کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316225 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

Kepler 186f و Kepler 62f؛ دو سیاره شبیه به زمین + تصویر

به گزارش سافت گذر، پس از اینکه سالها پیش ناسا سیاره Kepler 186f را به عنوان سیاره ای هم اندازه با کره زمین و احتمالاً قابل سکونت معرفی کرد، حالا مطالعاتی در مورد آن نشان می دهد که این سیاره ممکن است حتی فصل و اقلیمی همچون کره زمین داشته باشد.

فضا ناسا زمین کره زمین ماهواره جیمز وب

دانشمندان بر این باورند که قرارگیری Kepler 186f در مدار فضایی سبب می شود که دمای لازم برای تشکیل استخرهایی از آب در سطح آن وجود داشته باشد و سطح سنگی آن نیز مانند سطح سنگی کره زمین باشد.

حالا یک مطالعه در دانشگاه Georgia Tech چرخش و شیب محوری Kepler 186f را مورد بررسی قرار داده و متوجه شده که می توان آن را سیاره ای دانست که در آن آب و هوا ثابت است و فصل در آن وجود دارد و تشکیل می شود.

چنین مسئله ای بسیار مهم است زیرا به وسیله آن می توان چگونگی تشکیل زندگی را تشخیص داد زیرا استادیار دانشگاه Georgia Tech، دکتر جونجی لی توضیح می دهد که نوسانات زیاد شیب مارس می تواند دلیلی برای تبدیل شدن این سیاره به یک سیاره خالی از سکنه باشد.

به گزارش سافت گذر، جونجی لی می گوید:(( پیش از میلاد، مریخ دارای شیب بی ثباتی بود که در برخی مواقع تا 60 درجه می رسید. که این بی ثباتی ممکن است سبب آب شدن سطح مریخ و اتمسفر نه چندان مناسب آن بوده باشد)).

تیم تحقیقاتی می گوید که علاوه بر Kepler 186f، سیاره دورتری نیز به نام Kepler 62f وجود دارد که احتمالاً قابل سکونت است زیرا شیب آن نیز ثابت می باشد.

فضا ناسا زمین کره زمین ماهواره جیمز وب

زمین در اکثر مناطق شیب کاملاً ثابتی دارد یعنی دقیقاً همان چیزی که مریخ از آن بی بهره است. البته هنوز مشخص نیست که دلیل ثابت بودن شیب Kepler 186f و Kepler 62f چیست و آیا آنها با نیروی خاصی اینگونه ثابت می مانند یا خیر.

به گزارش سافت گذر، جونجی لی توضیح می‌دهد:(( ضمن اینکه ما نمی دانیم که آیا آنها قمر نیز دارند یا نه ولی محاسبات ما حتی بدون ماهواره نشان می دهد که نوع چرخش Kepler 186f و Kepler 62f می تواند طی میلیون ها سال ثابت بوده باشد)).

هنوز هم مشخص نیست که آیا این دو سیاره آب دارند یا زندگی در آنها جاری است یا خیر ولی هر چه سالها می گذرند، مشاهده این دو سیاره از نزدیکتر می تواند ارزشمندتر باشد.

فضا ناسا زمین کره زمین ماهواره جیمز وب

تاریخ دقیقی که ما می توانیم به این دو سیاره نگاهی بیندازیم اصلاً مشخص نیست و متأسفانه پرتاب تلسکوپ فضایی ناسا به نام جیمز وب نیز متأسفانه مدام به تأخیر می افتد ولی با توجه به اینکه احتمالاً این تلسکوپ در اوایل سال 2021 به فضا ارسال خواهد شد، می توانیم امیدوار باشیم که ممکن است تا 5 سال آینده به برخی از سؤالات در مورد Kepler 186f پاسخ داده شود.




منبع: cnet.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 41987 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/09 تعداد مشاهده: 1855
سافت گذر