کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9145 | مشاهده و دانلود: 733701281 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/28 | اعضاء: 316086 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

چگونه یک عکس سلفی با کیفیت بگیریم؟

به گزارش سافت گذر، پس از معرفی دوربین‌های سلفی در گوشیها، رغبت افراد برای گرفتن تصاویر پرتره بیشتر شده است.

سلفی دوربین جلو دوربین سلفی تصاویر سلفی عکس سلفی

گرفتن تصاویر سلفی ممکن است کار آسانی به نظر بیاید ولی حقیقتاً عکسبرداری در شرایط با نور کافی، کادر بندی و انتخاب نما می‌تواند نشان دهد که گرفتن تصاویر پرتره آنقدرها هم آسان نیست.

برای گرفتن تصاویر سلفی بهتر با دوربین جلو گوشی، با سافت گذر همراه باشید تا 3 نکته مهم و کاربردی را به شما آموزش دهد.

3 نکته اصلی که هنگام گرفتن تصاویر پرتره باید رعایت شود: نورپردازی، کادر بندی و انتخاب نما می‌باشد. هر کدام از این نکات سبب خواهد شد تا تصویر نهایی باکیفیت گردد.

نورپردازی

برای گرفتن تصاویر سلفی، نورپردازی مهمترین نقش را ایفا می‌کند زیرا تأثیر مستقیمی روی عکس نهایی خواهد داشت.

معمولاً افراد برای عکسبرداری، به دنبال نور کافی می‌باشند زیرا نور زیاد سبب خواهد شد تا تصاویر نهایی جذابیت زیادی نداشته باشد ولی در دنیای تصویربرداری، برای این حالت، استثنائاتی وجود دارد.

آسانترین راه برای داشتن نور کافی هنگام گرفتن تصاویر سلفی در روز، عکسبرداری با پنجره است. بر اساس جای پنجره، شما باید محل قرارگیری خود را تنظیم کنید ولی بطورکلی نور طبیعی بهترین گزینه برای نورپردازی است.

هنگامی که در خارج از ساختمان قرار دارید، هیچ سقفی وجود ندارد تا در زیر آن بایستید بنابراین بهترین کار ایستادن در جایی است که نور خورشید پشت شما قرار می‌گیرد. همچنین بهترین راه، استفاده از بدن یا سر برای جلوگیری از تابش خورشید است که چنین کاری سبب خواهد شد تا نور به طور مستقیم به درون تصویر شما نتابد.

اگر نور طبیعی نیز وجود ندارد، به دنبال جایی باشید که منبع نور بزرگی دارد ولی ترجیحاً نور به طور مستقیم از سقف نباید بتابد زیرا در این حالت سایه نه چندان زیبایی در زیر بینی و چشم‌ها در عکس نهایی خواهد افتاد. برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی، از نور فلش استفاده نمایید.

کادر بندی

سلفی دوربین جلو دوربین سلفی تصاویر سلفی عکس سلفی

برای کادر بندی در تصاویر سلفی، باید صفحه نمایش گوشی را با چهار خط افقی و عمودی تقسیم کنید و سوژه باید روی نقطه تلاقی آن خطوط قرار گیرد. برای مثال، در تصویر بالا، اگر قرار بود شخصی وجود داشته باشد، باید او را روی یکی از نقاط تلاقی قرار می‌دادید. بیشتر گوشیها و اپلیکیشن‌ها امروزه گزینه مشبک کردن نمایشگر را دارند که سبب خواهد شد تا فرآیند کادر بندی آسان‌تر شود.

نکته دیگر در مورد کادر بندی این است که جایگاه قرارگیری خودتان را شناسایی نمایید. بهترین کار مشخص نکردن مفاصل بدن مانند آرنج‌ها، زانوها، شانه‌ها و . . . به عنوان مرکز تصویر می‌باشد.

به علاوه، هنگام گرفتن تصاویر سلفی مراقب پس‌زمینه نیز باشید و اجازه ندهید یک درخت یا هر چیز دیگری تصویر شما را خراب کند. برای مثال، اگر شاخه یک درخت در بالای سر شما وجود داشته باشد می‌تواند این حس را به دیگران انتقال دهد که شما زمانی این تصویر را گرفته‌اید که از درخت آویزان بوده‌اید.

انتخاب نما

مشخص کردن نما در گرفتن تصاویر سلفی بسیار آسان است ولی برای انجام این کار نیز باید چندین نکته رعایت شود.

بسیاری بر این باورند که گرفتن تصاویر سلفی از یک زاویه بزرگ، سبب خواهد شد تا چهره خودِ شخص درست به نمایش در نیاید. اگرچه این قانون تا حدودی درست است ولی زیاد کاربردی نمی‌باشد.

سعی کنید دوربین سلفی گوشی را در یک جای ثابت نگه دارید و به جای بالا بردن موبایل، سر خود را به سمت بالا جابجا نمایید. این کار سبب خواهد شد تا گردن شما بلندتر به نظر بیاید و طبیعتاً چهره شما بهتر در تصاویر مشخص شود.

اگر خوراکی در تصویر سلفی شما وجود دارد، بهتر است به گونه‌ای تصویربرداری نمایید که تمرکز عکس از روی غذا برداشته می‌شود زیرا معمولاً کسانی که یک عکس را نگاه می‌کنند، در صورتی که غذایی وجود داشته باشد، ناخودآگاه توجهشان به خوراکی معطوف می‌شود و سوژه اصلی تصویر را فراموش می‌کنند.

برای سلفی گرفتن با آینه، بهتر است به طور مستقیم در جلو آن قرار نگیرید. به جای ایستادن به صورت مستقیم، سعی کنید تا مچ دست خود را کمی بچرخانید و پای جلویی‌تان را کمی خم کنید. اگر نمی‌دانید با دستتان که چیزی را با آن نگه نمی‌دارید چه کنید، آن را روی ران پای خود بگذارید. اگرچه ممکن چنین کاری سبب شود تا تصویر غیرطبیعی به نظر بیاید ولی به طور کلی عکس خوبی خواهد شد.

خلاصه

دفعه بعدی که می‌خواستید تصویر سلفی بگیرید، به خاطر داشته باشید که نکاتی را از سافت گذر آموخته‌اید و با به کارگیری آنها سعی کنید که تصاویر سلفی باکیفیتی بگیرید.




منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42224 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/04/31 تعداد مشاهده: 2279
سافت گذر