کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316267 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

روش جدید مبارزه با سرطان

به گزارش سافت گذر، اگرچه سرطان همواره یکی از بیماران انسانها بوده و سالانه قربانیان زیادی می گیرد، ولی انسانها نیز برای مقابله با آن بیکار ننشسته اند و اخیراً نیز دانشمندانی از Buffalo نانوذراتی تولید کرده اند که می تواند با نفوذ به سلولهای سرطانی و حرارت دادن، آنها را از بین ببرد که روش بسیار مؤثری است.

نانوذرات تکنولوژی پزشکی اشعه ایکس

استفاده از نانوذرات در سالیان اخیراً برای مبارزه با سرطان به یک حوزه تحقیقاتی جدید تبدیل شده است و دانشمندان سعی کرده اند تا پس از وارد کردن این ذرات به سلولها آنها را فعال کنند و سلولهای سرطانی را از بین ببرند و سلولهای سالم را بدون آسیب نگه دارند. البته در این روش، نوعی از نانوذرات که استفاده شده می تواند متفاوت باشد زیرا ممکن است نوع واکنش سلولها با یکدیگر فرق کند.

در روش قبلی، با فعالسازی نانوذرات CeF3 از طریق اشعه ایکس، اکسیژن سمی تولید و سپس به سلول تزریق شد و آن را از بین برد. در این شیوه، برای به تعادل رساندن pH سرطان، از نور ماورای بنفش استفاده شد. ضمن اینکه از پالس لیزر نیز برای حرارت دادن به نانوذرات بهره گرفته شد.

این روش که به عنوان شیوه نانوذرات مغناطیسی هیپرترمی شناخته می شود، همچون راهکار قبلی می باشد به طوری که نانوذرات مغناطیسی پیش از اینکه فعال شوند وارد سلول سرطانی می شوند. این کار باعث خواهد شد تا این ذرات هنگام ورود به سلول صدها هزار بار بر ثانیه جابجا شوند و از حرارت ایجاد شده، سلول سرطانی از بین برود.

بطورکلی، پایه و اساس پروژه جدید نیست ولی روشی که دانشگاه Buffalo ابداع کرده تأثیرگذارتر است زیرا نانوذراتی مورد استفاده قرار می گیرند که قدرت بیشتری دارند و میدان مغناطیسی ضعیف تری در بدن بیمار ایجاد می کنند.

به گزارش سافت گذر، هائو زِنگ، محقق ارشد پروژه می گوید:(( در بدن، انرژی گرمایی به طور مرتب در حرکت می کند به همین دلیل دستیابی به دمای مورد نظر برای از بین بردن سلول سرطانی سخت می شود بنابراین باید از ذراتی استفاده کنیم که قدرت گرمایی زیادی دارند. ذراتی که ما از آنها بهره بردیم، حتی در میدان های مغناطیسی ضعیف نیز گرمای قابل توجهی از خود تولید می کردند که فرکانس آن برای بدن انسانها ضرری نداشت)).

این تیم تحقیقاتی دو نوع نانوذرات تولید کرد؛ نوع اول فریت و نوع دوم روی. فریت از جنس کبالت منگنز می باشد و نوع دوم که از جنس روی می باشند، حتی در میادین مغناطیسی ضعیف نیز مؤثر واقع می شدند.

نانوذرات مغناطیسی هیپرترمی به درون بدن تهاجم کمتری دارند بنابراین عوارض جانبی آنها نیز کمتر است. این نوع شیوه درمانی همچنین، یکی از موانع روش های قبلی را نیز از بین می برد. مانع مذکور که سبب می شد فقط به سطح پوست نفوذ کند و سلولهای سرطانی سطحی را از بین ببرد، در این روش دیگر وجود ندارد زیرا میدان مغناطیسی ایجاد شده می تواند به درون سلولهای سرطانی رخنه کرده و آنها را بکشد.

محققان دانشگاه Buffalo معتقدند که این شیوه برای درمان سرطان استخوان بسیار کاربردی است زیرا نانوذرات روی فریت می توانند به درون بدنه استخوان نفوذ کنند. بدنه استخوان همان ماده ترکیبی است که سبب ایجاد حفره پس از بین بردن سلولهای سرطانی روی سطح استخوان می شود.

به گزارش سافت گذر، دکتر زِنگ می گوید:(( اگر ما نانوذرات خود را به بدنه استخوان تزریق کنیم، آنها می توانند بلافاصله گرم شده و سلولهای  سرطانی اطراف خود را از بین ببرند و از گسترش سرطان نیز جلوگیری نمایند)).

برای آزمایش این شیوه، دانشمندان نانوذرات مغناطیسی را به بدنه استخوان اضافه و آن را به دنده خوک تزریق کردند. خوشبختانه این شیوه به درستی عمل کرد و پس از رسیدن به دمای مورد نظر و افزایش حرارت، سلولهای سرطانی از بین رفتند.

اگرچه پایه و اساس کار مشخص است ولی محققان و دانشمندان بر این باورند که باید هنوز اقدامات و آزمایشات بیشتری انجام شود.




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41985 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/08 تعداد مشاهده: 2299
سافت گذر