کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316140 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

با اضافه شدن دو قابلیت، آیپد به جایگزینی برای لپ تاپ تبدیل می‌شود

اپل آیپد پرو را به عنوان جایگزینی برای لپ‌تاپ معرفی کرده، اما برای تبدیل آیپد‌ پرو به جایگزینی مناسب برای لپ‌تاپ، دو ویژگی مهم و ساده باید به این محصول اضافه شود.

با اضافه شدن دو قابلیت، آیپد به جایگزینی برای لپ تاپ تبدیل می‌شود

اپل از بسیاری از برنامه‌های خود برای ساخت رایانه‌ی حرفه‌ای پرده برداشته؛ اما رایانه‌های خود را از دستگاه‌های مجهز به نمایشگر لمسی یعنی آیفون و آيپد جدا کرده است. به عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید اپل به این زودی‌ یک مک مجهز به صفحه‌نمایش لمسی روانه‌ی بازار کند.

در ادامه بر اساس ایمیلی که یکی از سخنگویان اپل برای بیزنس‌اینسایدر ارسال کرده است، به مرور دلیل این تصمیم‌گیری اپل خواهیم پرداخت.

mac

در اینجا قصد داریم در مورد دیدگاه اپل در مورد جدا کردن رایانه‌ها و گجت‌های مجهز به نمایشگر لمسی صحبت کنیم. دیگر کمپانی‌ها اکنون از نمایشگرهای لمسی در کنار رایانه‌های معمولی استفاده کرده‌اند. این نوع دستگاه‌ها نمی‌توانند به‌طور هم‌زمان تجربه‌ی کاربری مناسبی از کار با یک پی‌سی یا یک لپ‌تاپ ارائه دهند. اپل در استفاده از فناوری چند لمسی در محصولاتی از جمله آيفون، آيپد و نیز ترک‌پد مک‌بوک‌ پیشگام است. تمرکز ما بر ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری بسیار خوب به مشتریانمان است. در برخی از محصولات، مجهز بودن به نمایشگر لمسی این هدف را محقق می‌کند؛ اما ما فکر می‌کنیم برای دستگاه‌های دیگر، روش‌های بهتری برای ارائه این تجربه وجود دارد. به همین دلیل ما تاچ‌بار را برای مک‌بوک پرو اختراع کردیم.
با توجه به جمله‌ی پایانی سخنگوی اپل، به نظر می‌رسد تاچ‌بار چه برای کاربران عادی و چه برای کاربران حرفه‌ای کاربردی است و ظاهرا جداسازی رایانه‌های مک از گجت‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی با این فلسفه‌ی اپل همخوانی دارد.

اما مایکروسافت در این بخش راه مخصوص به خود را در پیش گرفته است. یکی از کارشناسان بیزنس اینسایدر به نام مت وین‌برگر نظر مثبتی به سرفیس‌استودیو دارد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید سرفیس‌استودیو در واقع رایانه‌ای شبیه به مک است که از یک نمایشگر تمام لمسی بهره می‌برد. اما اپل با جدا کردن رایانه‌ها و محصولات مجهز به نمایشگر لمسی خود روش متفاوتی در پیش گرفته است تا بدین طریق کاربران برای کارهای مختلف نیاز به خرید چند دستگاه داشته باشند.

در هر صورت نظر هر کاربر نسبت به فلسفه‌ی هر شرکت می‌تواند متفاوت باشد؛ ولی جای هیچ شکی نیست که روش در نظر گرفته‌شده توسط اپل یکی از استراتژی‌های تجاری این شرکت نیز محسوب می‌شود. اگر شما به یک رایانه نیاز داشته باشید، باید یک مک‌ بخرید. اگر به نمایشگر لمسی احتیاج دارید، یک آيفون یا یک آیپد پاسخ‌گوی نیاز شما است. اپل می‌خواهد شما هر دو محصول را به‌طور جداگانه خریداری کنید. این شرکت می‌خواهد به شما اطمینان بدهد که استفاده از محصولات جداگانه بهتر از استفاده از یک محصول چندمنظوره است. در ادامه نقد نویسنده‌ی وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر را در مورد فلسفه‌ی اپل با هم می‌خوانیم:

دقیقا این همان تفکری است که شاید شما هم مثل من آن را قبول نداشته باشید. به‌عنوان کسی که سال‌ها است از آیپد استفاده می‌کنم، واقعا به این موضوع باور دارم که این تبلت می‌تواند یک محصول چندمنظوره‌ی بسیار قدرتمند باشد که بهترین‌های آی‌اواس را در کنار یک تجربه‌ی بسیار خوب کار با دسکتاپ به‌طور هم‌زمان ارائه دهد. در واقع آیپد اکنون در مرحله‌ای قرار دارد که به تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ بسیار نزدیک است. من به مدت چند سال در زمان‌های بسیاری از آیپد به‌عنوان رایانه‌ی اصلی خود استفاده کرده‌ام. این تبلت یک محصول بسیار مناسب است که قابلیت حمل بالایی دارد و می‌توان از آن برای یادداشت‌برداری استفاده کرد. علاوه بر این با داشتن یک کیبورد لاجیتک می‌توان تجربه‌ی تایپ بسیار خوبی با این محصول داشت. این صفحه‌کلید همچنین می‌تواند به‌عنوان یک محافظ برای آیپد شما مورد استفاده قرار گیرد. اما پس از گذشت چندین سال، حتی مدل حرفه‌ای‌تر تبلت یادشده یعنی آیپد‌ پرو نمی‌تواند نقش یک لپ‌تاپ کامل را ایفا کند. این در حالی‌ است که اپل تبلت آیپد پرو را به‌عنوان یک جایگزین کامل برای لپ‌تاپ تبلیغ می‌کند.
اما تمام مدل‌های آیپد از جمله آیپد مینی و آیپد پرو در صورت داشتن دو قابلیت ساده، می‌توانند به‌طور مناسبی حکم یک لپ‌تاپ را برای کاربر داشته باشند. در ادامه به این دو ویژگی خواهیم پرداخت.

۱- یک فایل سیستم مناسب
اینکه سیستم‌عامل آی‌اواس هنوز  از یک سیستم مدیریت فایل جامع و منطقی برای اسناد و فایل‌ها بهره نمی‌برد، جای تعجب دارد. منظور ما یک سیستم مدیریت فایل شبیه به دسکتاپ است که با استفاده از آن بتوان به‌راحتی به تمام فایل‌ها دسترسی داشت یا فایل خاصی را جستجو کرد.

apple filesystem
اپل در سال ۲۰۱۴ آی‌کلاد درایور را معرفی کرد تا کاربران بتوانند در آيفون، آیپد یا مک به فایل‌های ذخیره‌شده‌ی خود دسترسی داشته باشند؛ اما این سرویس قابلیت شخصی‌سازی زیادی ندارد. در آیفون و آيپد نمی‌توان با استفاده از این سرویس پوشه‌های جدیدی ایجاد کرد یا پوشه‌های موجود را تغییر نام داد و برای انجام این کار باید از یک پی‌سی یا مک استفاده کنید. علاوه بر این اپل بر اساس اپلیکیشن‌های مورد استفاده‌ی کاربر، همه‌چیز را در پوشه‌های جداگانه‌ای به‌صورت فایل ذخیره می‌کند و به همین دلیل نمی‌توانید از روش‌های سازماندهی مورد نظر خود برای مدیریت فایل‌ها بهره ببرید.

با این وجود، برای جستجوی فایل‌های مورد نظر یا مدیریت آن‌ها باید از Finder تعبیه‌شده در مک استفاده کنید. Finder یکی از پراستفاده‌ترین اپلیکیشن‌ها برای کاربران مک است. با استفاده از این اپ می‌توان فایل‌ها را سازماندهی کرد و همیشه به فایل‌های مورد نظر دسترسی داشت. علاوه بر این می‌توان با این اپلیکیشن چند نوع فایل را در یک پوشه قرار داد و بعدا در صورت نیاز به آن‌ها مراجعه کرد. Finder همچنین امکان ایجاد و حذف فایل‌ها و پوشه‌ها را فراهم کرده است و همچنین می‌توان با بهره گرفتن از اپ یادشده، فایل‌ها را بر اساس نیاز مرتب‌سازی کرد. برای بسیاری از کاربران وجود اپلیکیشن Finder بسیار ضروری است و دقیقا مشخص نیست چرا سیستم‌عامل آی‌اواس از چنین امکانی بی‌بهره است. احتمالا نبود این قابلیت بزرگ‌ترین مانعی است که باعث شده نتوان از آیپد به‌عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کرد. مسلما همه‌ی کاربران ترجیح می‌دهند هر دستگاهی و به‌خصوص آیپد، امکان مدیریت کامل فایل‌ها را همانند دسکتاپ داشته باشند.

۲- پشتیبانی از ماوس و ترک‌پد
اپل تکنولوژی تاچ چندگانه‌ی خود را بسیار دوست دارد؛ اما اگر این شرکت واقعا به دنبال این است که افراد بیشتری آیپد خریداری کنند، باید امکان استفاده از گجت‌های ارتباطی اضافه را در این محصول فراهم کند. مهم‌ترین این گجت‌ها ماوس است که یکی از روش‌های بسیار قدیمی و البته مناسب برای استفاده از رایانه‌های دسکتاپ محسوب می‌شود.

magic mouse 2

علاوه بر این، امروزه لپ‌تاپ‌ها معمولا به ترک‌پد مجهز هستند تا در صورت عدم دسترسی به ماوس بتوان این ابزار ورودی را در هنگام کار با دسکتاپ شبیه‌سازی کرد. استفاده از نمایشگر لمسی نمی‌تواند روشی مشابه ماوس ارائه دهد. در واقع به نظر می‌رسد این روش دقت و کارایی ماوس را ندارد. علاوه بر این در صورتی که از نمایشگر لمسی به‌طور مداوم استفاده کنید، مسلما دست شما خسته خواهد شد و همچنین استفاده از این روش در انجام کارهایی چون ویرایش تصاویر و ویدیوها چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد. استفاده از صفحه‌نمایش‌های لمسی به‌عنوان تنها روش ورودی در گوشی‌های هوشمند مثل آیفون منطقی است؛ اما قطعا برای محصولی که از نمایشگری به ابعاد ۱۰ تا ۱۲ اینچ بهره می‌برد، استفاده از این روش به‌عنوان تنها گزینه‌ی موجود چندان مورد پسند کاربران نیست.

در واقع از اپل تقاضا داریم امکان استفاده از یک ماوس بی‌سیم یا یک ترک‌پد بلوتوث را در آيپد فراهم کند. این شرکت حتی ماوس بلوتوثی بنام مجیک‌ ماوس تولید کرده است؛ اما امکان استفاده از این ابزار در آیپد وجود ندارد.

مسلما همه‌ ترجیح می‌دهم آیپد را روی میز قرار دهیم و بدون تلاش زیاد و با استفاده از یک ماوس و صفحه‌کلید بلوتوث با آن کار کنیم. حتی اگر اپل فقط اجازه‌ی استفاده از مجیک‌ماوس یا مجیک‌ترک‌پد خود را با آیپد بدهد؛ باز هم بسیاری از کاربران از این اقدام خوشحال خواهند شد.

اپل در تبلیغات خود می‌گوید برای استفاده از نهایت امکانات آیپد پرو باید اسمارت‌کیبورد و اپل‌ پنسل را به‌طور جداگانه خریداری کنید. این دو محصول به ترتیب ۱۷۰ دلار و ۱۰۰ دلار قیمت دارند؛ اما اینکه تبلت یادشده حتی از ماوس ساخته‌شده توسط اپل پشتیبانی نمی‌‌کند، بسیار سؤال‌برانگیز است.

نویسنده‌ی بیزنس‌اینسایدر در این رابطه از اپل سؤال کرده است که چرا این شرکت چنین پیشنهادی ارائه می‌دهد. اپل در پاسخ اعلام کرده است که بسیاری از کاربران می‌خواهند تجربه‌ی تایپ بسیار خوبی با آیپد داشته باشند و به همین دلیل ما اسمارت‌کیبورد را تولید کرده‌ایم. اما این کمپانی در پاسخ به این سؤال که چرا آيپد از ماوس پشتیبانی نمی‌کند، هیچ جواب درستی نداشته است. مسلما استفاده از ماوس نیز می‌تواند برای بسیاری از کاربران مفید‌ واقع شود و همان‌طور که اشاره کردیم، اگر به‌صورت مداوم از صفحه‌نمایش لمسی استفاده کنید، قطعا دستان شما خیلی زود خسته خواهد شد و اگر اپل به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری مناسب به مشتریان خود است، باید پشتیبانی از ماوس را به آیپدهای خود اضافه کند.

در نهایت امیدواریم اپل اضافه کردن دو قابلیت مورد بحث را مد نظر قرار دهد تا بدین طریق آیپد به ابزاری کاربردی‌تر برای کاربران مبدل شود. همان‌طور که گفتیم، با وجود ویژگی‌های خوبی که در آیپدهای اپل وجود دارد؛ این محصول همچنان نمی‌تواند جایگزین کاملی برای لپ‌تاپ باشد. اگرچه استفاده از کیبورد می‌تواند به کارکرد بهتر آیپد کمک کند؛ اما پشتیبانی از ماوس یا ترک‌پد و داشتن یک فایل سیستم جامع و منطقی مهم‌ترین مواردی هستند که با اضافه شدن آن‌ها به آیپد، این تبلت می‌تواند واقعا جایگزین لپ‌تاپ شود.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 36430 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1396/02/01 تعداد مشاهده: 1391
کلید واژه ها: , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر