کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316154 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ساخت مغز انسان با تکنولوژی چاپ 3D

به گزارش سافت گذر، تکنولوژی چاپ سه بعدی تا کنون توانسته در بسیاری از زمینه ها مثمر ثمر باشد و از طریق این فناوری، بسیاری از محققان وسایلی تولید کرده اند که در نوع فوق العاده و شگفت انگیز بوده اند اما اخیراً مغز انسان با این تکنولوژی تولید شده است.

تکنولوژی چاپ سه بعدی چاپ سه بعدی چاپ 3D 3D

داستان از آنجایی آغاز شد که در سر یک دانشجوی دکترا، تومور مغزی پیدا شد. برایان کیتینگ که در حال تحصیل در مقطع دکترا دانشگاه MIT در آزمایشگاه مدیا و پزشکی بود، متوجه شد که یک تومور مغزی در جمجمه اش پیدا شده است. او پیش از اینکه مورد عمل جراحی قرار گیرد، می خواست آن تومور را در سرش مشاهده کند.

بنابراین او مشاهدات پزشکان معالجش را به همکارانش در مؤسسه Harvard Wyss برد. سپس گروه با مشاهده آزمایشات متوجه شد که چگونه می تواند بر اساس سی تی اسکن و MRI و با تکنولوژی چاپ سه بعدی مغز انسان تولید کند. نتیجه کار این تیم در ژورنال چاپ سه بعدی به چاپ رسید.

به گزارش سافت گذر، دو تکنولوژی چاپ سه بعدی و اسکن مغز، به شدت با یکدیگر تطابق دارند. در واقع پرینترها با لایه برداری سطوح یک شیء و سی تی اسکن ها با جمع آوری تصاویر از مغز (یا هر قسمت دیگر از بدن)، کار خود را انجام می دهند.

بر این اساس، کیتینگ و همکارانش با وارد کردن تصویر مغز انسان به دستگاه سی تی اسکن، می توانند مغز انسان چاپ کنند.

البته این نخستین تیمی نیست که اسکن های انجام شده از مغز را به صورت اشکال قابل لمس در می آورد. سال گذشته، محققان مرکز پزشکی UT Southwestern از مدل مشابه استفاده کردند تا تأثیرات سفت شدن بافت ها را روی مغز ببینند.

در گذشته، مدلهای اسکن، مانند سی تی اسکن های امروزه نبودند که تمام جزئیات را به خوبی نشان دهند. در حقیقت، سی تی اسکن ها دارای رزولوشن بالایی هستند و با رنگ خاکستری خود، تمامی امواج و حرکات بدن بیمار را به خوبی به نمایش می گذارند.

اما شیوه های قدیمی تر که جزئیات را به خوبی نشان نمی دادند، تصاویر را به رنگ سیاه و سفید تبدیل می کردند و نتیجه نیز تصویری کم دقت تر بود.

به گزارش سافت گذر، برای حل این مشکل، کیتینگ و همکارانش، هر پیکسل خاکستری رنگ را به پیکسلهای بیشتری شکستند که رنگ آنها سفید و سیاه بود. با این کار، پرینتر چاپ سه بعدی توانست تصاویر را بر اساس نسبت های پیکسلهای سیاه و سفید مشاهده کرده و چاپ نماید.

شاید فکر کنید که زحمت این کار بیشتر است ولی در واقع باید بگوییم که ارزش این همه سختی را داشت زیرا می توانیم سریعتر بفهمیم در سی تی اسکن ها چه چیزهایی وجود دارد.

این تیم تحقیقاتی توانست مفاهیم موجود در تصاویر را در کمتر از 60 دقیقه برای پرینتر معنی کند در صورتی که اگر قرار بود رادیولوژیست ها این کارها را با دست انجام دهند، ممکن بود 30 ساعت زمان صرف می شد.

با مدلهای بسیار دقیق چاپ شده با تکنولوژی چاپ سه بعدی، این تیم تحقیقاتی امیدوار است که این مدلها هر چه سریعتر وارد کلینیک های پزشکی شوند.

در سال 2006، سازمان آموزش و پرورش آمریکا تحقیقی انجام داد که بر اساس آن مشخص گردید تنها 36 درصد افراد بالغ توانایی خواندن متون شرایط جسمی مربوط به خودشان بودند. حالا آنها امیدوارند که یک با کمک های بصری، به افراد کمک کنند تا از وضعیت سلامتی خود آگاه شوند.


منبع: futurism.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41676 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/03/13 تعداد مشاهده: 1962
سافت گذر