کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734244389 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316166 | نظرات: 37881
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کدام دستگاه‌های ریفربیشد را نخریم؟

از آنجایی که بسیاری از افراد به پس‌انداز پول علاقه‌ دارند، به خرید دستگاه‌های ریفربیشد هم علاقه زیادی دارند. محصولات الکترنیکی ریفربیشد اغلب قیمیت بسیار پایین‌تری نسبت مدل آکبند خود دارند، کیفیتشان هم تقریبا مشابه مدل آکبند است.


بنابراین چرا همیشه دستگاه‌های ریفربیشد را نخریم؟ قبل از هرکاری بهتر است تعریف کاملی از این دستگاه‌ها داشته باشیم. محصول ریفربیشد (Refurbished) دستگاهی است که به دلایل متعددی به عنوان دستگاه اکبند شناخته نمی‌شود. در اکثر موارد، این دستگاه‌ها از نمایندگی خریداری شده و سپس دوباره به نمایندگی یا کارخانه سازنده پس فرستاده شده‌اند. دلیل آن هم ممکن است یک سری نواقص و در برخی موارد عمل نکردن طبق انتظارات خریدار است. (طبق پرسشنامه‌ی سال 2011، تنها 5 درصد محصولاتی که به نمایندگی پس فرستاده شدند بر اثر نواقص فنی بوده‌اند). به‌هر حال، محصولات مرجوعی پس از بازرسی در صورت نیاز طبق استاندارهای شرکت تولید کننده تعمیر می‌شوند. البته تعمیر و بازسازی این محصولات بستگی به وسعت کار دارد. در صورت جزئی بودن ایرادات، تعمیرات توسط خود نمایندگی انجام می‌گیرد و نیازی به ارسال آن به کارخانه نخواهد بود.

مثلا محصولات ریفربیشد شرکت اپل تقریبا کیفیتی مشابه با دستگاه‌های آکبند دارند. برای مثال هنگام خرید مکبوک و آیپد تعمیری، یک باتری و محافظ اضافه، یک سال گارانتی نیز به شما داده می‌شود. به‌همین دلیل است که بیشتر افراد دستگاه‌های ریفربیشد اپل را خریداری می‌کنند چرا که درصد ریسک خرید آنها تقریبا صفر است. البته در بازارهای ایران باید مراقب کلاه برداران هم باشید تا دستگاه ریفربیشد را به عنوان دستگاه آکبند به شما نفروشند!

هنگام خرید یک ایفون 5 ریفربیشد از فروشندگان، احتمال اینکه دوام باتری آن با ظرفیت باتری یک آیفون آکبند برابر باشد خیلی کم است و اینکه تنها 90 روز گارانتی هنگام فروش به شما داده می‌شود، که آن هم ممکن است ارائه نشود. در اینجا لیست محصولاتی را که نباید نسخه‌ی ریفربیشد آنها را خریداری کنید را با ذکر دلیل برایتان شرح داده‌ایم.

هارد درایوها


فلسفه خرید محصولات ریفربیشد توسط خریداران تقریبا به‌این شکل است: اگر این دستگاه به دلیل بروز مشکلی مرجوع شده، بنابراین مشکل آن پس از بازرسی رفع شده و می‌توان آن را خریداری کرد چرا که این دستگاه همانند مدل آکبند خود بی‌نقص بوده و حتی قیمت آن نیز نیز پایین‌تر است.

اما این تعریف برای هارد درایوها خیلی صحیح نیست. هارد درایو ریفربیشد چه به‌دلیل بروز مشکل چه به‌خاطر اینکه خریدار آن خیلی از خریدش راضی نبوده‌اند، به‌هر حال یکبار از آن استفاده شده است. تاجایی که می‌دانیم، هیچ پروسه نوسازی خاصی برای برگرداندن یک هارد درایو مرجوعی به حالت اولیه و تقریبا آکبند وجود ندارد. از آنجایی که قیمت هارد درایوها امروزه بسیار پایین آمده، آیا خرید هارد درایو ریفربیشد و به‌خطر انداختن اطلاعاتتان ارزش دارد؟ مطمئنا خیر.

اسمارت‌فون‌ها


مطمئنا هرروز با معاملات با زیادی در بخش اسمارت‌فون‌های تعمیری مواجه می‌شوید. مثلا وبسایت Daily Steals آیفون 6 آنلاک 64 گیگابایت را با قیمت 269 دلار به‌فروش می‌رساند. حقیقتا قیمت آن منصفانه است اما هنگام خرید باید آگاه باشید که شما در حال خرید یک آیفون با باتری دست دوم هستید. چه مدت از این آیفون استفاده شده؟ پاسخ به این سوال غیرممکن است اما یکی از دلایل مهم برای خرید اسمارت‌فون جدید، داشتن یک باتری جدید و قوی‌تر است.

متاسفانه از آنجایی که تمامی آیفون‌ها و بیشتر اسمارت‌فون‌های اندرویدی دارای باتری غیرقابل تعویض هستند، خرید چنین اسمارت‌فون‌هایی به شکل تعمیری اصلا عاقلانه نیست، مگر اینکه فروشنده سالم و یا جدید بودن باتری را تضمین کند. اگر هم مطمئنید که تعویض باتری با قیمت بسیار کم برایتان مقدور است، می‌توانید چنین اسمارت‌فون‌هایی را خریداری کنید.

اما تبلت‌ها چطور؟ مشکل باتری در تبلت‌ها نیز ممکن است وجود داشته باشد اما از آنجایی که باتری‌ آنها بسیار بزرگتر است، تعویض باتری آنها خیلی برایتان دردسر نخواهد داشت.

پرینترها


اگر جوهر و مایع تونر برای پرینت وارد قسمت‌های داخلی پرینتر شده باشند، در صورت ریفربیش شدن باز هم دست دوم و کارکرده محسوب می‌شوند. همانطور که همه می‌دانیم جوهر و مایع تونر خاصیت چسبندگی بسیار بالایی دارند علی‌الخصوص زمانی که به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته باشند. پس خرید پرینترهای ریفربیشد در هر حالتی معقولانه نیست چراکه یکبار از آنها استفاده شده و جوهر و تونر وارد چرخه‌ی قطعات آنها گردیده است.

ناگفته نماند اگر مطمئن شدید که طبق ادعای فروشنده، پرینتر توسط خود شرکت تعمیر شده و جوهر و تونر آن کاملا تعویض شده‌اند، خرید چنین پرینتری منطقی به‌نظر می‌رسد. مخصوصا اگر قیمت آن پایین باشد.

تلویزیون‌ها


اگرچه خرید تلویزیون‌های دست دوم و ریفربیشد ممکن است باعث پس انداز مبلغ زیادی پول برای شما شود، اما نخریدن آن مطمئنا بیشتر به‌نفع شما خواهد بود.

دلیل اصلی آن هم گارانتی کوتاه مدت تلویزیون‌ها است. یک دستگاه ریفربیشد معمولا تا 90 روز گارانتی می‌شود و این زمان برای تضمین کیفیت تلویزیون‌های امروزی بسیار کوتاه است. برای خریدن تلویزیون ریفربیشد حداقل به یک تا دو سال گارانتی نیاز است که پیدا کردن تلویزیون با چنین شرایطی تقریبا دور از ذهن است.

ضمنا، بر اساس تجربیات قبلی به‌دست امده، بازسازی و بسته بندی مجدد تلویزیون‌ها با دقت و کیفیت مشابه لپتاپ‌ها و تبلت‌ها انجام نمی‌شود. تنها حالتی که خرید تلویزیون ریفربیشد مشکلی ندارد، خرید حضوری است. در خرید حضوری می‌توانید داخل جعبه و محتویات ان را به دقت مشاهده کنید و در ضمن این تضمین را بگیرید که در صورت بروز مشکل آن را به فروشگاه مرجوع خواهید کرد.

برای مثال، فروشگاه والمارت (Walmart) تلویزیون‌های 60 اینچی ریفربیشد سامسونگ را با قیمت 499.99 دلار به‌فروش می‌رساند که از قیمت مدل آکبند آن حدود 200 دلار کمتر است. با اینکه گارانتی بر روی آن درج نشده اما شکی نیست که بیشتر از 90 روز تضمین نخواهند شد. با این وجود در صورت تمایل می‌توانید با پرداخت 52 دلار آن را به مدت سه سال گارانتی کنید که در این حالت علاوه بر اطمینان کافی، خرید شما از لحاظ اقتصادی هم به نفعتان خواهد بود.

اما انجام این معامله از فروشگاه‌های اینترنتی که محصول را پس از خرید برایتان ارسال می‌کنند، منطقی است؟ خیر. توصیه می‌کنیم که هرگز چنین ریسکی را قبول نکنید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 37358 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی ایران تاریخ خبر: 1396/03/21 تعداد مشاهده: 2290
کلید واژه ها: ,
سافت گذر