کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9161 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316362 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

spam فیلترها چگونه کار می کند؟

همه روزه کاربران پست الکترونيک، Inbox خود را مملو از پيامهائي مي بينند که از سوي اشخاص ناشناس و تحت عناوين و موضوعات مختلف و پيشنهادي، براي چيزهائي که نمي خواهند و نيازي به آنها ندارند ارسال شده است. اين پيام هاي ناخواسته يا Spam،باعث مي شود که کاربران پست الکترونيک ،همه روزه زمان زيادي را براي حذف اين پست هاي بي ارزش از Inbox خود هدر دهند.

● فيلترها چگونه کار مي کنند… همه روزه کاربران پست الکترونيک ،Inbox خود را مملو از پيامهائي مي بينند که از سوي اشخاص ناشناس و تحت عناوين و موضوعات مختلف و پيشنهادي، براي چيزهائي که نمي خواهند و نيازي به آنها ندارند ارسال شده است.
اين پيام هاي ناخواسته يا Spam،باعث مي شود که کاربران پست الکترونيک ،همه روزه زمان زيادي را براي حذف اين پست هاي بي ارزش از Inbox خود هدر دهند.

گزارش زير مربوط به مشکلات اين هرزنامه ها است.
از طرفي گاهي اوقات، پست هاي مهم بدليل پرشدن ظرفيت Inbox پستي افراد توسط اين پيام هاي ناخواسته از بين مي روند.
اگرچه کاربران پست الکترونيک از فرستندگان اين پيام هاي ناخواسته درخواست مي کنند که از ارسال مجدد اين پيام ها خودداري کنند اما بعضي از Spamها بصورت ارادي و از طرف شخصي خاص، ارسال نمي شود که بتوان آنها را رديابي کرد و تحت پيگرد قرار داد.

خبر خوب اين است که مي توان با Spamها مبارزه کرد. چندين تکنيک معتبر و در دسترس براي دفاع از حجوم اين نامه هاي ناخواسته به درون Inbox پست الکترونيکي وجود دارد ،که از آنجمله مي توان به بستن و مسدود کردن آدرس ها و رديابي کلمات کليدي گنجانده شده در اين هرزنامه ها اشاره کرد.همچنين تکنيکي وجود دارد که هرزنامه ها را بصورت خودکار فيلتر کرده و از اين طريق از Inbox پست الکترونيکي محافظت مي کند. در ادامه به بررسي برخي از تکنيک هاي موجود در اين زمينه مي پردازيم:

● ليست سياه و سفيد
در اين روش، کاربر علاوه بر مسدود کردن آدرس هاي معروف Spam، ليستي از آدرس هاي قابل اطمينان را به عنوان ليست سفيد (ليست سايت هاي معتبر) سازماندهي مي کند که آدرس هاي موجود در اين ليست ميتوانند مستقيما وارد Inbox کاربران شوند و در مقابل اين امکان براي کاربر وجود دارد که آدرس هائي که پيام هاي ناخواسته ارسال مي کنند را تحت عنوان ليست سياه مسدود، و مستقيم به فولدر پيام هاي زائد (Spam folder) هدايت کند.

● Fingerprint
در اين تکنيک،يک الگوريتم به تمام کاراکترهاي موجود در پست الکترونيک يک ارزش عددي اختصاص مي دهد که براي محاسبه کد نمايندگي همان آدرس پستي استفاده مي شود. اين کد با پايگاه داده اي از کدهاي هرزنامه هاي شناخته شده چک شده و در صورت مطابقت مسدود مي شود. در واقع اين الگوريتم ،تکنيک مناسبي به منظور مبارزه با پيام هاي ناخواسته مي باشد.

● Bayesian Filtering
کلمات ويژه و خاص ،احتمالات خاصي هستند که ممکن است هم در هرزنامه ها و هم در پستهاي الکترونيک عادي ديده شوند. براي مثال، اغلب کاربران پست الکترونيکي ،بارها با کلمه “کاهش وزن” در هرزنامه ها روبرو شده اند ،اما به ندرت اين کلمه را در پست هاي عادي نيز مشاهده کرده اند. مکانيزم فيلترينگ به اين احتمالات آگاه نبوده و توانائي پيشبرد عمليات فيلترينگ را ندارد و ناگزير ،ابتدا بايد هدايت شود. براي هدايت مکانيزم فيلتر ،کاربر بايد بصورت دستي نشان دهد که پست جديد دريافت شده ،هرزنامه است يا خير. مکانيزم فيلتر در پايگاه داده خود براي تمام کلمات موجود در پست الکترونيک هدايت شده توسط کاربر (هرزنامه و يا پست عادي)، يک احتمال درنظر مي گيرد. البته اين مکانيزم فيلترينگ بطور نمونه به شمار بسياري از کلمات احتمالي هرزنامه ها آگاه است، با اين وجود شمار بسيار کمي از کلمات احتمالي هرزنامه ها ممکن است در پستهاي الکترونيک عادي نيز ديده شوند.

● سخن پاياني
معمولا، نمي توان جلوي تمام هرزنامه ها را گرفت، اما با بهره برداري از Spamفيلترها، مي توان باعث کاهش حجم بسياري از پيام هاي ناخواسته اي شد که همه روزه در Inbox پستي خود دريافت مي کنيد. بنابراين، تنها راه براي مبارزه با هرزنامه ها، فعال کردن فيلترينگ پست الکترونيکي به منظور مراقبت و بررسي مداوم پست هاي وارده و يافتن پيام هاي ناخواسته در ميان اين پست ها با جستجو در مضامين و مفاهيم آنها و کمک به پاک ماندن Inbox پست الکترونيکي مي باشد.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4216 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: iritn تاریخ خبر: 1389/10/22 تعداد مشاهده: 1375
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر