کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

توانایی فوق العاده کامپیوترهای آینده

نگاهی به این خبر

به گزارش سافت گذر، با ترکیب توانایی های ترازیستور و مموری، محققان تلفیقی از این دو ساخته اند که شبیه نورون مغز فعالیت می کند. این وسیله باعث شبیه شدن فعالیت کامپیوترها به مغز انسانها می شود.

کامپیوتر رایانه مموری ترانزیستور فناوری تکنولوژی

کامپیوترهای شبیه به مغز انسانها

اگرچه ممکن است فکر کنیم کامپیوترها با انجام کارهایی نظیر تشخیص چهره، پیش بینی فعالیت بعدی و . . . ، شبیه مغز ما کار می کنند، ولی واقعیت چیز دیگری است.

محققان دانشکده مهندسی نورث وسترن مک کورمیک، دستگاهی تولید کرده اند که memtransistor نام دارد.

این وسیله که پردازش اطلاعات و فعالیت های به حافظه سپردن را همزمان انجام می دهد، باعث شده تا همه با دیدن آن، یاد نورون های مغز انسانها بیفتند.

memtransistor، ترکیبی از چندین مقاومت (memory resistor) وترانزیستور (transistor) است که با به خاطر سپردن ولتاژ وارد شده، یک کانال از آنها را کنترل می کند.

با اتصال memtransistor از یک دستگاه دو ورودی به یک دستگاه سه ورودی، تیم تحقیقاتی موفق شد این تکنولوژی را برای فعالیت های پیچیده آزمایش کند.

توسعه یک شبکه نورون مانند شبیه memtransistor نه تنها شباهت زیادی با مغز دارد بلکه نیاز بکارگیری دو سیستم مجزا را نیز از بین می برد.

تکنولوژی تغییر

عضو اصلی تیم تحقیقاتی، آقای مارک سی هرسام، توضیح می دهد که چرا توانایی memtransistor به ما این امکان را می دهد تا دستگاهی شبیه مغز داشته باشیم.

او می گوید:(( در مغز، معمولاً اینگونه نیست که یک نورون تنها به یک نورون دیگر متصل باشد. بلکه به چند نورون متصل است. دستگاه ما نیز چنین کاری انجام می دهد یعنی به چند سیستم وصل می باشد که فعالیتش شبیه کار سیناپس ها و نورون ها است)).

این محقق بر این باور است که به راحتی می توان از این تکنولوژی برای کارهای بزرگتر استفاده کرد.

هرسام اضافه می کند:(( ساخت چندین وسیله این چنینی، با تکنولوژی ترانزیستورها کاملاً امکان پذیر است. بنابراین ما هیچ مانعی بر سر راه خود نمی بینیم که تولید این وسیله را انجام ندهیم)).

در پایان اشاره کنیم که زمان تولید انبوه این دستگاه هنوز مشخص نیست ولی باید اشاره کنیم که چنین تکنولوژی می تواند قابلیت های  دستگاه های هوشمند و رایانه ها را افزایش دهد و حتی فعالیت های آنان را به کارهای انسانها شبیه نماید. ضمن اینکه شبکه های نورون مانند را نیز پیشرفته تر و کامپیوترهای دلخواه بشریت را زودتر برای همگان تولید می کند.

برای وارد شدن به دنیای تکنولوژی، عضو کانال سافت گذر شوید

منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40657 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/12/06 تعداد مشاهده: 3108
سافت گذر