کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735450834 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/07 | اعضاء: 316282 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

قابلیت فوق العاده پوست الکترونیکی

به گزارش سافت گذر، با توجه به گسترش تولید وسایل برقی، این بار پوست الکترونیکی اختراع شده است که در صورت پاره شدن، می تواند خود را بازسازی کند.

سنسور برقی الکترونیکی

این دستگاه دارای سنسورهایی است که می تواند فشار، حرارت، رطوبت و جریان هوا را احساس کند.

این پوست، دارای سه قسمت است و زمانی که به دو قسمت تقسیم می شود، می تواند با فعل و انفعالات شیمیایی، خود را بازسازی کند و مانند بار اول شود.

اگر این پوست بگونه ای خراب شود که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد، می توان آن را در آب فرو کرد و از مواد آن دوباره، پوست تازه ای تولید کرد.

با تولید این پوست، امید می رود روزی بتوان از آن در ربات ها، وسایل مکانیکی و هوشمند استفاده نمود.

البته این برای نخستین بار نیست که در دنیا پوست الکترونیکی تولید می شود زیرا در اروپا، پوستی تولید شده که بدون لمس اشیاء و تنها با انرژی مغناطیسی می تواند اشیاء را جابجا کند. در ژاپن نیز یک پوست الکترونیکی قادر بوده است تا پس از تکه تکه شدن، به دسته بازی تبدیل شود.

البته وجه تمایز پوست مورد بحث، این است که می تواند خود را بازسازی کند و اگر بتوان از آن در آمریکا استفاده کرد، کمک زیادی به حفظ محیط زیست نیز نموده ایم زیرا در سال 2015، حدود 800 هزار تن زباله الکترونیکی اعم از ترانزیستورها، بوردهای برقی و . . . تولید شده است که حاوی مواد سمی می باشند.

یکی از استادیاران رشته مهندسی مکانیک دانشگاه کولورادو به نام ژیانلیانگ ژیائو، عنوان کرده است که این وسیله، هیچ ضرری برای محیط‌ زیست ندارد و ما قصد داریم وسایل الکترونیکی تولید نماییم که با محیط زیست سازگار هستند.

بنابراین اگر این پوست کاملاً خراب شد، می توان با راه حل مناسب خود، آن را بازسازی کرد. فقط کافی است ماتریکس را به مولکولهای کوچک تبدیل کرده و نقره نانوپارتیکل را در آب غرق کنیم. سپس تمام مواد تشکیل دهنده قابلیت شکل دادن قسمت تازه ای از پوست را خواهند داشت.

ضمن اینکه کل مدت زمان بازیافت مواد این پوست، 30 دقیقه می باشد که به دمای 60 درجه دما نیازمند است. البته اگر بخواهیم با دمای یک اتاق این فرآیند را انجام دهیم، به 10 ساعت زمان نیاز داریم.

بازسازی خودِ پوست نیز با دمای یک اتاق، حدود نیم ساعت است که اگر دما را به 60 درجه سلسیوس برسانیم، به چند دقیقه کاهش می یابد.

آقای ژیائو عنوان کرده است که این پوست نرم است ولی نه به نرمی پوست انسانها. البته او و همکارانش در تلاشند تا کاربرد آن را در ربات ها و وسایل مکانیکی گسترش دهند ولی همین که بدانیم چنین پوستی تولید شده که هم می تواند خود را پس از آسیب دوباره بسازد و هم برای محیط‌زیست ضرری ندارد، بسیار شگفت انگیز است.

او ادامه می دهد:(( روزانه به آلودگی های موجود در دنیا اضافه می شود و به همین دلیل حفظ و مراقبت از محیط زیست بسیار مهم است و باید کاری کنیم که طبیعت برای خود و نسلهای بعد از ما، امن و پاکیزه باشد)).

برای وارد شدن به دنیای تکنولوژی، عضو کانال سافت گذر شوید

منبع: theverge.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40539 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/11/25 تعداد مشاهده: 2482
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر