای کسانی که به دنبال زرق و برق کیبورد هم هستند، نور قابل تنظیم کیبورد ایپکس، محشر است. از آن‌جایی که در کیبورد ایپکس چراغ‌های ال‌ای‌دی تک‌تک به کار رفته‌اند، با این مشکل مواجه نمی‌شوید که در برخی زوایا، نوردهی کم باشد. از هر طرف که به صفحه‌کلید نگاه کنید آن را روشن خواهید دید.

 

اگر بخواهم از این کیبورد یک ایراد بگیرم، باید بگویم که لوگوی استیل‌سیریز در قسمت بالای سمت راست کیبورد زیادی نورانی است و توی چشم می‌زند که البته با توجه به امکاناتی که این کیبورد در اختیارمان قرار داده، می‌توانیم این مشکل را نادیده بگیریم.

به گزارش سافت‌گذر ؛ ایپکس برای کسانی که دوست ندارند از کیبوردهای مکانیکی استفاده کنند، یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود. در هر پیچ و سیم این صفحه‌کلید، کیفیت را حس می‌کنید و خود کیبورد از نظر کیفیت به شما حس واقعاً خوبی می‌دهد. نرم‌افزار، به خوبی طراحی شده است و به راحتی قابل درک است و در طول آزمایش آن هیچ مشکلی دیده نشد.

همان‌طور که در ابتدای این نقد بیان کردیم، کیبورد ایپکس یک صفحه‌کلید عریض است، ولی اگر روی میزتان برای این کیبورد جا داشتید و در جیبتان 88 دلار پول، پیشنهاد من این است که از خرید این صفحه‌کلید دریغ نکنید.

ویژگی‌های اصلی صفحه‌کلید «ایپکس»
پیدا کردن سریع کلیدهای WASD: روی کلید W دو برآمدگی کوچک وجود دارد تا در مواقعی که نیاز داشتید پیامی را تایپ یا فرمانی را اجرا کنید، پیدا کردن کلیدهای WASD به راحتی و بدون نگاه کردن به صفحه‌کلید صورت پذیرد.
 

جهت‌های اضافی: به منظور راحتی بیش‌تر، دو کلید جهت اضافی در این کیبورد طراحی شده‌اند.

 

کلیدهای بلند ماکرو: کلیدهای ماکرو که در بالای کلیدهای F واقع شده‌اند، اندکی ارتفاع بیش‌تری دارند تا بتوانید آن‌ها را بدون نگاه کردن به کیبورد بیابید و از کلیدهای ترکیبی با سرعت و چالاکی بیش‌تری استفاده کنید.

     

کلید استیل‌سیریز: کلید ویژه استیل‌سیریز که در سمت راست کیبورد قرار دارد، دسترسی به کارکردهای خاصی از قبیل غیرفعال کردن کلید ویندوز را میسر می‌سازد. در کیبورد ایپکس، کلید ویندوز در قسمت چپ کیبورد قرار دارد تا در حالت‌های غیر بازی، دسترسی به فرمان‌ها و میان‌برها ممکن شود.

 

غیرفعال کردن کلید ویندوز: کافی است کلید استیل‌سیریز را گرفته و کلید ویندوز را فشار دهید تا کلید ویندوز غیرفعال شود. این قابلیت ساده به شما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نرم‌افزار یا تنظیمات پیچیده، بتوانید کلید ویندوز را غیرفعال کنید.


قابلیت تشخیص همزمان چندین کلید: ایپکس از تشخیص همزمان 20 کلید در نواحی پرکاربرد کیبورد در هنگام بازی پشتیبانی می‌کند. کاربر می‌تواند تا 6 عدد از این 20 کلید را به طور هم‌زمان فشار دهد. 20 کلید پرکاربرد عبارتند از: عددهای 1، 2، 3، 4، 5، کلیدهای QWER و ASDF، «کنترل» سمت چپ، «شیفت» سمت چپ، «فاصله» (اسپیس) و چهار کلید جهت.

 

قابلیت «اتصال و اجرا» Plug and Play: به منظور استفاده از کیبورد ایپکس هیچ نیازی به نرم‌افزار خاصی نیست. اغلب ویژگی‌های این کیبورد از قبیل غیرفعال کردن کلید ویندوز، بدون نیاز به نرم‌افزار جواب می‌دهند. با این وجود گیمرهای حرفه‌ای که می‌خواهند از تمامی امکانات کیبورد استفاده کنند و از گزینه‌های پیشرفته و شخصی‌سازی ایپکس بهره ببرند، باید نرم‌افزار «موتور استیل‌سیریز» را دانلود و نصب کنند.

پایه‌های قابل تعویض: پایه‌های قابل تعویض کیبورد ایپکس این امکان را می‌دهد تا کیبورد را در زاویه‌ای قرار دهید که بیش‌تر با آن راحت هستید.

 

کلیدهای مستقل مدیا: کلیدهای مستقل مدیا، باعث می‌شود تا خیلی سریع به تنظیمات مدیا دسترسی داشته باشید.

 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 24304 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1393/10/06 تعداد مشاهده: 1616
اخبار مرتبط
سافت گذر