کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316323 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا در فضا نیز الماس وجود دارد؟

به گزارش سافت گذر، بعضی از دانشمندان به این باور رسیده اند که دلیل درخشش برخی نقاط در کهکشان راه شیری و فضا، وجود الماس می باشد.

ناسا کهکشان راه شیری فضا منظومه شمسی الماس نانو

الماس؛ دلیل درخشش نقاط فضایی

چندین دهه است که دانشمندان می خواهند دلیل درخشش برخی نقاط کوچک در کهکشان راه شیری را متوجه شوند. آنها این نورها را AME نامیده اند و دلیل رخ دادن آنها را نیز وجود نانوذراتی می دانند که تا کنون منبع آنها مشخص نشده بود.

مشاهداتی توسط تلسکوپ Green Bank ویرجینیای غربی و تلسکوپ Comact Array اتریش به انجام رسید که موفق به یافتن پاسخ سؤال شدند.

در مطالعه جدیدی که انجام شد، محققان نور AME را در 14 ستاره تازه به وجود آمده در تمام کهکشان راه شیری بررسی کردند.

آنها به این نتیجه رسیدند که سه سیستم وجود دارد که از آنها گاز و خاک خارج شده و به دور ستاره ها می چرخند.

این تیم تحقیقاتی همچنین، نور ماورابنفش خاصی را مشاهده کرد به نانو الماس ها (الماس های ریز) مربوط می شوند. اجزای سازنده این الماس ها کربن کریستالها می باشند که از یک دانه شن بسیار ریزتر هستند و فقط در سه سیستم کشف شده وجود دارند.

به خاطر نوع منحصربفرد قرارگیری اتم ها در نانو الماس ها، این مواد هنگام گردش به دور ستارگان، از خودشان تشعشعاتی خارج می کنند و سبب درخشش می شوند که محققان آنها را از زمان می بینند.

به گزارش سافت گذر، جین گریورز، فضانورد، عضو ارشد تیم تحقیقاتی و عضو دانشگاه Cliff ولز می گوید:(( اگر ما دیگر دلایل احتمالی درخشش را کنار بگذاریم، می توانیم به جرأت بگوییم که علت درخشش، همان نانو الماس هایی هستند که دور ستاره های تازه متولد شده می چرخند))

نانو الماس ها به عنوان یکی از اجزا سازنده شهاب سنگ ها شناخته می شوند که در حلقه های گاز و خاک در حال چرخش ستاره های فضایی دیده می شوند. به علاوه، حلقه های گاز و خاک دارای موادی هستند که احتمال دارد علت تشکیل سیارات جدید باشند. این اجزا حرارت بسیار بالایی دارند که وجود آنها برای تشکیل نانو الماس ها ضروری است.

نانو الماس ها و تئوری انفجار بزرگ (Big Bang)

به گزارش سافت گذر، دانشمندان نظریه ای را مطرح کردند که یافته های جدید حاوی اطلاعات مفیدی برای کسانی است که می خواهند در مورد حوادث رخ داده در زمین پس از انفجار بزرگ بیشتر بدانند.
 
با کشف این حقیقت که دلیل درخشش نورهای کم سو در فضا وجود خاک حاوی الماس در فضا است، فضانوردان حالا می توانند علت دیگر نورهای موجود در کهکشان راه شیری را متوجه شوند. سپس آنها اطلاعات بیشتری از نور ایجاد توسط انفجار بزرگ کسب خواهند کرد.


منبع: techtimes.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41794 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/03/23 تعداد مشاهده: 2235
سافت گذر