کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735878462 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316352 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

طراحی سیستم سراسری کنترل هواپیمای بدون سرنشین در سوئد

نگاهی به این خبر

به گزارش سافت گذر، شرکت U-Space در سوئد می خواهد سرویسی طراحی کند که از طریق آن می توان هواپیماهای بدون سرنشین را از همه جاهای این کشور کنترل کرد.

هواپیما بدون سرنشین ربات هواپیما ناسا فناوری تکنولوژی

منطقه پروازی هواپیماهای بدون سرنشین

با توجه به برنامه سوئد برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان این کشور، سوئدی ها باید به زودی تعداد بیشتری از این وسایل را در آسمان ببینند.

این هواپیماها که توسط سیستمی هدایت می شوند که از همه جای این کشور کارایی دارد، باعث پرواز امن تر این وسایل حمل و نقل بدون سرنشین می شود.

Skyguide، یک شرکت سوئدی در زمینه کنترل ترافیک های هوایی در سوئیس، با AirMap، یکی از تولیدکنندگان پلتفرم های کنترل هواپیماهای بدون سرنشین همکاری کرده است. بنابراین در ماه ژوئن، Skyguide داده های خود در زمینه مدیریت ترافیک هوایی را به پلتفرم و اپلیکیشن های نقشه برداری AirMap به نام UTM منتقل خواهد کرد. این اقدام بخشی از برنامه جامع U-Space برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین در سرتاسر اروپاست.

به گزارش سافت گذر، در کنار همکاری اشاره شده، فاز اول برنامه U-Space به توسعه خدمات مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین ارتباط دارد به این صورت که هویت هر کدام از این وسایل را ثبت و ضبط می کنند تا محدودیت های آنها را مشخص نمایند. منظور از محدودیت این است که فضاهای بالای ساختمان ها و خانه ها برای این وسایل غیرقابل دسترس خواهند بود.

مدیرعامل AirMap در یک کنفرانس خبری می گوید:(( با سازمان U-Space، سوئد می تواند شرایط امن را برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان این کشور فراهم کند. ضمن اینکه ما از همکاری با Skyguide و AirMap UTM بسیار خوشحالیم زیرا پرواز را برای خلبان ها امکان پذیرتر کرده است و بر این اساس می توان مأموریت های هوایی بیشتری را انجام داد)).

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در تجارت، یکی دیگر از اهداف U-Space می باشد ولی برای دستیابی به این هدف، باید سیستم مدیریتی قوی وجود داشته باشد.

به گزارش سافت گذر، سیستم مدیریت ترافیک هوایی شرکت U-Space ابتدا در فاز نخست خود، برنامه ای ملی دارد.

کارشناسان این سیستم را با سیستم مدیریت ترافیک هوایی ناسا مقایسه می کنند که سبب می شد هواپیماهای بدون سرنشین با ارتفاع کم پرواز کنند.

استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین

با توجه به اینکه هنوز راه زیادی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در سرویس های حمل و نقل در دنیا وجود دارد، گفته می شود برنامه اشاره شده فعلاً برای مدیریت این وسایل حمل و نقل کوچک به کار خواهد رفت.

به طور کلی، برنامه U-Space دارای 4 فاز اصلی است که در بین سالهای 2018 و 2021 به اتمام خواهند رسید.

فاز 2 به برنامه ریزی های پرواز مانند شناسایی و هدایت هواپیما و فاز 3 و 4 به عملیات پیچیده تر مانند افزودن کمک خلبان و چگونگی مدیریت کنترل هواپیماهای بدون سرنشین مربوط می شوند.

البته با این برنامه ریزی ها، هنوز مشخص نیست که چند هواپیما و اپراتور در این سیستم دخیل هستند ولی بر اساس آمار موجود، تعداد آنها زیاد خواهد بود. همچنین، نگرانی هایی نیز در مورد افزایش قیمت و محدودیت پروازها وجود دارد که احتمالاً به تدریج خود را نشان می دهند.

اگر سوئد در پیاده سازی این برنامه در فضای تقریباً 2575 کیلومتر مربعی خود موفق شد، باید بگوییم که استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در دنیا با تحول رو به رو شده است.

طبیعی است که هر چه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین فراگیرتر شود، این وسایل زودتر وارد زندگی و سرویس حمل و نقل خواهند شد.


منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41039 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/01/17 تعداد مشاهده: 2766
سافت گذر