کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316262 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هوش مصنوعی مربی رانندگی می شود

به گزارش سافت گذر، چندین متخصص هوش مصنوعی از دانشگاه کمبریج در حال طراحی نوعی یادگیری ماشینی هستند تا چگونگی رانندگی را به خودروهای هوشمند آموزش دهند. شرکت آنها که Wayve نام دارد، طی ویدیویی نشان داد که چگونه به خودرو رنو Twitzy می توان در 20 دقیقه رانندگی را آموخت.

خودرو هوش مصنوعی تسلا رنو

عمار شاه و الکس کندال، دو عضو کمپانی Wayve معتقدند که برای تولید خودروهای بدون راننده مشکلات زیادی وجود دارد زیرا باید عملیات مهندسی بسیاری شکل گیرد.

به گزارش سافت گذر، عمار شاه، مدیرعامل و یکی از مؤسسان شرکت Wayve می گوید:(( بخش گم شده خودروهای بدون راننده، الگوریتم های هوش مصنوعی می باشند نه استفاده از سنسورها، نقشه ها و قوانین بیشتر و پیچیده تر. انسانها توانایی بسیاری برای انجام فعالیت های بسیار سخت و پیچیده دارند زیرا مغز ما این امکان را می دهد تا به سرعت چیزی را یاد بگیریم و تجربیات زیادی را کسب کنیم. بنابراین ما می خواهیم به خودروهای خود مغزهای بهتری بدهیم نه سخت افزار بیشتری به آنها اضافه کنیم)).

خودرو هوش مصنوعی تسلا رنو

با این ایده و تفکر، محققان Wayve، در جلو خودرو Twitzy شرکت رنو یک دوربین قرار دادند و به فرمان، ترمز و گاز آن توانایی فعالیت به وسیله رایانه را اعطا کردند. آنها از نوعی فرآیند گرافیکی بهره بردند تا به طور هوشمند داده های دریافتی از دوربین را بررسی کند و با استفاده از برنامه یادگیری مبتنی بر تجربه، بهره وری و ارزیابی، آن را اجرا نماید.

محققان، خودرو Twitzy را در یک مسیر باریک و پیچ در پیچ قرار دادند و یک راننده نیز پشت فرمان حضور داشت. سپس کنترل کامل را به خودرو دادند تا از رانندگی تجربه کسب کند نه اینکه یک سری برنامه از پیش تعیین شده را به آن دهند و بر اساس آنها از خودرو بخواهند حرکت کند.

خودرو هوش مصنوعی تسلا رنو

هر لحظه که خودرو از مسیر منحرف می شد، محققان آن را متوقف کرده و دوباره به مسیر بر می گرداندند. در واقع الگوریتم استفاده شده خودرو را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده بود، تنبیه می کرد. البته به خاطر طی مسیری که خودرو بدون انسان رانندگی می کرد نیز توسط انسانها تشویق می شد. در 20 دقیقه، خودرو فهمید که چگونه می توان یک مسیر را طی کرد.

شرکت Wayve بر این باور است که کیفیت سیستم های یادگیری می تواند فاکتور تعیین کننده و کلیدی برای مشخص کردن فرد کنترل کننده خودرو در دهه های آتی باشد.

خودرو هوش مصنوعی تسلا رنو

به گزارش سافت گذر، کمپانی Wayve در یکی از پست های وبلاگی خود نوشت:(( یادگیری عمیق نشان داده که می تواند سبب عملکرد فوق العاده سیستم هایی باشد که انسانها در آنها دخالتی ندارند مانند بازی های رایانه ای. ما در این تحقیق خود نشان می دهیم که چگونه استفاده از یک شیوه مشابه در دنیای تکنولوژی و بخصوص خودروهای بدون راننده و هوشمند امکان پذیر است. فرض کنید چندین خودرو بدون راننده که دقت رانندگی آنها 95 درصد دقت رانندگی انسانها است، به کار می رود. چنین سیستمی نمی تواند مانند دیگر سیستم های معمولی باشد زیرا توانایی واکنش دادن به چراغ های راهنمایی، دور برگردان ها، چهارراه ها و . . . را دارد. چنین سیستمی پس از یک روز رانندگی کامل، می تواند توانایی رانندگی خود را به 96 درصد افزایش دهد. بنابراین می توانیم بگوییم پس از یک هفته به 98 و پس از یک ماه به 99 درصد توانایی رانندگی می رسد. بعد از گذشت چند ماه، این خودرو شاید از انسانها نیز بهتر رانندگی کند زیرا از شیوه های رانندگی مختلف داده ها و بازخوردهایی دریافت کرده است)).

خودرو هوش مصنوعی تسلا رنو

در سیستم های فعلی، چنین شیوه هایی قطعاً وجود دارد. برای مثال، در خودروهای شرکت تسلا، سیستم Autopliot به چشم می خورد که خطاهای رخ داده توسط یک خودرو را تشخیص می دهد و شیوه تصحیح شده آن را به دیگر وسایل نقلیه ارسال می کند تا آنها چنین خطایی را مرتکب نشوند. البته این سیستم با شیوه ای که شرکت Wayve مورد استفاده قرار داده فرق می کند زیرا در این سیستم یک خودرو به طور کامل مسئول تمام اتفاقاتی است که می افتد.




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42084 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/16 تعداد مشاهده: 1852
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر