کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه سرعت شارژ باتری گوشی خود را افزایش دهیم؟

افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند یکی از موضوعاتی است که این روزها حتی شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی و تراشه هم به آن توجه ویژه‌ای دارند! اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید که سرعت شارژ باتری گوشی هوشمندتان را افزایش دهید، این مقاله برایتان راهنمای مناسبی محسوب می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر روش‌های موثر در افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند داشته باشیم.

مقدمه

به گزارش سافت گذر و به نقل ازمجله شبکه؛ افزایش سرعت شارژ مجدد باتری گوشی‌های هوشمند یکی از موضوعاتی بوده که طی چند سال اخیر به شدت به آن توجه شده است. با پیشرفتی که بستر سخت افزاری گوشی‌های هوشمند داشتند، میزان مصرف انرژی و شارژ باتری آن‌ها هم به صورت چشمگیری افزایش یافته است. به عنوان مثال یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با وضوح تصویر QHD (2560 در 1440 پیکسل) که این روزها استفاده از آن در پرچمداران اندرویدی به امری شایع تبدیل شده، به مراتب در مقایسه با نمایشگری 4.5 اینچی و با وضوح تصویر فول اچ‌دی (1920 در 1080 پیکسل) مصرف انرژی بیشتری دارد!

علاوه بر مسئله صفحه نمایش، موضوعات دیگری هم هستند که در افزایش مصرف انرژی و شارژ باتری گوشی‌های هوشمند کنونی موثر واقع می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به سنسورهای متعددی استفاده کرد که در این محصولات به کار گرفته شده‌اند. مطمئنا می‌دانید که سنسورهای برای عملکرد صحیح نیازمند مصرف انرژی هستند. افزایش ظرفیت رم، افزایش تعداد هسته‌های پردازشگر و فرکانس کاری آن‌ها هم از دیگر عوامل سخت افزاری موثر در افزایش مصرف انرژی یا شارژ باتری گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند.

بنابراین موضوعات و پیشرفت‌های سخت افزاری فوق منجر شده‌اند تا اسمارتفون‌های مدرن نیازمند تجهیز به باتری‌های با ظرفیت بیشتر یا باتری‌های بزرگ‌تر شوند اما متاسفانه این امر مقدور نیست! طی چند سال اخیر، کاربران توجه ویژه‌ای به مسئله ظرافت طراحی و بدنه ظریف و باتری گوشی‌های هوشمند داشته‌اند. این موضوع سبب شده که کمپانی‌های تولید کننده گوشی نتوانند در محصولات خود از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده کنند چرا که از نظر طراحی و ابعاد دچار محدودیت هستند. متاسفانه پیشرفت‌هایی که در رابطه با باتری‌های لیتیوم یونی ایجاد شده هم به قدری مناسب نیستند که پاسخگوی نیاز کنونی اسمارتفون‌ها باشند. نتیجه این عدم هماهنگی، توان شارژدهی کم باتری گوشی‌های هوشمند را به ارمغان آورده است!

هم اکنون باتری اغلب گوشی‌های هوشمند مدرن و پرچمدار نهایتا می‌توانند چیزی در حدود یک روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کنند، این موضوع در حالی است که باتری گوشی‌های معمولی‌تر و قدیمی توان شارژدهی بیشتر را به همراه داشتند. بنابراین مسئله شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند به موضوع حائز اهمیتی تبدیل شده است. با وجود محدودیت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، شرکت‌های بزرگ تولید کننده گوشی یا تراشه‌های موبایلی تصمیم گرفتند که بر روی افزایش سرعت شارژ باتری اسمارتفون‌ها و صرف زمان کوتاه‌تر به منظور شارژ مجدد آن‌ها تمرکز داشته باشند.

به بیان دیگر این شرکت‌ها به جای تمرکزی بر روی افزایش ابعاد و توان شارژدهی باتری‌های لیتیوم یونی، تکنولوژی‌های شارژ سریع (Quick Charge) مختلفی را ارائه کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها، کاربر می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی باتری دستگاه را به میزان قابل توجهی شارژ کند. تکنولوژی‌هایی نظیر تکنولوژی شارژ سریع کوالکام (Qualcomm Quick Charge) از جمله معروف‌ترین و مشهورترین این نوع راه‌کارها محسوب می‌شوند.

اما متاسفانه بسیار از گوشی‌های هوشمند بنا به دلایل خاصی قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های شارژ سریع را ندارد. این موضوع سبب می‌شود که سوالی در ذهنمان ایجاد گردد! چگونه می‌توانیم سرعت شارژ باتری این گوشی‌های هوشمند را افزایش دهیم؟ برای افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند روش‌های خاصی وجود دارند. با توجه به این روش‌ها و استفاده از ترفندها می‌توانید تا حد چشمگیری سرعت شارژ باتری اسمارتفون خود را افزایش دهید. در ادامه مرور بر این روش‌ها و ترفندها خواهیم داشت.

از شارژرهای استاندارد و مرغوب استفاده کنید

اولین قدم برای افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌های هوشمند مربوط به استفاده از شارژرهای مرغوب و استاندارد می‌شود. متاسفانه در بازار داخلی کشورمان شارژهای نامرغوب متعددی عرضه می‌شوند و کاربران بدون آگاهی از این موضوع نسبت به خرید و استفاده از این نوع شارژرها اقدام می‌کنند. دقت داشته باشید که شارژرهای نامرغوب و غیراستاندارد منجر به کاهش سرعت شارژ باتری دستگاهتان شده و حتی می‌توانند خطرهای بزرگ‌تری نظیر انفجار و آتش‌سوزی را به همراه داشته باشند. بنابراین در قدم اول، به منظور افزایش سرعت شارژ باتری گوشی هوشمندتان به مرغوب بودن شارژر آن توجه کنید.

از شدت جریان خروجی بیشتر استفاده کنید

هر شارژری که از آن استفاده می‌کنید دارای یک آداپتور است. وظیفه آداپتور تغییر شدت جریان الکتریسیته ورودی به دستگاه طبق شرایط مورد نیاز محسوب می‌شود. شدت جریان خروجی با واحد آمپر نمایش داده می‌شود. هرچه شدت جریان خروجی یک آداپتور و شارژر بیشتر باشد، انرژی بیشتری به باتری گوشی وارد شده و سرعت شارژ باتری افزایش می‌یابد. اگر شدت جریان مناسب برای شارژ باتری گوشی شما 2 آمپر است، به هیچ وجه از شارژی با خروجی 1.5 آمپر به منظور شارژ باتری گوشی خود استفاده نکنید.

استفاده از شارژر با جریان خروجی کمتر منجر می‌شود تا سرعت شارژ باتری دستگاه کاهش چشمگیری داشته باشد. همچنین در برخی از شرایط می‌توانید با استفاده از شارژرهایی که شدت جریان خروجی بیشتری دارند به افزایش سرعت شارژ باتری دستگاه کمک کنید و نگران بروز مشکل در عملکرد دستگاه نباشید. البته باید شدت جریان خروجی مورد نظر چندان زیاد و افراطی نباشد. به عنوان مثال برای شارژ باتری گوشی که شدت جریان ایده‌آل آن 1.5 آمپر است، می‌توانید از یک شارژر 2 آمپری استفاده کنید و بدین صورت سرعت شارژ باتری دستگاه را افزایش دهید.

در حین شارژ از گوشی خود استفاده نکنید

استفاده از گوشی هوشمند در حین شارژ منجر به کاهش سرعت شارژ باتری آن می‌شود. در این شرایط از یک سو باتری دستگاه در حال شارژ است اما از سوی دیگر صفحه نمایش، پردازنده، سنسورها و سایر اجزای سخت افزاری آن در حال مصرف انرژی هستند و این موضوع سبب می‌شود که سرعت شارژ باتری دستگاهتان به شدت افت کند.

اگر قصد دارید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین شارژ را به باتری گوشی خود تزریق کنید، توصیه می‌کنیم که آن را خاموش نموده و به شارژر متصل نمایید. همچنین قرار دادن گوشی در "حالت پرواز" (Flight Mode) هم می‌تواند به افزایش سرعت شارژ باتری دستگاه کمک کند.

از پورت یو‌اس‌بی کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده نکنید

شاید متوجه شده باشید که با اتصال یک سر کابل شارژ به پورت یو‌اس‌بی کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها و اتصال سر دیگر آن به گوشی می‌توانید باتری دستگاه شارژ کنید اما اگر دقت کرده باشید در این شرایط سرعت شارژ باتری به شدت افت می‌کند. دلیل این افت با توان خروجی پورت یو‌اس‌بی کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما ارتباط دارد.

انرژی خروجی که توسط پورت یواس‌بی لپ‌تاپ یا کامپیوترتان ارائه می‌شود در مقایسه با انرژی خروجی از پریز برق به مراتب کمتر است. این امر منجر به کاهش چشمگیر سرعت شارژ باتری گوشی هوشمندتان می‌شود. بنابراین برای افزایش سرعت شارژ باتری گوشی خود از پریز برق استفاده کنید و به هیچ وجه از پورت یواس‌بی لپ‌تاپ یا کامپیوتر استفاده نکنید.

به سالم بودن کابل شارژر دقت کنید

سالم بودن کابل یا سیم شارژر نقش به سزایی در کیفیت و سرعت شارژ باتری دستگاه ایفاء می‌کند. همواره سعی کنید که کابل شارژری که از آن استفاده می‌کنید را بررسی نموده و از عدم وجود زدگی، پارگی یا لهیدگی در آن اطمینان حاصل کنید. وجود هر یک از این موارد در سیم شارژر می‌تواند منجر به کاهش سرعت شارژ باتری و کیفیت شارژ شود.

یک پاوربانک بخرید!

این روش پیشنهادی تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت شارژ باتری گوشی ندارد اما با استفاده از آن می‌توانید در هر زمان و تحت هر شرایطی نسبت به شارژ باتری گوشی هوشمندتان اقدام کنید. استفاده از یک پاوربانک منجر می‌شود تا نیاز شما به افزایش سرعت شارژ باتری کاهش یابد چرا که تقریبا در هر زمان و تحت هر شرایطی قادر به اتصال گوشی به پاوربانک و شارژ باتری آن خواهید بود. نقش پاوربانک در افزایش سرعت شارژ باتری گوشی‌ها دقیقا مشابه با نقشی است که تکنولوژی‌های شارژ سریع در افزایش توان شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند ایفاء می‌کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 34477 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1395/08/25 تعداد مشاهده: 2806
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر