کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316240 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تولید دندان مصنوعی که با اصل آن فرقی ندارد

به گزارش سافت گذر، تیمی از محققان دانشگاه Queen Mary لندن روش جدیدی یافته اند که با استفاده از آن می توانند مواد ترکیبی معدنی تولید کنند. این شاهکار می تواند در آینده به دکترها در مورد استفاده از دندانهای مصنوعی کمک کند زیرا به خوبی همانند جنس دندانهای واقعی می باشند.

تکنولوژی پزشکی دندان مصنوعی دانشگاه

جالب است بدانید که این ماده آنقدر با نمونه اصل خود شباهت دارد که حتی مینای دندان را نیز در آن می توان مشاهده کرد. مینای دندان نوعی ماده معدنی است که جنس به شدت سختی دارد.

تولید دندان مصنوعی که ماده ای شبیه به مینای دندان دارد، همواره یکی از چالش های مهم علم پزشکی بود که به نظر می رسد با این اختراع اخیر، از میان برداشته شده است.

یافتن یک شیوه که بر اساس آن بتوانیم رشد مینای دندان را به آن عطا کنیم، در علوم پزشکی امروزه اتفاق بسیار مهمی است بنابراین در طی سالیان اخیر محققان به شدت دنبال راهکاری برای تحقق این نیاز بوده اند. آنها اقداماتی انجام داده اند که استفاده از لیزر کم قدرت برای فعالسازی هسته سلولهای دندانها و فرمول خمیردندان پپتید برای رشد دوباره مینای دندان، از آن جمله می باشند.

اتفاقی که اخیراً که در صنعت پزشکی رخ داده است، روش تازه ای دارد. برای مثال از مواد پروتئینی استفاده می کند تا رشد مواد نانوکریستالی را با الهام گرفتن از شیوه تکامل مینای دندان سرعت ببخشد.

این بدان معناست که محققان می توانند از شیوه ای بهره ببرند که کاملاً تحت کنترل خودشان است. نتیجه چنین کاری، تولید سازه های ترکیبی است که شباهت زیادی به اقسام سخت بدن مانند دندان دارد.

آلوارو ماتا، نویسنده ارشد این مطالعه می گوید:(( نکته کلیدی کشف اخیر این است که می توانیم پروتئین ها را برای سرعت بخشیدن رشد مواد معدنی در برخی اعضای بدن در کنترل خود درآوریم. ما تکنیکی ابداع کرده ایم که امکان رشد مواد معدنی با یک ساز و کار مرتب در فضاهای بسیار بزرگ را فراهم می کند)).

این مطالعه نشان می دهد که می توان فرآیند جدیدی تولید کرد که ساختارهای تشکیل شده از مواد معدنی را آنقدر خوب مدیریت کرد که محصول نهایی شباهت بسیار زیادی با نمونه اصلی داشته باشد.

در حالی که محققان در مورد کاربرد این مواد هنوز اختلاف دارند، ولی به عقیده بسیاری از افراد، بکارگیری این محصول به جای استخوان، یکی از مهمترین کاربردهای آن به شمار می رود.

اولین نویسنده این مقاله، شریف الشارکاوی می گوید:(( این تکنولوژی بسیار جالب است زیرا تولید مواد شبیه به استخوان و دندان را به شدت آسان کرده است. برای مثال، ما می توانید بانداژهایی تولید کنیم که از جنس مواد معدنی و استخوان هستند تا مقاومت دندان را در برابر حساسیت های شدید افزایش دهد)).

گفتنی است که این مطالعه در ژورنال ارتباطات طبیعت به چاپ رسید.


منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41686 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/03/14 تعداد مشاهده: 1900
سافت گذر