کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316274 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

کشف سطح سنگی ناشناخته در ماه توسط هوش مصنوعی

به گزارش سافت گذر، ماه به طور مداوم هدف پرتاب شهاب سنگ و شبه ستاره می باشد که باعث شده سطح آن با تغییراتی مواجه شود.

فضا فضانورد فضاپیما ماهواره فناوری تکنولوژی

بزرگ ترین تغییر شکل موجود بر روی ماه، حفره Aitken نام دارد که سطح آن به اندازه فاصله لندن تا آتن است. البته این به معنای قابل مشاهده بودن همه سطوح و حفره ‌های موجود بر ماه نیست زیرا برخی از آنها را نمی ‌توان به راحتی دید.

با کمک برنامه هوش مصنوعی که توسط محققان دانشگاه تورنتو طراحی شده، هزاران حفره ناشناخته در سطح ماه کشف شده است.

به گزارش سافت گذر، محمد علی دیب، فوق تخصص علوم فضایی در مرکز علوم سیارات می گوید:(( ما برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کردیم تا به طور خودکار سطح ماه را بررسی کند. این برنامه به محققان اجازه می ‌دهد تا علاوه بر یافتن حفره ‌های جدید، اندازه آنها را نیز بدانند و بتوانند این حفره ‌ها را بر اساس سایز، رده ‌بندی کنند. در واقع این شیوه به ما کمک می‌کند تا با توجه به حفره ‌های موجود در ماه، تاریخچه منظومه خورشیدی را راحت‌ تر بشناسیم)).

علی دیب و همکارانش سیستم هوش مصنوعی دارای نورون و پیچیده ‌ای را طراحی کردند که از آن در خودروهای بدون راننده استفاده می‌ شود. اگرچه این شیوه در گذشته توسط محققان دیگر نیز انجام شده بود، ولی آن سیستم ‌ها برای کشف جزئیات بیشتر، به مشکل برخوردند. در واقع سیستم طراحی شده توسط علی دیب و همکارانش، می‌تواند هم از ماه تصویربرداری کند و هم از دیگر سیارات مانند عطارد.

در مقاله‌ای که این گروه تحقیقاتی قصد دارد چاپ کند، اشاره شده است که این سیستم هوش مصنوعی دو برابر شمارش معمولی فعالیت داشته و حدود 6000 حفره موجود در ماه را کشف کرده است.

به گزارش سافت گذر، علی دیب در مورد چگونگی آموزش سیستم هوش مصنوعی می‌گوید:(( سیستم از ماه نقشه هوایی می‌ گیرد تا آن را به عنوان ورودی خود داشته باشد. سپس شبکه پیچیده نورون، تصاویر را به حلقه ‌های دوطرفه منتقل می‌ کند. در مرحله بعد، می ‌توان اشکال صفر مانند را در همه جا مشاهده کرد مگر در دیواره ‌های حفره ها که اشکال شبیه یک دیده می‌ شود. این تصاویر خروجی دستگاه می باشند. مرحله بعدی، محاسبه جایگاه و سایز حفره ‌ها از حلقه های تصاویر دوطرفه می ‌باشد)).

در این مشاهده، اندازه و نوع توزیع حفره‌ها، نکات کلیدی برای دانشمندان هستند زیرا مقایسه این داده ها با اطلاعاتی که خودِ آنها از منظومه شمسی دارند، به دانشمندان کمک می کند تا تاریخچه منظومه شمسی را بهتر درک کنند.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 40891 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1396/12/27 تعداد مشاهده: 3115
سافت گذر