کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316267 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اینتل از آسیب‌پذیری تراشه‌ها خود آگاه بوده است

گفته می‌شود که مدیرعامل اینتل، پس از آگاهی از وجود آسیب‌پذیری امنیتی تراشه‌های این شرکت، بخش قابل توجهی از سهام خود را به فروش رسانده است.

اینتل از آسیب‌پذیری تراشه‌ها خود آگاه بوده است

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که چندین ماه پس از اطلاع‌رسانی گوگل مبنی بر آسیب‌پذیری قابل توجه تراشه‌های اینتل و پیش از آنکه این گزارش به‌صورت عمومی منتشر شود، برایان کرژانیچ، مدیرعامل اینتل، بخش عمده‌ای از سهام خود از این شرکت را به‌فروش رسانده است. در حال حاضر پردازنده‌های اینتل، AMD و آرم از این آسیب‌پذیری رنج می‌برند و به‌موجب آن، هکرها قادر به سرقت رمز‌های عبور کاربران و سایر اطلاعات حساس و شخصی آن‌ها هستند؛ باید خاطرنشان کنیم که خبر مربوط به وجود چنین آسیب‌پذیری خطرناکی، روز گذشته به‌صورت عمومی منتشر شد. افشا شدن این گزارش، شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه و توسعه‌دهندگان سیستم‌های عامل از جمله اینتل و مایکروسافت را به تقلا برای انتشار وصله‌های امنیتی و رفع آسیب‌پذیری یادشده واداشته است.

اگرچه عموم کاربران، شب گذشته از وجود این آسیب‌پذیری آگاه شده‌اند؛ اما شرکت‌های حوزه‌ی فناوری چندین ماه است که از آن مطلع هستند. در حقیقت طبق گفته‌ی یکی از سخن‌گویان اینتل، گوگل در ماه ژوئن سال گذشته‌ی میلادی، این شرکت را از وجود چنین آسیب‌پذیری قابل توجهی در تراشه‌های آن مطلع کرده‌ بود. بنابراین، اینتل پیش از اقدام کرژانیچ برای فروش مجموعه‌ای از سهام خود از این شرکت به ارزش ۲۴ میلیون دلار در تاریخ ۲۹ نوامبر، از وجود آسیب‌پذیری یادشده آگاه بود.

برایان کرژانیچ پس از فروش ۲۴ میلیون دلار از سهم خود، اکنون ۲۵۰ هزار واحد از سهام اینتل را در اختیار دارد که کم‌ترین مقدار از سهام غول صنعت نیمه‌هادی محسوب می‌شود که کرژانیچ به‌موجب قرارداد خود با این شرکت، باید در اختیار داشته باشد و این موضوع به‌دلیل انتشار خبر آسیب‌پذیری امنیتی تراشه‌های اینتل، توجهات بسیاری را به سوی اینتل و مدیرعامل این شرکت جلب کرده است.

متأسفانه در حال حاضر سخن‌گویان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، از اظهار نظر در خصوص بررسی فروش سهام اینتل خودداری می‌کنند. اینتل مدعی است که فروش سهام این شرکت توسط کرژانیچ با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته؛ اما این برنامه تا چند ماه پس از مطلع‌ شدن اینتل از وجود آسیب‌پذیری یادشده، عملی نشده است.

سخن‌‌گوی اینتل در بیانیه‌ی خود، اعلام کرده است که فروش سهام کرژانیچ ارتباطی با آسیب‌پذیری امنیتی تراشه‌های این شرکت ندارد و صرفا به‌عنوان بخشی از یک فرآیند استاندارد فروش سهم صورت گرفته است. در بیاینه‌ی سخن‌گوی اینتل چنین آمده است:

فروش سهام برایان [کرژانیچ] ارتباطی با [آسیب‌پذیری تراشه‌ها] ندارد. او کماکان مطابق با قوانین اینتل، بخشی از سهام شرکت را در اختیار دارد.

مدیران اجرایی معمولا برای گریز از اتهامات مربوط به فروش سهام بر مبنای اطلاعات داخلی شرکت‌ها، برنامه‌هایی برای فروش خودکار بخشی از سهام خود تدارک می‌بینند یا برخی از گزینه‌های در دسترس خود را در قالب برنامه‌ای از پیش‌ تعیین‌شده اجرا می‌کنند که عموما از آن با عنوان قانون 10b5-1(c) برنامه‌های تجارت یاد می‌شود. بر اساس اسناد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، کرژانیچ در ماه نوامبر ۲۴۵,۷۴۳ واحد از سهام خود را به‌طور مستقیم به‌فروش رسانده و ۶۴۴,۱۳۵ واحد از سهام خود را در قالب چنین برنامه‌هایی واگذار کرده است.

طبق اسناد موجود، کرژانیچ، اجرای این برنامه را در تاریخ ۳۰ اکتبر آغاز کرده است؛ اما طبق ادعای سخن‌گوی اینتل، تصمیم وی برای اجرای برنامه‌ی یادشده، به انتشار اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری امنیتی تراشه‌های این شرکت ارتباطی ندارد. در هرصورت، این مسئله کماکان به‌لحاظ زمانی، سؤال‌برانگیز است: برنامه‌ی کرژانیچ در تاریخ ۳۰ اکتبر ایجاد شده و طبق اعلام خود اینتل، این شرکت در ماه ژوئن از آسیب‌پذیری تراشه‌های خود مطلع شده است.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که نقص امنیتی تراشه‌های اینتل، باعث کاهش ۳.۴ درصدی (یا ۱.۵۹ دلاری) ارزش سهام این شرکت و رسیدن آن به ۴۵.۲۶ دلار شده است.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40098 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: زومیت تاریخ خبر: 1396/10/15 تعداد مشاهده: 2584
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر