کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9204 | مشاهده و دانلود: 740283867 | آخرین بروزرسانی: 1403/03/01 | اعضاء: 316790 | نظرات: 37904
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک باد 💐
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراه را تسلیت عرض می کنیم. #شهید_جمهور

🔰 خرید لایسنس نود 32 اورجینال مناسب آخرین نسخه ها فقط 220 تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا بسته‌های دیتا با سرعت مناسب مبادله می‌شوند؟

 GPRS  يکي از خدمات شبکه‌هاي GSM است که با بهره‌گيري از آن مي‌توان به تبادل بسته‌هاي ديتا پرداخت و يکي از کاربرد‌هاي اصلي آن دسترسي به اينترنت و مرور صفحات وب است؛ با استفاده از شبکه مناسب و با داشتن تلفن همراه مناسب مي‌توان به صفحات وب رفت و يا اطلاعات تحت وب را دريافت و به سروري اطلاعات ارسال كرد، اما يكي از موضوعات مهم در اين زمينه قيمت استفاده از اين سرويس است كه بارها از سوي رسانه‌ها مطرح شده بود و سرانجام مدير عامل همراه اول خبر كاهش تعرفه‌هاي آن را اعلام كرد.

 

قرار شد قيمت GPRS براي مشتركان كاهش يابد به طوري كه نرخ استفاده از سرويس در روز به 8 ريال و نرخ استفاده در شب به 2 ريال كاهش داده شود و به‌طور كلي حدود 48 درصد كاهش هزينه قيمت GPRS براي مشتركان همراه اول را شاهد خواهيم بود.

وحيد صدوقي - مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران - پيش از اين گفته بود: نرخ تعرفه‌هاي جديد اين سرويس را پيشنهاد داديم و تعرفه‌ها در اين زمينه مورد بازنگري قرار خواهند گرفت.

اين گونه سرويس‌ها به‌عنوان سرويس‌هاي ارزش افزوده محسوب مي‌شوند و شايد بسياري از مشتركان با اين سرويس‌ها آشنايي چنداني نداشته باشند كه اين كار به فرهنگ‌سازي و معرفي كاربردهاي اين سرويس‌ها نياز دارد كه مي‌توان و بايد فرهنگ‌سازي مناسب درباره با آشنايي مردم از اين سرويس‌ها و كاربردهاي متفاوت آن انجام داد.

اما يکي از مزاياي استفاده از GPRS سرعت برقراري ارتباط آن است؛ اساساً براي اتصال به اينترنت همان مراحلي طي مي‌شود که براي برقراري يک تماس يا فرستادن يک پيامک طي مي‌شود، به اين دليل که GPRS در حقيقت پروتکل ارسال و دريافت بسته‌هاي ديتا را به شبکه GSM اضافه مي‌کند.

اما سرعت ارائه شده در شبكه GPRS نيز به پارامترهاي متعددي وابسته است كه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

كلاس گوشي: گوشي‌ها به 45 كلاس تقسيم مي‌شوند كه به عنوان يك نمونه گوشي كلاس 10 مي‌تواند بين 32 تا 48 كيلوبيت بر ثانيه دريافت كند.

لينك ارتباطي اينترنت كشور هم مهم است؛ تمامي مشكلات درگاه كشوري اينترنت تاثير مستقيم بر سرعت در اختيار مشتركين دارد و عامل سوم منابع راديويي است كه دو عامل نخست جزو عوامل خارجي اين شبكه محسوب مي‌شود كه شركت ارتباطات سيار ايران كنترلي برروي آن ندارد و تنها در رابطه با عامل آخر پاسخگو است. اما آيا بسته‌هاي ديتا با سرعت مناسب مبادله مي‌شوند؟

بايد گفت به اذعان بسياري مشتركان سرعت GPRS - اينترنت تلفن همراه - در ساعات مختلف متغير است و كم يا زياد مي‌شود اما نسبت به گذشته تفاوت محسوسي داشته و رو به بهبود است.

به‌عنوان مثال در ساعت 24 كه ترافيك صدا در شبكه كم است، شانس اين كه سرعت مشترك براي استفاده از اين سرويس بالا باشد، زياد است و در ايام تعطيلات هم همين طور، يعني هر زماني كه شبكه صدا و مكالمه فضا را خالي كند، شبكه GPRS با سرعتي بالاتر به استفاده‌كنندگان سرويس مي‌دهد.

مجيد مختارنيا - مدير كل بهينه‌سازي شركت ارتباطات سيار ايران - در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا در اين باره گفته بود: اولويت ما در شبكه با صدا اسـت، يعني ما اولويت را هميشه به صدا اختصاص داديم زيرا به‌عنوان سرويس پايه ما محسوب مي‌شود اما وقتي ترافيك صدا و مكالمه كاهش يابد، سرعت GPRS تا 240 كيلوبيت بر ثانيه نيز افزايش مي‌يابد و اين سرعت را زماني شاهديم كه صدا دچار انسداد ترافيكي نشده است.

به گفته مسوولان در شرايط ترافيكي پر ازدحام، تا 120 كيلو مي‌توان سرعت را بين مشتركان، به اشتراك گذاشت كه به لحاظ فني دو slot زماني براي هر سايت BTS تلفن همراه را براي سرويس GPRS در كل شبكه به‌صورت اختصاصي در نظر گرفته‌ شده است. شبکه‌هاي GSM و GPRS هر دو امکان دادن هشت انشعاب داده‌يي در هر لحظه از زمان را دارا هستند که به هر يک از آن‌ها در اصطلاحات فني يک Time slot گفته مي‌شود.

اما مختاريان درباره‌ سيم‌كارت‌هاي قديمي همراه اول كه امكان استفاده از سرويس‌هاي ارزش افزوده MMS و GPRS در آن‌ها وجود ندارد خاطرنشان كرده بود: مشتركان سيم‌كارت‌هاي قديمي همراه اول كه در شبكه‌ سرويس‌دهي نمي‌كنند مي‌توانند با مراجعه به دفاتر هشت‌گانه دولتي امور مشتركان به صورت رايگان سيم‌كارت‌هايشان را تعويض كنند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 2494 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: isna.ir تاریخ خبر: 1389/03/23 تعداد مشاهده: 1563
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر