کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316127 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

10 دلیل برای اینکه به فکر مهاجرت به ویندوز 10 نباشیم!

زمانی به انتشار جدیدترین نسخه ویندوز مایکروسافت باقی نمانده و این غول بزرگ نرم‌افزاری تمام تلاش خود را برای ارائه یک پلتفرم یکپارچه که نیاز تمام کاربران را برطرف کند به کار گرفته است.


Windows-10-update

به گزارش سافت گذر به نقل اززومیت؛ تمامی شرکت‌های عرضه‌کننده اپلیکیشن و سیستم‌عامل تلاش می‌کنند تا کاربران خود را به استفاده از نسخه نهایی محصول خود تشویق کنند زیرا در نسخه نهایی ایرادها و مشکلات نسخه‌های پیش‌نمایش رفع می‌شود. البته این نکته به هیچ عنوان تضمین کننده اجرای بدون نقص و کاملاً دقیق پلتفرم از راه رسیده نخواهید بود، از این رو در ادامه در فارنت قصد داریم 10 دلیل که ممکن است شما را از فکر مهاجرت و ارتقا به ویندوز 10 بازدارد را بررسی کنیم.

1-نداشتن حداقل مشخصات سخت‌افزاری برای اجرای روان ویندوز 10

بدون شک بهره‌مندی از تمامی امکانات یک پلتفرم جدید، مستلزم در اختیار داشتن سخت‌افزاری متناسب با پیش‌نیازهای آن است. به گفته مایکروسافت سیستم‌هایی که هم‌اکنون بدون مشکل می‌توانند ویندوز 7 یا 8.1 را اجرا کنند، در آینه نیز خواهند توانست به ویندوز 10 ارتقا یابند. حداقل مشخصات سخت‌افزاری این گونه دستگاه‌ها عبارت‌اند از: پردازنده با سرعت ۱ گیگاهرتز و به بالا، حافظه رم ۱ گیگابایت برای نسخه ۳۲ بیتی و ۲ گیگایت برای نسخه ۶۴ بیت، کارت گرافیک‌هایی که از دایرکس ۹ با درایور WDDM پشتیبانی می‌کنند و 16 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آزاد. برای آگاهی از حداقل مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند برای اجرای روان این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

اگر کامپیوتر شما از داشتن حداقل سخت‌افزار مورد نیاز برای اجرای روان ویندوز 10 محروم است، قبل از به‌روزرسانی حتماً سخت‌افزار آن را ارتقاء دهید و یا به کل آن را با یک سیستم سازگار با این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز تعویض نمایید.

2- بیشتر از یک سال نمی‌توانید از لاینس رایگان ویندوز 10 استفاده کنید

افرادی که از نسخه‌ قانونی ویندوز 8 یا 7 استفاده می‌کنند نه تنها می‌توانند به رایگان سیستم‌عامل خود را به این نسخه ارتقا دهند، بلکه خواهند توانست حدود یک سال نیز به‌روزرسانی‌های جدید آن را دریافت نمایند. از آنجا که در تابستان قرار داریم، بهتر است بازه زمانی یک سال بهره‌مندی از امکانات این سیستم‌عامل را هدر ندهید و انجام به‌روزرسانی را به زمان دیگری موکول کنید. البته اگر جزو این گروه از کاربران قرار ندارید، بایستی برای خرید نسخه پایه ویندوز 10 حدود ۱۱۹ دلار کنار بگزارید، این در حالیست که نسخه Pro آن، ۱۹۰ دلار ارزش گزاری شده است.

در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید بهره بردن از امکانات منحصر به فرد ویندوز 10 از جمله صحبت کردن با دستیار صوتی کورتانا یا رابط کاربری تعاملی جدید مبتنی بر انواع صفحه‌نمایش ارزش صرف هزینه فوق را خواهد داشت یا خیر.

3- به فضای سنتی ویندوز 7 عادت کرده‌اید!

در حقیقت مایکروسافت ویندوز 10 را بر مبنای پایه و فضای رابط کاربری ویندوز 8 که به صورت پیش‌فرض برای اجرا بر روی صفحات لمسی طراحی گردید و از طرفی نتوانست موفقیت چندانی در زمان عرضه کسب کند توسعه داده است. البته این شرکت از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و برای راضی نگاه داشتن کاربران پی‌سی‌ها، امکان اجرای اپلیکیشن های مدرن را در حالت دسکتاپ به این سیستم‌عامل افزوده است.

یکی از ویژگی‌های مهم در ویندوز 10 که آن را از ویندوز 8 جدا می‌سازد، توانایی سوئیچ خودکار بین رابط کاربری تبلت و رایانه شخصی است. این مهم از طریق حسگرهایی که موقعیت لپ‌تاپ را شناسایی می‌کنند امکان‌پذیر شده است. همچنین، قابلیت‌هایی مانند اندازه‌گیری دما، فشار محیط و سطح دی‌اکسید کربن در دستگاه‌های مجهز به ویندوز 10 از سوی مایکروسافت مطرح شده‌اند.

c1c63a05d36e3c83f7d8b2bc39c2c9625dcbe836

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های ویندوز 10 نسبت به نسخه قبلی، قرار گیری منوی استارت پویا در آن است. در واقع می‌توان ویندوز 10 را تلفیقی از ویندوز 7 و 8 دانست که امکان اجرا بر روی گجت‌های مختلف را دارا است. هرچند منوی استارت جدید امکان پین کردن اپلیکیشن های سنتی در کنار  اپلیکیشن های مدرن را دارا می‌باشد و با داشتن رابط کاربری دوگانه برای استفاده بر روی پی‌سی‌ها و صفحات لمسی بهینه شده، با این حال ممکن است کاربران ویندوز 7 که به منوی استارت کاملاً سنتی که دارای پوشه‌های دسترسی سریع است، نتوانند خود را با منوی استارت جدید ویندوز 10 وفق دهند.

بر کس پوشیده نیست که ویندوز 10 قابلیت‌های بسیار خوب و کاربردی را برای کاربران به همراه دارد، با این حال با یک جستجوی ساده در فضای مجازی برخی از این قابلیت‌ها را همچون برگرداندن منوی سنتی استارت به ویندوز 8 یا 8.1 امکان‌پذیر است.

4- عدم امکان استفاده از گجت‌های ویندوز 7

گدجت ها، ابزارک های زیبا و کاربردی هستند که به صورت پیش‌فرض در ویندوز هفت وجود دارند و علاوه بر زیبایی، می‌توانند بیانگر نکات مهمی نظیر زمان و تاریخ، مقدار مصرفی رم و سی پی یو و … باشند. از دیگر قابلت های این ابزارک ها می‌توان به امکان ایجاد میانبر برای گوش کردن به رادیو اینترنتی و یا مشاهده وضعیت کار هادر دیست و یا میزان اطلاعات جابه‌حا شده در شبکه محلی اشاره کرد. خبر نه چندان خوشایند اینکه استفاده از گدجت ها در ویندوز 10 وجود نخواهد داشت. به هر حال اگر علاقه‌مند به گجت‌های ویندوز 7 هستید، شاید بهتر باشد تا زمان پیدا کردن جایگزین‌هایی برای آن از ارتقا به ویندوز 10 صرف‌نظر کنید.

5- به‌روزرسانی‌های امنیتی کماکان برای نسخه‌های قبلی ویندوز منتشر خواهند شد

یکی از بزرگ‌ترین محرک‌ها برای ارتقاء نرم‌افزاری از دست دادن حمایت شرکت سازنده است. مایکروسافت به آرامی در این راه قدم می‌گزارد. این شرکت به قدری مصمم به پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های خود است که تا آخرین روز حمایت، وصله‌های امنیتی جدیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، البته این وصله‌ها هیچ قابلیت جدیدی را به سیستم‌عامل اضافه نمی‌کنند.

اگر از ویندوز 7 یا 8 استفاده می‌کنید و از آن کاملاً راضی هستید، قبل از انجام به‌روزرسانی باید به این نکته فکر کنید که به چه دلیل بایستی خود را دچار دردسرهای احتمالی و صرف هزینه کنید؟ بر اساس اعلام این شرکت، انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی برای استفاده‌کنندگان ویندوز 7 تا اوایل سال 2020 و استفاده‌کنندگان ویندوز 8 تا سال 2023 ادامه پیدا خواهد کرد؛ از این رو این‌گونه کاربران را هیچ‌گونه خطر امنیتی و عدم پشتیبانی تحدید نمی‌کند تا مجبور به انتخاب ویندوز 10 باشند.

البته ناگفته نماند که وصله‌های امنتی برای ویندوز ویستا نیز تا انتهای 2017 عرضه خواهد شد. مایکروسافت اذعان دارد که کاربران به امکانات بی‌شمار ویندوز ۱۰ احتیاج دارند و مایل به به‌روزرسانی خواهند بود، با این حال باز هم این شما هستید که راجع به مهاجرت تصمیم می‌گیرید و شاید تصور کنید که ویندوز ۷ آن‌چنان هم قدیمی نیست.

6- یک پارچه سازی فایل‌های سرویس وان‌درایو با ویندوز 10

مایکروسافت ادغام و یکپارچه‌سازی سرویس ذخیره‌سازی وان‌درایو در ویندوز 8 را با نام اختصاری smart files آغاز کرده است. با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توانید به صورت مستقیم به فایل‌های ذخیره شده در اکانت وان‌درایو خود  بدون نیاز به نصب اپلیکیشن خاصی دسترس داشته باشید. البته امکان یکپارچه‌سازی تمامی فایل‌های ذخیره شده بر روی دستگاه و این سرویس برای کاربران تجاری فراهم شده، به گونه‌ای که تنها با کلیک بر روی placeholder در your PC دریافت فایل‌های حذف شده آغاز می‌شود.

c5a20e613ca77179b5c32499f6e1a3f02412ca00

خبر ناخوشایند اینکه استفاده از قابلیت placeholders در ویندوز 10، علا رقم ارتقا سرویس OneDrive تا اطلاع ثانوی امکان‌پذیر نخواهد بود. در صورت نصب Windows Live Essentials بر روی سیستم خود، برنامه‌ی OneDrive حذف شده و با نسخه‌ی اینباکس OneDrive جایگزین می‌شود.

7- احتمال عدم سازگاری ویندوز 10 با لوازم جانبی قدیمی

ممکن است پاشنه آشیل امکانات ویندوز 10، عدم سازگاری و حمایت از لوازم جانبی قدیمی از جمله پرینتر و اسکنرها باشد که بسیاری را به دردسر خواهد انداخت. مایکروسافت هشدار داده که برخی تجهیزات قدیمی از جمله فلاپی دیسک‌ها ممکن است روند اجرای صحیح ویندوز 10 را با مشکل مواجه کند، از این رو ممکن است برخی لوازم جانبی قدیمی سازگاری خوبی با این نسخه از سیستم‌عامل ویندوز نداشته باشند.

به لطف وجود استراتژی ویندوز اینسایدر، اغلب شرکت‌های سخت‌افزاری برخلاف گذشته درایور قطعات تولیدی خود را به‌روزرسانی کرده‌اند، با این حال به آن دسته از کاربران تجاری یا خانگی که مجبور به استفاده از سخت‌افزار جانبی خاص هستند، پیشنهاد می‌شود با مراجعه به وب‌سایت شرکت سازنده ابتدا از ارائه درایور مرتبط با ویندوز 10 آن اطمینان حاصل کنند و سپس سیستم‌عامل خود را به‌روز کنند.

8- شما به استفاده از ویندوز مدیاپلیر عادت کرده‌اید

ویندوز مدیا سنتر حدود یک دهه پیش به منظور نفوذ بیشتر مایکروسافت به اتاق نشیمن کاربران به ویندوز اضافه گردید. مدیا سنتر یک ایده بسیار ساده از سوی مایکروسافت به منظور اجرای فایل‌های مدیا بود. با بهره‌گیری از این برنامه سازندگان سخت‌افزار و تلویزیون می‌توانستند از ویندوز مدیا سنتر به منظور جایگزینی برای ستاپ باکس در راستای ضبط برنامه‌ها استفاده کنند.

MediaCenter

مایکروسافت از سال 2008 و پیش از معرفی رسمی ویندوز 8، توسعه و پشتیبانی از ویندوز مدیا سنتر را متوقف کرد، با این حال کماکان این برنامه به صورت پیش‌فرض بر روی نسخه‌های جدید ویندوز برای اجرای فایل‌های مدیا وجود دارد، اما شرایط در ویندوز 10 تغییر خواهد کرد و برنامه نوینی با قابلیت‌های فراوان از جمله پشتیبانی از فرمت دی‌وی‌دی جایگزین آن خواهد شد.

9- احتمال وجود برخی باگ‌ها در نسخه نهایی وجود دارد

مهم نیست که یک سیستم‌عامل در چه بازه زمانی و در چه مقیاسی مورد آزمایش اولیه قرار گیرید، زیرا در نهایت هیچ‌گاه نمی‌توان تمامی اشکالات و حفره‌های موجود در آن را کشف و برطرف کرد. نسخه جدید سیستم‌عامل ویندوز ممکن است با یک سخت‌افزار سازگاری کامل داشته باشد، با این حال در طرف دیگر این امکان وجود دارد که با بسیاری از سخت‌افزارها و نرم‌افزارها به مشکل برخورد کند؛ از این رو پیشنهاد می‌شود تا به طور دقیق مشخص نشده که برای بهره‌مندی از ویندوز 10 به چه سخت‌افزاری نیاز است، از صرف هزینه برای ارتقا سیستم خود پیشگیری کنید.

از آنجا که احتمال دارد برخی از اجزای سیستم شما با ویندوز 10 سازگاری نداشته باشد، خطر احتمال از دست دادن اطلاعات کمکان وجود دارد از این رو بهتر است در صورت عدم اطمینان از سازگاری کامل دستگاه، شش ماه صبر کنید تا تمامی مشکلات احتمالی بررسی و رفع گردد.

10- کاربران خانگی خواسته یا ناخواسته، مجبور به دریافت بسته‌های به‌روزرسانی هستند

در توافقنامه‌ نرم‌افزاری ویندوز 10 به روشنی تأکید شده که نسخه خانگی این سیستم‌عامل به صورت خودکار آپدیت خواهد شد و برای این کار حتی پیغامی از جانب کاربر مشاهده نخواهد شد. پرواضح است که این امر نگرانی کاربران را در پی خواهد داشت.

7ceba1c5e8a06812392ff18b0a67d2fb0c5c1267

اجبار کاربران برای دانلود آپدیت و همچنین بروز اشکال در حین فرآیند آپدیت از عوامل نگرانی کاربران است. دسترسی کاربران به اینترنت و سرعت مورد نیاز برای دانلود و نصب آپدیت‌ها نیز در نوع خود مشکل ایجاد می‌کند، از طرف دیگر این آپدیت‌ها تنها وصله‌های امنیتی را شامل نمی‌شود و سایر قسمت‌های ویندوز از این طریق آپدیت خواهند شد به این ترتیب حجم فایل‌های آپدیت نیز دردسرساز خواهد شد و ترافیک مصرفی بیشتری را به کاربر تحمیل می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 27589 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: zoomit.ir تاریخ خبر: 1394/05/06 تعداد مشاهده: 2403
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر
 
 
 
نظرات بینندگان

اکبر 1394/05/20 17:37
بستن اپدیت اتوماتیک 10 راحته و میتونی استپ بکنیش . تو نت بگردی . روشش را پیدا میکنی
مرتضی غفوری 1394/05/06 20:29
من نسخه بیلد 10240 رو نصب کردم همچی خوبه ولی عدم کنترل روی بروز رسانی یه مصیبت چون خیلیا مثل من بازی انلاین بازی میکنن وسط بازی یه دفعه لگ و پینگ میچسبه به سقف میری میبنی مثلا درایور کارت گرافیک رو داره دانلود میکنه اخه این چه جورشه من تا وقتی این مشکل برطرف نشه از همین ویندوز 8 استفاده میکنم خیلیم عالی