کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316137 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

لایه ازن همچنان در حال نازک شدن است

نگاهی به این خبر

به گزارش سافت گذر، حدود بیش از 30 سال پیش که پیوندنامه مونترال به تصویب رسید و اجرا شد، لایه ازن به طور خطرناکی کوچک شده است که این می تواند به خاطر افزایش مواد شیمیایی باشد.

تکنولوژی فناوری انرژی پاک

اگر در دهه های 70 یا 80 میلادی، یعنی حدود 40 تا 50 سال پیش بوده اید، ممکن است درباره موارد کلروفلوروکربن، یعنی موادی که در اسپری ها و سرد کننده ها استفاده می شوند، شنیده باشید.

این مواد، دقیقاً همان موادی هستند که می توانند به لایه ازن آسیب برسانند.

از سال 1980 (1359) بود که استفاده از ماده اشاره شده کاهش یافت و در سال 1987، (1366)، حدود 200 کشور پیوندنامه مونترال را امضا کردند که بر اساس آن، استعمال ماده کلروفلوروکربن ممنوع شد.

هدف از این پیوندنامه، جلوگیری از بزرگتر شدن لایه ازن بود که طی چند دهه اخیر، الگوی بسیاری از کشورها بوده است.

اما بر اساس آمار ارائه شده، در حدود 30 سال گذشته، سوراخ لایه ازن بزرگتر نشده است. در واقع پیوندنامه مونترال به هدف خود رسیده و توانسته از سالهای 1989 تا 2013، حدود 135 میلیارد تن، کربن دی اکسید را کم کرده و مقدار گازهای گلخانه ای را هم کاهش دهد.

اما باز هم مطالعات چاپ شده در نشریه های شیمی و فیزیک اتمسفری، نشان دهنده کاهش لایه ازن بوده است؛ بخصوص در مناطق با عرض جغرافیایی زیاد که مردم بیشتری زندگی می کنند.

البته محققان در مورد دخیل بودن مواد شیمیایی با عمر کم که دارای کلر و برم می باشند، مطمئن نیستند.

فیزیکدان اتمسفری دانشگاه زوریخ سوییس، آقای ویلیام بل، می گوید:(( پیوندنامه مونترال را نباید مقصر این اتفاق دانست زیرا این پیمان که در سال 1980 بسته شد، مواد شیمیایی دارای کلر و برم را شامل نمی شد زیرا به خاطر کوتاه بودن دوام آنها، دانشمندان انتظار باقی ماندن آنها را نداشتند)).

ظاهراً، علاوه بر مواد گفته شده، تغییر آب و هوای کره زمین را هم باید اضافه کرد.

آقای بل معتقد است که تغییر آب و هوا، در مناطق استوایی، لایه ازن را به سرعت تخریب می کند و در مناطق با عرض جغرافیایی متوسط، لایه ازن همچنان نازک شده و مردم ساکن در این مکانها، بیشتر در معرض دریافت امواج بسیار خطرناک هستند.

با تمام این تفاسیر، هنوز هم سؤالات زیادی بی پاسخ مانده اند ولی مهمترین آنها این است که بهترین راه برای حفظ لایه ازن چیست؟ آیا به پیوندنامه جدیدی نیاز است؟

برای وارد شدن به دنیای تکنولوژی، عضو کانال سافت گذر شوید

منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40601 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/12/01 تعداد مشاهده: 3408
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر