کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735681477 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316319 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

ساخت خانه با تکنولوژی چاپ سه بعدی و ذغال سنگ

به گزارش سافت گذر، در گذشته و در شمال اروپا، از ذغال سنگ به عنوان ماده اولیه ساخت ساختمان استفاده می کردند زیرا هم فراوان بود و هم ارزان. حالا دانشمندان استونیایی قصد دارند این شیوه معماری را احیا نمایند که البته کار آنها در اینجا کمی فرق می کند زیرا می خواهند از تکنولوژی چاپ سه بعدی بهره ببرند.

معماری چاپ سه بعدی 3D سه بعدی

ذغال سنگ در تالاب های استونی به وفور یافت می شود زیرا 22 درصد مناظر این کشور را تالاب ها تشکیل می دهند. به علاوه، کشور استونی منبع سرشاری از خاکستر سنگ های دارای نفت است به طوری که سالانه حدود 7.7 میلیون تن از این ماده شیمیایی را تولید می کند که تنها 5 درصد آن مورد استفاده قرار می گیرد.

به همین خاطر، محققان دانشگاه تارتو و دانشگاه علوم طبیعی استونی نوعی ماده جامد از جنس ذغال سنگ خرد شده تولید کرده اند که از تکنولوژی چاپ سه بعدی برای ساخت آن بهره گرفته شده است. به علاوه، مواد دیگری مانند خاکستر سنگ های دارای نفت و نانوذرات سیلیکا نیز به این ترکیب اضافه شده است.

به گزارش سافت گذر، در گذشته و برای ساخت خانه هایی که از جنس ذغال سنگ بودند، ویژگیهای شیمایی این ماده معدنی سبب می شد تا مواد چسبنده آن خشک نشوند ولی حالا با استفاده از pH بالای خاکستر سنگ های دارای نفت، این مشکل دیگر وجود ندارد.

ماده نهایی، تنها طی 24 ساعت پس از اینکه توسط چاپ سه بعدی تولید شد، خاصیت سفت بودن پیدا می کند. البته مقداری چسبندگی وجود خواهد داشت که این به خاطر چسباندن بلوک های ساخته شده و چسباندن آنها به یکدیگر می باشد تا فاصله ای میان آنها به وجود نیاید.

همچنین گفته می شود که این بلوک ها سبک، با دوام، قدرتمند و غیر قابل اشتعال هستند. به علاوه، گرما و صدا به راحتی از آن عبور نخواهد کرد.

به گزارش سافت گذر، قیمت این ماده بسیار ارزان است به طوری که گفته می شود که قیمت تمام شده خانه ای که به این شیوه ساخته خواهد شد یک دهم قیمت خانه هایی است که با روش سنتی ساخته می شوند.

مقاله مربوط به این ماده در ژورنال مواد بادوام و تکنولوژی به چاپ رسیده است.




منبع: newatlas.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42127 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/20 تعداد مشاهده: 2237
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر