کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316133 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اپل منبع کرنل iOS و macOS را برای پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم منتشر کرد

اپل برای نخستین‌ بار کرنل iOS و macOS را برای پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم به اشتراک گذاشت.

اپل منبع کرنل iOS و macOS را برای پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم منتشر کرد

اپل همواره بعد از هر به‌روزرسانی بزرگ macOS، منبع کرنل آن را نیز به اشتراک گذاشته است. این کرنل روی دستگاه‌های مبتنی بر iOS‌ نیز اجرا می‌شود؛ چرا که هر دو سیستم‌عامل iOS و macOS روی یک بنیان مشترک توسعه داده شده‌اند. اپل در سال جاری نیز جدید‌ترین نسخه از کرنل یادشده را در وب‌سایت گیت‌‌هاب به اشتراک گذاشته است؛ با این تفاوت که امسال برای نخستین‌ بار نسخه‌‌ی ARM آن نیز به چشم می‌خورد.

پیش از آنکه به تحلیل این اتفاق بپردازیم، کمی به گذشته بازمی‌گردیم. نخستین نسخه از سیستم‌عامل macOS در ابتدا در سال ۲۰۰۱ و با نام Mac OS X منتشر شد. Mac OS X بر اساس NeXTSTEP، سیستم‌عامل شرکت NeXT توسعه داده شده بود. استیو جابز شرکت NeXT را در سال ۱۹۸۵ تأسیس و در سال ۱۹۹۷ آن را به اپل واگذار کرد؛ بدین ترتیب کوپرتینونشین‌ها تصمیم‌ گرفتند از سیستم‌عامل NeXTSTEP به‌عنوان پایه‌ای برای توسعه‌ی Mac OS X استفاده کنند.

باید خاطرنشان کنیم که خود سیستم‌عامل NeXTSTEP‌ نیز برگرفته از پروژه‌‌ی متن باز BSD بود؛ بنابراین مک‌هایی که اکنون استفاده می‌کنیم، وابستگی شدیدی به فناوری‌های متن باز دارند و از این جهت است که اپل همه‌ساله بخش کوچکی از macOS را منتشر می‌کند؛ البته شما نمی‌توانید آن را کامپایل یا نسخه‌ی اختصاصی خود از macOS را اجرا کنید؛ اما احتمالا کد منبع این کرنل برای توسعه‌دهندگان کرنل دیگر حائز اهمیت است.

 شرایط برای iOS به چه شکل است؟ هنگامی که استیو جابز برای نخستین‌ بار آیفون را در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد، مدعی شد که سیستم‌عامل iOS در حقیقت یک نسخه‌ی سفارشی‌شده از macOS محسوب می‌شود. وی گفت:

امروز یک دستاورد نرم‌افزاری برای شما به نمایش خواهیم گذاشت. نرم‌افزاری که حداقل پنج سال جلوتر از نمونه‌‌هایی است که اکنون روی گوشی‌های دیگر اجرا می‌شوند. اما چگونه بدان دست یافتیم؟ ما از بنیان استوار شروع کردیم - آیفون OS X را اجرا می‌کند. چرا چنین سیستم‌عامل پیشرفته‌ای روی یک دستگاه موبایل می‌خواهیم؟ بدین دلیل که هر‌آنچه بدان نیاز داریم، در بطن خود دارد.
اپل بعد‌ها سیستم‌عامل یادشده را iPhone OS و سپس iOS نامید. این سیستم‌عامل یک کپی دقیق از macOS محسوب نمی‌شود؛ چرا که در iOS خبری از پنجره‌های شناور نیست؛ اما iOS و macOS هر دو از هسته‌ی مبتنی بر یونیکس با نام داروین استفاده می‌کنند و بسیاری از فریم‌ورک‌ها روی این دو سیستم‌عامل مشترک است. اپل واچ و اپل تی‌وی نیز نسخه‌هایی از iOS را اجرا می‌کنند و این نسخه‌ها هم مبتنی بر داروین هستند.

بنابراین، این حقیقت که شما اکنون می‌توانید کد منبع کرنل اپل را دانلود کنید که برای پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم بهینه‌شده است، خبر شگفت‌انگیزی محسوب نمی‌شود. شاید اپل با اشتراک‌گذاری کرنل آیفون، قصد دارد بازخورد جامعه‌ی متن باز را بسنجد. شاید اپل در حال کار روی نسخه‌ای macOS‌ است که روی تراشه‌های مبتنی بر معماری آرم اجرا می‌شود. شاید این کرنل به‌صورت اتفاقی به اشتراک گذاشته شده یا اپل صرفا قصد دیدن واکنش‌ها در توییتر را داشته است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 38878 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1396/07/10 تعداد مشاهده: 1526
کلید واژه ها: , , , , ,
سافت گذر