کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 734061386 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316125 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

رسوایی جنسی، بحران سرمایه‌گذاری استارت‌آپی سیلیکون ولی

دیو مک کلور ( Dave McClure ) یکی از مشهورترین سرمایه‌گذاران استارت‌‌آپ‌ها در سیلیکون ولی و یکی از بنیانگذاران شتابدهنده 500startups چند ساعت قبل از آنکه گزارش جدیدی در مورد آزار جنسی یکی از بنیان‌گذاران استارت‌آپی توسط او منتشر شود از این شتابدهنده/ VC استعفا کرد. مک کلا 500startups را در سال ۲۰۱۰ پایه گذاشت و طی چند روز اخیر چندین زن مختلف او را متهم به رفتار نامناسب کرده بودند موضوعی که باعث شده بود او از مدیریت اجرایی 500startups کناره‌گیری کند. مک کلور همچنین در ادامه در مطلبی وبلاگی از بابت بعضی رفتارهای نامناسب خود عذرخواهی کرده بود. اما چیزی که حالا منجر به کناره‌گیری مک کلور شده ورای رفتار مناسب است و او از سوی یک کارآفرین به نام Cheryl Sew Hoy متهم به آزار جنسی در سه سال قبل  شده است. او در مطلبی که در سایت خود منتشر کرده ماجرای این آزار جنسی را که در آپارتمانش رخ داده شرح داده و گفته این فقط یک رفتار نامناسب نبوده بلکه مشخصا آزار جنسی بوده است. 


استعفای دیود مک کلور در ابعاد بزرگ‌تر بخشی از رسوایی‌هایی است که این روزها گریبانگیر تعدادی ازسرمایه‌گذاران سیلیکون ولی شده است. یک هفته قبل جاستین کالد‌بک Justin Caldbeck یکی از سرمایه‌گذاران استارت‌آپی به دلیل آزار جنسی یک کارآفرین استعفا کرده بود. در ماه فوریه امسال هم یک مهندس شرکت اوبر از آزار جنسی و تبعیض در این شرکت پرده برداشته بود چیزی که در نهایت منجر به استعفای مدیرعامل این شرکت و به وجود آمدن بحث‌های زیاد پیرامون اذیت و آزار جنسی در شرکتهای تکنولوژی شده است. 

خروج دیو مک کلور از 500startups توسط دیگر بنیانگذار این شرکت یعنی Christine Tsai اعلام شد. او در ایمیلی به سرمایه‌گذاران این شرکت این موضوع را اعلام کرده است. در این ایمیل آمده که 500startups چندین گزارش آزار جنسی توسط مک کلا دریافت کرده که به نظر این شرکت این رفتارها غیر قابل قبول بوده است. این ایمیل همچنین تاکید میکند نمی‌تواند اطمینان داشته باشد که گزارش‌های بیشتری در این زمینه وجود نداشته باشد. 

خود دیوید مک کلور نیز شب گذشته در توییتر خود خروج از 500startups را اعلام کرده است. 


ماجرای آزارهای جنسی سرمایه‌گذاران اما از گزارش چند روز قبل نیویورک تایمز شروع شد در جایی که چندین کارآفرین زن از برخی رفتارها در این فضا پرده برداشتند. Sarah Kunst یکی از مصاحبه شوندگان نیویورک تایمز بود  که در سال ۲۰۱۴ قصد استخدام در 500startups را داشت او از پیام فیس‌بوکی دیو مک کلا به وی گفت که در آن به او پیشنهاد غیر اخلاقی داده بود که او آن را رد کرده بود. پس از آنکه خانم Kunst این موضوع را با یکی از همکاران مک کلا در میان گذاشت مذاکرات 500startups برای استخدام او متوقف شد. یک روز پس از انتشار این مقاله نیویورک تایمز مک کلا در یک مطلب وبلاگی با عنوان من معذرت می‌خواهم نوشت که رفتارهایی با تعدادی از همکاران زن خود انجام داده که مناسب نبود و اشتباه بوده است. 

Cheryl Sew Hoy که حالا انتشار مطلبش علیه دیود مک کلا باعث خروج کامل او از 500startups شده می‌گوید که بعد از دیدن مطلب مک کلا و واکنش برخی کاربران به او دست به انتشار جزییات رفتار دیود مک کلا می‌زند تا مشخص شود رفتار او فقط «نامناسب» نبوده بلکه مصداق آزار جنسی بوده است. استارتاپ خانم  Cheryl Sew Hoy به نام ReclipIt  در آن زمان از سوی  500startups مورد حمایت قرار گرفته بود و مک کلا به مالزی سفر کرد تا در دور جدید سرمایه‌گذاری و ملاقات با سایر سرمایه‌گذارن روی این استارت آپ شرکت کند. او سپس با شرح رفتارها و درخواست غیر اخلاقی دیوید مک کلا شرح میدهد که چطور او را از آپارتمانش بیرون می‌کند. یکسال بعد اما مک کلا در یک پیام فیس‌بوکی از او عذرخواهی می‌کند با کلماتی که به گفته Cheryl Sew Hoy نامید کننده بود. « اگر از رفتار سال گذشته‌ام احساس ناراحتی می‌کنی ازت عذرمی‌خواهم». به گفته بنیانگذار ReclipIt او از «اگر» استفاده می‌کند یعنی نشان می‌دهد که حتی فکر نکرده آنچه انجام داده اشتباه بوده است.

شرح عکس : مک کلور به دلیل سخنرانی‌های انگیزشی‌ و سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه روی استارت‌آپ‌ها بسیار مشهور است، سخنرانی او در استارت‌آپ استانبول.


اما هدف خانم Hoy از مطرح کردن داستان خودش ضربه زدن به 500startups نیست چه به گفته او این شتابدهنده عملکرد مناسبی به خصوص در حمایت از استارت‌آپ‌هایی که در مراحل اولیه رشد هستند انجام داده است. خانم Hoy می‌خواهد سرمایه‌گذاران را به سمت فضایی بکشاند که سیاست‌هایی درباره آزارجنسی و مبارزه با تبعیض ایجاد کنند.

به نظر میر‌رسد جنجال‌های تبعیض جنسیتی و آزارهای جنسی حالا سرمایه‌گذاران را به سمت و سوی اتخاد چنین تصمیم‌هایی واداشته است.  هفته گذشته برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ سیلیکون ولی مانند Reid Hoffman بنیانگذار لینکدین اقدام Caldbeck را محکوم کردند و خواستار این شدند سرمایه‌گذاران یک منشور اخلاقی در این زمینه امضا کنند. 

با انتشار این مطلب و کنار رفتن دیوید مک کلور حالا می‌توان گفت اوضاع برای 500startups اصلا خوب نیست به خصوص که وقایع هفته گذشته علیه آقای Caldbeck از بنیانگذاران شرکت سرمایه‌گذاری Binary باعث شد که بسیاری از سرمایه‌گذاران پول خود از آن صندوق بیرون بکشند. 

شرح عکس: جاستین کلدبک یکی از بنیانگذاران Binary Capita متهم به آزار جنسی چندین زن کارآفرین شده است.


بحران 500startups اما ضربه بزرگ‌تری به جریان سرمایه‌گذاری سیلیکون ولی است چراکه حداقل این شتابدهنده به دلیل سرمایه‌گذاری روی  استارت‌آپ‌ها در مراحل اولیه رشد در سراسر جهان و به خصوص روی کارآفرینان زن زبانزد بود آن هم در دوره‌ای که اساسا فاصله سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌هایی که بنیان‌گذاشان زن هستند و مردان کارآفرین بسیار زیاد است. بر اساس اعلام شرکت PitchBook بیشتر VC ها و کارآفرینان زن هستند درحالی که در سال قبل زنان کارآفرین حدود ۱.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری دریافت کرده‌اند که مردان ۵۸.۲ میلیارد دلار. گپ استخدام جنسیتی در سیلیکون ولی حالا به گپ سرمایه‌گذاری جنسیتی کشیده است. از سوی دیگر 500startups و خود دیوید مک کلور نیز بین جامعه کارآفرینان نیز بسیار محبوب بوده‌اند. مک کلور به دلیل روحیه خاص و سخنرانی‌های انگیزشی‌اش از محبوبیت گسترده‌ای بین استارت‌اپها برخوردار بوده و بسیاری از وی خواسته‌اند فعالیت‌های خود را ادامه دهد. 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 37859 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: آی تی ایران تاریخ خبر: 1396/04/21 تعداد مشاهده: 1971
سافت گذر