کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316363 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مقایسه اجمالی پنج گوشی برتر تلفن‌‌همراه مارک‌های تجاری مختلف

تا همين چند سال پيش، داشتن تلفن‌همراهي با صفحه‌نمایش رنگی، یک آرزوي بزرگ به نظر مي‌رسيد، اما پس از آن داشتن گوشی‌هایی با دوربین‌های دیجیتال VGA برای بسیاری یک آرزوی دست‌نیافتنی شد! در آن زمان، خرید مدل‌هایي با صفحه‌نمایش لمسی برای متمولان فراهم بود و اين محصولات از دسته کالاهای لوکس به شمار می‌آمد. علاوه بر اين، تعبيه ويژگي‌‌هایی همچون GPS و وجود کارت‌شبکه بی‌سیم در اين محصولات باعث شد تا امروزه انتظار مکالمه از یک تلفن‌همراه، ابتدایی‌ترین و حتی بی‌ارزش‌ترین چیزی باشد که یک خریدار به دنبال آن می‌گردد. عرضه مدل‌های فوق‌پیشرفته، آینده این کالای کوچک و پرمصرف را بسیار جذاب و در عین حال تاحدودی مبهم ساخته است. هنوز برای بسیاری توانایی پیشرفت این همراه جادویی مشخص نیست، اما تأثیرات آن بر بسیاری از بخش‌های زندگی بشر امری ملموس و قابل مشاهده است

   تا همين چند سال پيش، داشتن تلفن‌همراهي با صفحه‌نمایش رنگی، یک آرزوي بزرگ به نظر مي‌رسيد، اما پس از آن داشتن گوشی‌هایی با دوربین‌های دیجیتال VGA برای بسیاری یک آرزوی دست‌نیافتنی شد! در آن زمان، خرید مدل‌هایي با صفحه‌نمایش لمسی برای متمولان فراهم بود و اين محصولات از دسته کالاهای لوکس به شمار می‌آمد. علاوه بر اين، تعبيه ويژگي‌‌هایی همچون GPS و وجود کارت‌شبکه بی‌سیم در اين محصولات باعث شد تا امروزه انتظار مکالمه از یک تلفن‌همراه، ابتدایی‌ترین و حتی بی‌ارزش‌ترین چیزی باشد که یک خریدار به دنبال آن می‌گردد. عرضه مدل‌های فوق‌پیشرفته، آینده این کالای کوچک و پرمصرف را بسیار جذاب و در عین حال تاحدودی مبهم ساخته است. هنوز برای بسیاری توانایی پیشرفت این همراه جادویی مشخص نیست، اما تأثیرات آن بر بسیاری از بخش‌های زندگی بشر امری ملموس و قابل مشاهده است. حال شرکت‌‌های مختلف سعی دارند تا با معرفی گوشی‌های پیشرفته‌تر نظر خریداران را به سمت خود جلب کنند. در این مقاله ما پنج مدل برتر آینده تلفن‌همراه را که توسط پنج شرکت گوناگون معرفی شده و در راه بازار هستند، به شما معرفی کرده و مقایسه‌اي اجمالی بین آن‌ها انجام خواهيم داد تا معلوم شود آینده از آن کدام ستاره خواهد بود؟

گوشي‌هاي حاضر در رقابت
اولین مدل انتخابی ما گوشی N8 شرکت نوکیا است که ورود بسیار پرسروصدایی داشت. اين شرکت که مدت‌ها محصول خاصي را به بازار ارائه نکرده بود، سعی کرد تا با هرچه پررنگ‌تر نشان دادن توانایی‌های این مدل، قدرت خود را به رخ سایر رقبا بکشد. البته شاید از این نکته غافل بود که پیشرفت سایر شرکت‌‌ها در این عرصه، سریع‌تر از آن چیزی بود که نوکیا تصور می‌کرد.

مدل دوم انتخابی ما از شرکت سامسونگ است که در بسیاری موارد گوی سبقت ارائه فناوري‌‌های نوین را از سایر شرکت‌‌ها ربوده است. تنوع بسیار زیاد در محصولات این شرکت با ادغام فناوری‌های جدید سبب شد تا ما مدل Galaxy A را از سری کهکشانی این تولید‌کننده کره‌ای انتخاب کنيم.گوشی سوم برگزیده ما از شرکت موتورولا بود که به‌رغم حضور کمرنگش در بازار داخلی، توانسته بر دوران رکود خود به خوبی غلبه کرده و با مدل‌های توانمندی دوباره نامش را بر سر زبان‌ها بیاندازد. Milestone XT720 نام مدلی است که ما برای معرفی در نظر گرفتیم.

 

مدل چهارم منتخب ما از شرکت ال‌جی است که به‌رغم آن‌که اغلب علاقه چندانی در تولید گوشی‌های هوشمند از خود نشان نمی‌دهد، اما با توجه به تمایل بازار به سمت این رده، این سازنده نیز مجبور شد تا در سبد کالاهای تولیدي خود، مدل‌های هوشمند را نیز اضافه کند. SU950 تلفن‌همراهی است که ما از مدل‌های آینده این شرکت انتخاب کرديم.

آخرین مدل برگزیده ما گوشي iPhone 4 از شرکت نام‌آشنای Apple بود که از امکانات و ويژگي‌هاي جالبي نسبت به نسخه قبل خود برخوردار بود. از آنجا که اپل در صنعت کامپیوتر یک نام پرآوازه به شمار می‌آید، همواره همگان انتظار تولید محصولات متفاوت و پیشرفته‌ای را در این زمینه از آن دارند. حال در ادامه خواهیم دید، این توقعات تا چه میزان برآورده شده است.

 

طراحی
صفحه‌نمایش بزرگ و لمسی، مشخصه بارز تمامی مدل‌هاي موجود در رقابت است. تمامی سازندگان از بهترین مواد موجود در ساخت بدنه استفاده کرده‌اند و به هیچ‌کدام نمی‌توان ایراد خاصي گرفت. البته اپل علاوه بر این‌ها از یک ساختار شیشه‌ای مقاوم نیز استفاده کرده تا علاوه بر زیبایی، باعث افزايش استحکام اين محصول شود.

در این بین نوکیا N8 با دارا بودن ضخامت 12,9 میلی‌متری، لقب قطورترین گوشی اين رقابت را به دست مي‌آورد. همچنین موتورولا Milestone XT720 با وزن 160 گرمی خود، می‌تواند نقش یک وزنه را در جیب شما بازی کند! عنوان بلندقدترین مدل هم به Galaxy A سامسونگ می‌رسید که طولی برابر با 119,5 میلی‌متر دارد. از لحاظ عرض نیز موتورولا با هیبت 60,9 میلی‌متری خود در صدر می‌ایستد. در نقطه مقابل، گوشی اپل با دارا بودن قطر 9,3 میلی‌متري خود نشان داده که یکی از باریک‌ترین نمونه‌های هوشمند بازار است. در مجموع هر پنج گوشي از طراحي و ساختار خوبي برخوردار هستند. به همين دليل ترجيح مي‌دهيم قضاوت را در اين مورد به خود شما بسپاريم.

 

صفحه‌نمایش
در این بخش مدل‌های ال‌جی، نوکیا و اپل دارای صفحه‌نمایش 3,5 اینچی هستند و نماینده موتورولا و سامسونگ از نمونه 3,7 اینچی استفاده می‌کند. به دلیل محبوبیت صفحه‌نمایش خازنی، تمامی مدل‌ها به جز SU950 از این فناوری بهره می‌برند و باز به غیر از نماینده ال‌جی، سایرین از فناوري Multi Touch نیز پشتیبانی می‌کنند. تعداد پیکسل‌های صفحه‌نمایش‌هاي گوشي‌ها کمی متفاوت است. در اين مرحله، گوشي iphone 4 با دقت 960×640 پيکسل گوی سبقت را از سایر رقبا می‌رباید. یکی از نقاط قوت iphone 4 را می‌توان در حقيقت، صفحه‌نمايش بحث‌برانگیز آن عنوان کرد، صفحه‌‌نمايشي که با تراکم ۳۲۶ پيکسل در اینچ به‌راحتي توانسته ديگر رقبا را پشت سر بگذارد. ‎این صفحه‌نمايش با بهره‌گیری از فناوري IPS دارای زاویه دید مناسب و کنتراست بالايي است (۸۰۰ به 1). صفحه‌نمايشی که به گفته مسئولان این سازنده، نقاط آن برای شبکیه چشم غیرقابل تشخیص هستند و شما تصاویر را همچون یک صفحه چاپ‌شده مشاهده می‌کنید. در نقطه مقابل سامسونگ با ارائه صفحه‌نمایش خود با فناوري Super AMOLED ثابت کرده که تنها میزان پیکسل، عامل تعیین‌کننده نیست و کیفیت فوق‌العاده بالای این نوع از صفحه‌نمایش به خوبی مؤید این قضیه است. رنگ‌ها در این نوع از صفحه‌نمایش، باکیفیت بسیار بالایی نمایش داده می‌شوند و حتی در زیر نور شدید آفتاب باز قابلیت خوانا بودن به خوبی حفظ می‌شود. دقت صفحه‌نمايش 480×800 پیکسل اين محصول براي مصارف روزمره کاملاً مناسب است. صفحه‌نمايش 3,7 اينچي گوشی تولیدی موتورولا از حداکثر دقت 480×854 پيکسل پشتيباني مي‌کند که اين موضوع باعث شده تا از نظر دقت صفحه‌نمايش، بهترين گزينه بعد از iphone 4 در بازار باشد. در این بین، نماینده‌های نوکیا و ال‌جی دارای حداکثر 640×480 پيکسل هستند که نسبت به سایرین در مکان پایین‌تری قرار می‌گیرند. اگرچه نوکیا نيز از فناوري AMOLED استفاده کرده است، اما با توجه به ورود نمونه‌های جدیدتر شاید نتوان از آن انتظار وجود یک تصویر خارق‌العاده را داشت. البته SU950 ال‌جی در این قسمت از همه ناامید‌کننده‌تر ظاهر شده است و با صفحه‌نمایش TFT که تنها از 256هزار رنگ پشتیبانی می‌کند، نشانه‌ای از یک مدل آینده در خود ندارد.

سیستم‌عامل و پردازنده
شاید بتوان اندروید را برنده بازی سیستم‌عامل‌های موجود در بازار دانست. در این بین شرکت‌‌هایی که دارای تولیدات مختلف با سیستم‌عامل‌های گوناگون هستند، توانمندترین مدل‌های نسل آینده خود را بر مبنای اندروید طراحی و روانه بازار خواهند کرد. شاید جای خالی ویندوز موبایل به دلیل عدم پشتیبانی مناسب مایکروسافت و عقب افتادن در مقابل رقیب قدرتمند خود در اینجا به خوبی به چشم بیاید. گوشي‌‌های ال‌جی، موتورولا و سامسونگ هر سه به سيستم‌عامل اندروید نسخه 2,1 ملقب به Elclair مجهز هستند. البته به تازگی نسخه 2,2 اندروید نیز معرفی شده که این مدل‌ها توانایی پشتیبانی از آن را نیز دارند. محصول تولیدی اپل از سیستم‌عامل انحصاری این شرکت با نام iOS4 استفاده مي‌کند که از قابليت‌ها و امکانات خوبي برخوردار است. مکینتاش با ارائه یک سیستم‌عامل منبع‌باز، به خوبی ثابت کرد که راه موفقیت در این میان از آن چه سیستم‌عاملی خواهد بود، راهی که اندروید و به دنبال آن نوکیا در جدیدترین نسخه سیمبیان ملزم به رعایت کردن آن شده‌اند. نوکیا برای نخستین بار در N8 از سیمبیان نسخه سوم استفاده می‌کند تا بلکه به کمک آن بتواند محبوبیت این سیستم‌عامل را دوباره بازگرداند.

پردازنده مورداستفاده برای هر مدل، نوع متفاوتی است. سامسونگ از پردازنده 720 مگاهرتزي TI OMAP3440  بهره می‌برد، اما نوکیا به پردازنده 680 مگاهرتزي ARM 11 با پردازنده‌گرافيکي مجتمع مجهز شده است. اپل از پردازنده قدرتمند يک گيگاهرتزي A4 که در iPad نیز به‌کار رفته، استفاده می‌کند. گوشی ال‌جی از پردازنده قدرتمند يک گيگاهرتزي Qualcomm Snapdragon QSD8250 بهره مي‌برد که براي اولين بار در گوشي HTC HD2 استفاده شد و در آخر موتورولا از پردازنده 720 مگاهرتزي ARM Cortex A8 بهره مي‌برد.

دوربین
می‌توان دوربین را یکی از بخش‌های ثابت گوشی‌های امروزی دانست که کیفیت آن فاکتور مهمی برای بسیاری از خریداران به شمار می‌آید. در این بخش، نوکیا توانسته با مدل N8 خود گوی سبقت را از سایر رقبا برباید. این گوشی به یک دوربین عکاسی دوازده مگاپیکسلی مجهز است و با آن‌که اولین دوازده مگاپیکسلی دنیا نیست، اما نوکیا ادعای زیادی درباره کيفيت بالاي آن دارد. این گوشی با تجهیز به یک فلاش قدرتمند زنون می‌تواند نویدبخش روزهای روشنی برای علاقمندان به عکاسی به شمار آید. همچنین توانایی فیلم‌برداری با کیفیت HD و با سرعت 25 فریم در ثانیه نشان از کیفیت بالای ضبط تصاویر دارد. در این بین موتورولا پس از نوکیا در مقام دوم قرار می‌گیرد.

دوربین هشت مگاپیکسلی Milestone XT720 که از پشتیبانی فلش زنون برخوردار است، قادر به ضبط تصاویر با سرعت 24 فریم در ثانیه و کیفیت HD است. در این میان، اپل نیز به ظاهر ناپرهیزی کرده و پس از دو مدل دو مگاپیکسلی و یک مدل 3,2 مگاپیکسلی، این‌بار به تولید یک گوشی با دوربین پنج مگاپیکسل روآورده است، اگرچه این دقت در دنیای امروز یک ويژگي معمولی تلقی می‌شود، اما برای دوستداران اپل، دیدن همین مقدار دقت خوشحال‌کننده است! به خصوص حضور یک فلاش کوچک دیود نوری برای نخستین بار امید را نزد هوادارن iphone 4 برگردانده است. همچنین این مدل مي‌تواند تصاویر را با کیفیت HD و با سرعت سي فريم در ثانیه ضبط کند که خود نقطه عطفی برای این شرکت به شمار مي‌رود. در سوی دیگر، سامسونگ با آن‌که نخستین مدل دوازده مگاپیکسلی دنیا را تولید کرد، اما Galaxy A را به یک دوربین پنج مگاپیکسلی مجهز ساخته که تنها یک فلاش دیود‌نوری کوچک براي آن در نظر گرفته شده است. البته اين مدل مانند دو مدل قبلی، قابلیت فیلم‌برداری HD دارد. در آخرين رده این بخش، SU950 ال‌جی قرار می‌گیرد که دوربین پنج مگاپیکسلی آن را هیچ فلاشی همراهی نمی‌کند و به نظر هم نمی‌رسد سایر گوشی‌های این رده داراي قابلیت فیلم‌برداری HD باشد (اطلاعات کافي در مورد اين قابليت گوشي وجود نداشت).

سایر امکانات
این قسمت بهترين جا برای عرض‌اندام تلفن‌های همراه برای یکدیگر است. به‌طور معمول، سازندگان تلاش زیادی دارند تا با به‌کارگیری فناوری‌های نوین در تلفن‌های همراه تولیدی خویش، برای ساير رقبا عرض‌اندام کنند. تمامي اين مدل‌ها به تجهیزات عمومی همچون WLAN، HSDPA، HSUPA و GPS مجهز هستند. N8 نوکیا به خروجی HDMI نیز مجهز است و جزء نخستین مدل‌هایی است که از رابط بلوتوث نسخه سه بهره می‌برد. این مدل دارای حافظه داخلی شانزده گیگابایتی بوده که به کمک کارت‌حافظه 32 گیگابایتي قابل ارتقا است. همچنین توانایی ضبط صدا، آن‌هم به صورت دالبی 1/5 کاناله، از دیگر شاهکارهای این گوشی جدید نوکیا خواهد بود. گوشی اپل نیز دارای امکانات نوینی است. iphone 4 از کارت‌شبکه بي‌سيم با استاندارد 802.11n پشتیبانی می‌کند که می‌توان با کمک آن اطلاعات را با سرعت سيصد مگابیت بر ثانیه منتقل کرد. همچنین یک ژیروسکوپ به گوشی اضافه شده تا به همراه شتاب‌سنج بتواند مختصات گوشی را به صورت سه‌گانه محاسبه کند تا شما بتوانيد از بازی کردن با آیفون بهترین لذت را ببرید. این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود. Milestone XT720 موتورولا متعلق به رده‌ای است که توانست نام این شرکت را دوباره بر سر زبان‌ها بیاندازد. این مدل شاید نسبت به سایر رقبا دارای فناوري جدیدی نباشد، اما کارایی مطلوب این سری سبب خواهد شد تا مورد استقبال بسیاری قرار گیرد. Galaxy A شاید بیشتر از هر چیزی به صفحه‌نمایش با فناوری Super AMOLED خود ببالد که تصاویر بسیار باکیفیتی را به شما نشان می‌دهد. SU950 نیز علاوه بر امکانات کاملی که به کاربر خود ارائه می‌دهد، به TV Tuner داخلی مجهز است تا به کمک آن بتوانید برنامه‌های تلویزیونی را تماشا کنيد.

سخن آخر
باید توجه داشت که کارایی یک گوشی تنها وابسته به توانایی‌هاي سخت‌افزاری آن نیست و امکانات شبکه تأثیر بسزایی در نشان دادن این قابلیت‌ها دارد. در حقيقت، بسیاری از این قابلیت‌ها مبتنی بر امکانات شبکه مخابراتي است که از گوشی خود در آن استفاده می‌کنید. البته با توجه به شبکه نه‌چندان پیشرفته کشور ما به‌طور حتم بسیاری از کاربردهای یک تلفن‌همراه برای کاربران ایرانی غیرقابل استفاده خواهد ماند.


اما در دنیایی که با سرعتي بالا به‌خصوص در زمینه ارتباطات رو به پیشرفت است، سرانجام روزی همه قادر به استفاده از تمام توانایی‌های این وسایل جادویی همراه خواهند شد. البته در مقایسه انجام‌شده، عامل قیمت نیز فاکتور بسیار مهمی است که می‌تواند در تصمیم خریدار تأثیر زیادی داشته باشد. حال باید منتظر ماند و دید مدل‌های پرتوان این سازندگان، چه سهمی از بازار را به تسخیر خود در خواهند آورد (جدول 1 مقايسه مشخصات فني).

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4186 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1389/10/19 تعداد مشاهده: 1290
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر