کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316362 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا فناوری تشخیص چهره نژادپرست است؟

به گزارش سافت گذر، به نظر می رسد فناوری تشخیص چهره با توجه به داده هایی که در خود دارد، اصطلاحاً نژادپرست باشد.

فناوری تکنولوژی فناوری تشخیص چهره

یکی از محققان دانشگاه MIT، اخیراً تحقیقی انجام داده که طی آن، 1270 چهره را در آن اسکن نموده است.

از این 1720 نفر، چهره افراد سیاسی را با توجه به رتبه کشورشان و جنسیت شان، اسکن کرد. سپس اسکنرهای چهره ساخته شده توسط سه شرکت مایکروسافت، IBM و Megvii از چین را مقایسه نمود.

نتایج اینگونه به دست آمد که با توجه به جنسیت و رنگ پوست افراد، می تواند اسکن چهره، دچار تغییراتی شود.

جنسیت در کمتر از 1 درصد مردان و 7 درصد زنان دارای پوست روشن و در 12 درصد مردان و 33 درصد زنان دارای پوست سیاه، تشخیص داده نشد.

بطورکلی، مردان توسط فناوری تشخیص چهره، راحت تر شناسایی می شدند و همچنین افراد دارای پوست روشن نیز دقیقتر شناخته شدند بنابراین فناوری گفته شده که توسط سه شرکت نامبرده طراحی شده بود، بیشتر به سمت انسانهای با پوست روشن و مردان گرایش داشت.

این تقریباً برای اولین بار است که فناوری تشخیص چهره دقیق نبوده است و این باید با راهکار جدیدی همراه شود زیرا افراد زیادی با نژادهای مختلف از این تکنولوژی استفاده می نمایند.

در سال 2015، یک مهندس نرم افزار، به گوگل اعلام کرد که اپلیکیشن تصاویر این شرکت، دوستان دارای پوست تیره او را، به عنوان "گوریل" تشخیص داده است که البته گوگل بعداً این مشکل را حل کرد.

فناوری تشخیص چهره، در شناخت افراد مظنون به پلیس آمریکا کمک زیادی کرده است و به نظر می رسد این تکنولوژی، دردسرهایی نیز برای آنها به وجود آورده است. برای مثال افراد آمریکایی-آفریقایی، که دارای پوست تیره هستند، بیشتر مورد سوء ظن قرار گرفته اند.

هر چقدر این تکنولوژی در آمریکا دردسرساز بوده است، در آسیا دقیقتر عمل کرده است به طوری که افراد دارای پوست روشن را بهتر تشخیص داده است و تشخیص این تکنولوژی در اروپا و قسمت هایی از آمریکا که افراد دارای پوست روشن هستند، حتی دقیقتر از آسیا بوده است.

چنین خطاهایی عمدی نیستند و فقط این نکته را به ما یادآور می شوند که هنوز هم باید کارهای زیادی صورت گیرد تا مشکلات این چنینی از بین برود.

از آن جایی که فناوری تشخیص چهره در مباحث کارآگاهی و قضایی بسیار کاربرد دارد، باید حداقل برای اجرای بهتر عدالت هم که شده، پیشرفت های بیشتری در این عرصه شاهد باشیم.




منبع: theverge.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40524 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/11/24 تعداد مشاهده: 3298
سافت گذر