کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/09 | اعضاء: 316340 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

دانشمندان سردترین نقطه کره زمین را کشف کردند + تصاویر

به گزارش سافت گذر، محققان از مرکز ملی داده های یخ و برف (NSIDC) دانشگاه کلرادو سردترین نقطه کره زمین را شناسایی کردند که در آن نقطه دمای هوا به حدوداً منفی 100 درجه سانتیگراد می رسد.

قطب جنوب ماهواره ناسا

این منطقه در فلات شرقی قطب جنوب قرار داشته و مساحت آن به اندازه استرالیا می باشد.

این نقطه که از نزدیک قطب جنوب شروع می شود، در سطح 3500 متری بالای آب دریا قرار دارد و آب در این منطقه به شکل قابل توجهی ساکن و بی حرکت است و با توجه به مناسب بودن این مکان برای انجام بررسی های علمی، می توان آن را در زمره سردترین جاهای کره زمین قرار داد.

به گزارش سافت گذر، در سال 1983، ایستگاه هواشناسی روسیه دمای منفی 89 درجه سانتیگراد را در این منطقه به ثبت رساند و در سال 2013، بر اساس داده هایی که از یک ماهواره دریافت شد، دمای این منطقه به منفی 93 درجه سانتیگراد رسیده بود و حالا تیم تحقیقاتی که کنترل ماهواره را بر عهده دارند می خواهند ببینند که آیا این مکان سردتر هم می شود یا خیر.

برای این کار، تیم تحقیقاتی داده های دریافت شده در بازه زمانی زمستان سالهای 2004 تا 2016 از دو ماهواره Terra و Aqua ناسا و ماهواره عملیاتی قطبی به نام NOAA را بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که دمای منفی 90 درجه برای این منطقه در زمستان کاملاً طبیعی است در حالی که 100 نقطه مختلف از این فلات، دمایی کمتر از منفی 98 درجه داشتند. جالب اینکه این مناطق در صدها کیلومتر مختلف واقع شده اند ولی باز هم دمای منفی آنها یکسان است.

بر اساس گفته تیم تحقیقاتی، تمامی این مناطق سرد، در مناطق کم عمق سطح یخی قرار دارند که هوا در آنجا ثابت است و می تواند تا چندین روز نیز به یک شکل ثابت بماند و هر چه هوا بیشتر در آنجا ماند، سطح یخی سردتر می شود تا اینکه بادی بوزد و شرایط را تغییر دهد.

به گزارش سافت گذر، تد اسکامبوس، نویسنده ارشد این تحقیق می گوید:(( در این منطقه، بازه های زمانی هوای خشک را شاهد هستیم که این باعث می شود گرما از سطح یخ ها راحت تر وارد فضا شود)).

سردترین دما در مناطقی تشخیص داده شد که هوا چندین روز ثابت مانده بود که اگر قرار است باز هم مناطق سردتر تشخیص داده شود، باید شرایط حداقل به مدت چند هفته ثابت بماند که البته این اتفاق تا حدودی غیرممکن است. تیم تحقیقاتی می گوید که این دما ممکن است در هر جای کره زمین رخ دهد.

بد نیست یادآور شویم که ماهواره های به کار رفته در این پروژه، سطوح برفی را مورد ارزیابی قرار داده اند زیرا برای بررسی دما، به یک ایستگاه زمینی نیاز است. با این حال، محققان فرض می کنند که هوای بالای این سطوح برفی حداقل منفی 94 درجه سانتیگراد است.

لازم به ذکر است که برای جمع آوری داده های دقیقتر، محققان قصد دارند طی چند سال آتی (البته در فصل تابستان) به منطقه مذکور سفر کرده و آزمایشات خود را انجام دهند.

قطب جنوب ماهواره ناسا

قطب جنوب ماهواره ناسا

قطب جنوب ماهواره ناسا

قطب جنوب ماهواره ناسا




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41973 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/07 تعداد مشاهده: 2106
کلید واژه ها: , ,
سافت گذر