کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316164 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

رمز موفقیت اینستاگرام؛ ابتدا کار ساده‌تر را انجام دهید

زمانی که اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی برای اولین بار بر روی اپ استور اپل قرار گرفت، بازتاب کننده‌ی کار دو نفر بود. کوین سیستروم و مایک کریگر پایه‌گذاران اینستاگرام هستند که در واقع هیچ پیش‌زمینه‌ای در زمینه‌ی مهندسی نرم‌افزاری نداشتند. اما سیاست و روش آن‌ها برای کسب موفقیت بزرگشان چه بوده است؟

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ این اپلیکیشن در همان لحظات اولیه حضورش به یک پدیده تبدیل شد و امروزه نیز به عنوان مثالی برای یک ایده که در همان لحظات ظهورش توانسته موفقیت‌های زیادی کسب کند، به کار برده می‌شود. کارها به قدری زیاد بودند که سیستروم به اداره‌ی امور اقتصادی مشغول شد و کریگر کارهای مهندسی را بر عهده گرفت. کریگر در مورد روزهای اولیه‌ی شروع کار می‌گوید:

ما از علم مهندسی به قدری می‌دانستیم که بتوانیم نسخه‌ی اولیه‌ی نرم‌افزار را ارائه دهیم و در واقع قدم اول را برداریم.

3047642-inline-i-1-do-the-simple-thing-first-the-engineering-behind-instagramاتفاقات زیادی از آن سال‌ها تاکنون افتاده است که شاید مهم‌ترین آن خریداری شدن ایسنتاگرام توسط فیسبوک در آوریل سال ۲۰۱۲ میلادی به قیمت یک میلیارد دلار باشد. امروزه این نرم‌افزار از مقر فیسبوک در سیسلیکون ولی و توسط تیمی با حدود صد مهندس اداره می‌شود. این سرویس ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد که روزانه ۷۰ میلیون عکس در آن بارگذاری می‌کنند.

اما بعد از گذشت این سال‌ها فلسفه‌ی مهندسی کوین و مایک همچنان زنده است، ابتدا کارهای ساده را انجام دهید! کریگر می‌گوید:

زمانی که فقط من و کوین وظیفه‌ی اداره‌ی اینستاگرام را بر عهده داشتیم نمی‌توانستیم کارهای پیچیده را انجام دهیم. تاکتیک ما برای ادامه‌ی حیات این بود که ابتدا کارهای ساده را انجام دهیم که این تاکتیک بعدها به یک آیین در اینستاگرام تبدیل شد. امروزه این اصطلاح در ذهن تمامی مهندسان ما نقش بسته است.

هم‌زمان با بروزرسانی جدید اینستاگرام که امکانات جدید جستجو را به این نرم‌افزار اضافه کرده است، پیشرفت محسوسی در آن به وجود آمده است اما هر چه جلوتر می‌رویم کار برای اینستاگرام سخت و سخت‌تر می‌شود. مدیر محصولات اینستاگرام، جان بارنت می‌گوید:

هدف در واقع تشویق و حمایت از خلاقیت است تا به مردم کمک کنیم، عکس‌هایی که می‌خواهند را تولید کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند. البته انجام این کار به نظر ساده، در عین حال سخت و دشوار است.

زمانی که سیستروم و کریگر اقدام به ساخت اینستاگرام کردند، استارت‌آپ‌های زیادی سعی در دادن مشاوره داشتند اما این دو نفر تصمیم‌های فنی خود را بر اساس یک سیاست که انجام‌پذیر بودن را بر کامل بودن ترجیح می‌داد، می‌گرفتند. اگر راه‌حلی بود که مشکل موجود را حل ‌کرده و آن‌ها را به معرفی اپلیکیشن نزدیک‌تر می‌کرد، آن را عملی می‌کردند. این دو نفر در ابتدا بدون داشتن علم کامل برای راه‌اندازی یک نرم‌افزار، کار خود را آغاز کردند. کریگر با تماشای ویدیوهای آنلاین سعی در شناخت چالش‌های روبرو و یادگیری نحوه‌ی مقابله با آن‌ها را داشت. او می‌گوید:

مشکلات سر راه ما جدید و پیچیده نبودند چرا که این مسیر قبلا توسط تویتر و فیسبوک طی شده بود.

در یک بازه‌ی زمانی شهرت اینستاگرام بدلیل داشتن کارکنان کم در ازای کاربران زیاد و در حال رشد آن بسیار بالا رفته بود. زمانی که فیسبوک این اپلیکیشن را خریداری کرد، اینستاگرام ۳۰ میلیون کاربر داشت و توسط شش مهندس اداره می‌شد، که البته چندان هم باتجربه و موفق نبودند. کریگر می‌گوید:

من علاقه داشتم افراد قدرتمندی را استخدام کنم اما این افراد به سختی پیدا می‌شدند و ما به دلیل داشتن مشغله‌های فراوان وقت کافی برای استخدام نداشتیم.

این موضوع زمانی که فیسبوک مالک اینستاگرام شد، سهولت پیدا کرد. تنها مسائل مالی دخیل نبودند، سیستم استخدام فیسبوک بسیار کامل و دقیق بود و کم کم و با گذر زمان مهندسان با استعداد را وارد این مجموعه می‌کرد.

شاید تصور کنید که با بزرگ‌تر شدن اینستاگرام و اضافه شدن افراد بااستعداد به این جمع، کدهای اولیه‌ی نوشته شده توسط کریگر و سیستروم عوض شده و یا به طور کلی دگرگون شده باشند اما این‌گونه نیست. کریگر می‌گوید:

حتی امروزه نیز می‌توان کدهای کوین را در پایگاه داده‌ی اینستاگرام پیدا کرد. ما در حال بازنویسی کدها نیستیم چرا که نرم‌افزارها مانند باغی هستند که اگر لازم باشد برگشته و درخت‌های آن را مرتب می‌کنید اما اگر این محیط متروکه باشد دیگر نیازی به این کار نخواهد بود.

3047642-inline-i-2-do-the-simple-thing-first-the-engineering-behind-instagram

با وجود پیوستگی بالایی که اینستاگرام داشته است اما تغییرات زیادی در زمینه‌ی مهندسی این اپلیکیشن صورت گرفته است. مت کولر که یکی از سرمایه‌گذاران اینستاگرام است به کریگر گفته بود که هر بار که شرکت شما دو برابر بزرگ‌تر شود، شما ورشکسته خواهید شد. چه تغییراتی باید در سیستم ایجاد می‌شد تا بتوان حجم عظیمی از کدها را توسط مهندسانی که حالا تعدادشان بالاتر نیز رفته بود، وارد آن کرد.

اینستاگرام این مشکل را با کمک گرفتن از سیستم خودکار گسترش نرم‌افزار فیسبوک، حل کرد. در سال گذشته، اینستاگرام به سیستم پیوسته و جدیدی منتقل شد که سالانه ۵۰ کد را وارد سرورهای خود می‌کند. همچنین اینستاگرام به تازگی بروزرسانی‌های خود را برای تعداد کمی از کاربران ارائه می‌دهد تا اگر اشکالی در آن وجود داشته باشد این اشکال همه‌گیر نشود. مهندس نرم‌افزار مونا هوانگ که در اینستاگرام مشغول به کار است می‌گوید:

قطعا حرکت ما برای گروه کوچکی مانند اینستاگرام کمی سریع‌تر از حد معمول است. ما بروزرسانی‌های متعددی داریم که باید قبل از منتشر شدن آن‌ها ازعملکرد صحیحشان اطمینان کامل حاصل کنیم.

اینستاگرام عجله‌ای برای استفاده از فناوری‌هایی که فیسبوک از آن‌ها بهره می‌گیرد، ندارد. کریگر می‌گوید:

مردم از من سوال می‌کنند که آیا سایت خود را دوباره و براساس PHP خواهید نوشت؟ جواب مسلما منفی است چرا که این کار سرعت ما را به شدت کاهش خواهد داد.

بک‌اند این سایت امروزه براساس پایتون است و اینستاگرام برای ذخیره‌سازی از فناوری کاساندرا بهره می‌برد. این فناوری سال‌ها قبل توسط فیسبوک اختراع شده بود که بعدها فیسبوک استفاده ار آن را متوقف کرد.

اما با این وجود رفتن راهی که فیسبوک آن را قبلا طی کرده است به نظر منطقی می‌آید. اینستاگرام هزاران سرور خود را از خدمات وب آمازون به مراکز داده‌ی فیسبوک منتقل کرده است که هم ارزان‌تر است و هم بازده بالاتری از خود نشان می‌‌دهد. گاهی اوقات استفاده از تجربیات فیسبوک می‌تواند بسیار مفید باشد. کریگر می گوید:

اگر کمک گرفتن از فیسبوک برای حل یک مشکل باعث برطرف شدن آن در یک ماه شود در حالی که حل این مشکل قبل‌ها یک سال برای فیسبوک زمان برده است، حتما از آن کمک خواهیم گرفت چرا که ۱۱ ماه کار ما را سریع‌تر به جلو خواهد برد.

ا3047642-inline-instagramandroidمروزه اینستاگرام بسیار حرفه‌ای‌تر و کاربردی‌تر از زمانی است که اداره‌ی آن فقط بر عهده‌ی مایک و کوین بوده است. کریگر عامل بهبود و موفقیت اینستاگرام را این مورد می‌داند که مهندسان این شرکت قبل از هر چیزی در واقع کاربران اینستاگرام هستند.

عامل مهم دیگر این است که تمامی مهندسان اینستاگرام بتوانند به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. این ارتباط حتی در اوج ساعات کاری و در سخت‌ترین شرایط نیز باید حفظ شود. اعضای این گروه کنفرانس‌های ۱۰ دقیقه‌ای ماهانه برگزار می‌کنند تا به سرعت نظرات خود را با یکدیگر در میان بگذارند. کریگر می‌گوید:

این کنفرانس‌های کوتاه می‌تواند باعث حل مشکلات به روش اینستاگرامی شود اما در اصل هدف از آن‌ها اتحاد بیشتر اعضای گروه است.

طبیعتا اولین چیزی که در مفهوم «ابتدا کارهای آسان را انجام دهید» باید به آن توجه کرد این است که تمامی مشکلات به راحتی قابل حل کردن نیستند. برای مثال زمانی که اینستاگرام درصدد معرفی ویژگی بود که به کاربران اجازه‌ی تنظیم پرسپکتیو عکس را می‌داد، تلاش‌های زیادی توسط مهندسان در این شرکت انجام شد. یودیپتا بوردولوئی می‌گوید:

ما مهندسان متعددی داشتیم که به طور مداوم در حال سعی و خطا بودند و افرادی داشتیم که فارغ‌التحصیل ام‌آي‌تی بودند و یا در پیکسار سابقه‌ی کتر داشتند. ما ساعت‌های متعددی را برای حل معادلات پیچیده در مقابل وایت بردها گذراندیم. در آخر نیز به راه حلی رسیدیم که ۹۹.۹ درصد از کاربردهای لازم را پوشش می‌داد.

در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام به دومین پلتفرم خود یعنی اندروید وارد شد. به جای آن‌که چالش‌های روبرو در ورود به پلتفرم جدید کمتر از دو برابر شوند اما به دلیل طبیعت سیستم عامل اندروید این مشکلات چندین برابر شدند. بوردولوئی این گونه ادامه می‌دهد:

مشکلات خاصی در اندروید داشتیم که در iOS با آن‌ها مواجه نبودیم. خیل عظیم و گسترده‌ای از سازندگان و رابط‌های کاربری که کار ما را بسیار دشوارتر از گذشته کرده بودند. مشکل دیگر استفاده‌ی گوشی‌های بازارهای در حال توسعه از اندروید بود چرا که ما باید طوری نرم‌افزار را طراحی می‌کردیم که با حافظه و پهنای باند پایین نیز سازگاز باشد. اما ما به کار خود افتخار می‌کنیم چرا که توانستیم اینستاگرام را حتی با گوشی‌های پایین‌رده نیز سازگار کنیم.

دیکنز که عضو گروه طراحی اینستاگرام است می‌گوید:

تیم اندروید ما، من را همواره شگفت‌زده می‌کند. من وقتی از آن‌ها سوال می‌کنم که مطمئن هستید این کار قابل انجام است؟ پاسخ آن‌ها همواره مثبت است. قدرت بالای آن‌ها کار من را راحت‌تر می‌کند.

searchexplor

ویژگی جدید جستجوی اینستاگرام جز آن دسته از ویژگی‌ها است که قبل از معرفی بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن به نظر می‌رسید. اما با بزرگ‌تر شدن گروه مهندسان، این غیرممکن نیز برای اینستاگرام ممکن شد. برای بزرگ‌تر کردن اینستاگرام باید این شرکت نیز بزرگ‌تر شود. کریگر می‌گوید:

من در تلاش هستم تا در حین کوچک نگه داشتن این گروه آن را بزرگ‌تر کنم به این معنا که رویاهای اینستاگرامی خود را به حقیقت نزدیک کنیم در حالی که همچنان اینستاگرام باقی بمانیم و هویت خود را از دست ندهیم.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 27002 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1394/04/05 تعداد مشاهده: 1445
کلید واژه ها: ,
سافت گذر