کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735484591 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316287 | نظرات: 37884
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی کلیک راست کردن در سیستم عامل مک

کاربران مک‌بوک‌ها در استفاده از این دستگاه‌ها معمولاً به مشکلاتی برمی‌خورند که کاربران سیستم عامل ویندوز اصلاً فکرش را هم نمی‌کنند چنین چیزی در لپ‌تاپ‌های اپل یک مشکل اساسی باشد. یکی از این اتفاقات، ندانستن چگونگی کلیک راست کردن می‌باشد. با سافت گذر همراه باشید تا چگونگی راست کلیک کردن در سیستم عامل مک را بیاموزید.

مک مک‌بوک لپ‌تاپ اپل

استفاده از تاچ‌پد

مک مک‌بوک لپ‌تاپ اپل

یکی از گیج‌کننده و در عین حال رایج‌ترین روش کلیک راست کردن استفاده از تاچ‌پد می‌باشد. معمولاً در مک‌بوک‌ها تاچ‌پد به اندازه کافی حساس می‌باشد ولی هیچ دکمه مشخصی برای کلیک راست یا کلیک چپ وجود ندارد.

خوشبختانه چندین روش برای انجام کلیک راست وجود دارد که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

استفاده از دستورات کلیدها

اولین گزینه که آسانترین گزینه نیز می‌باشد، این است که باید دکمه کنترل را فشار دهید و سپس روی هر قسمت از تاچ‌پد کلیک نمایید. دکمه کنترل معمولاً در قسمت گوشه سمت چپ کیبورد مک‌بوک‌ها وجود دارد.

تا زمانی که این دکمه پایین نگه داشته شده است، تاچ‌پد در حالت آماده‌باش برای انجام راست کلیک خواهد بود.

استفاده از روش کلیک با دو انگشت

این روش در میان کاربران مک‌بوک رواج بیشتری دارد. به دلیل نبود دکمه روی تاچ‌پد مک‌بوک، کاربران این لپ‌تاپ‌ها باید با دو انگشت خود راست کلیک کنند. همزمانی که انگشت اشاره روی وسط تاچ‌پد قرار گرفته، با انگشت وسط ضربه‌ای بزنید. البته این روش با دیگر انگشتها نیز کار می‌کند ولی معمولاً کاربران از ترکیب انگشت اشاره و انگشت وسط استفاده می‌کنند زیرا دقیق‌تر است.

زمانی که کلیک کردید، باید منویی که پس از انجام راست کلیک ظاهر می‌شود برای شما نمایان گردد.

اگر این کار برای انجام کلیک راست نتیجه‌بخش نبود، باید از قسمت تنظیمات اولویت‌ها (System Preferences) کارهایی را انجام دهید که در ادامه با آن تغییرات آشنا می‌شوید.

چگونگی تغییر اولویت‌ها

مک مک‌بوک لپ‌تاپ اپل

مرحله اول: به قسمت تنظیمات اولویت‌ها بروید که در منو وجود دارد. سپس به دنبال گزینه Trackpad باشید که احتمالاً در کنار گزینه Mouse مشاهده می‌شود. روی آن کلیک کنید تا تب Point & Click اجرا گردد.

مرحله دوم: به دنبال گزینه Secondary click باشید و اطمینان حاصل کنید که تیک آن خورده است. سپس از منو باز شونده به سمت پایین باید برخی گزینه‌ها فعال باشند.

مرحله سوم: شما باید دنبال گزینه‌ای باشید که مربوط به فشردن دو انگشت برای کلیک چپ و کلیک راست می‌باشد و یا به قسمت پایینی تاچ‌پد مربوط خواهد شد.

معمولاً استفاده از روش دو انگشت برای کلیک راست کردن بهترین شیوه می‌باشد ولی اگر می‌خواهید دیگر راه‌ها را نیز امتحان کنید تا ببینید کدام روش مناسب شماست، حتماً این کار را انجام دهید.

نکته: مک‌بوک‌هایی که از سال 2015 به بعد معرفی شده‌اند، از گزینه Force Click استفاده می‌کنند. این کار به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به نیرویی که روی تاچ‌پد وارد می‌نمایید، گزینه‌های مختلفی اجرا کنید. شیوه نگه داشتن یک انگشت در وسط تاچ‌پد و فشردن با انگشتی دیگر در این قسمت قابل مشاهده است.

البته اپل ترجیح می‌دهد که از Force Click برای گزینه‌های پیش‌نمایش و ویرایشگری استفاده شود بنابراین کاری که این گزینه انجام می‌دهد در نرم‌افزارها متفاوت است. اگرچه این روش نمی‌تواند کارایی زیادی برای انجام راست کلیک داشته باشد ولی ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

استفاده از ماوس اپل

مک مک‌بوک لپ‌تاپ اپل

همچون تاچ‌پد، ماوس اپل نیز دکمه‌های مشخصی ندارد و برخی اوقات نیز اصلاً با آن نمی‌توان راست کلیک کرد. اگر با انجام کلیک راست به وسیله ماوس راحت‌تر هستید، می‌توانید با برخی از تنظیمات شخصی‌سازی، ماوس را آنگونه تنظیم کنید که می‌خواهید.

دستورات مربوط به دکمه‌ها

همچون تاچ‌پد، دکمه کنترل را فشار دهید و با یک انگشت روی ماوس ضربه‌ای بزنید. این روش پیش‌فرض برای انجام کلیک راست با ماوس اپل می‌باشد. زمانی که دکمه کنترل در پایین قرار گرفته، ماوس را به حالت راست کلیک تبدیل می‌نماید. درست است که این شیوه کمی عجیب به نظر می‌آید ولی برخی افراد آن را می‌پسندند.

تغییر تنظیمات اولویت‌ها

می‌توانید با مشخص کردن برخی تنظیمات شخصی‌سازی، با ماوس لپ‌تاپ همان کارهایی را انجام دهید که می‌خواهید. این تنظیمات در قسمت‌های مختلفی از منو وجود دارند.

مرحله اول: به تنظیمات اولویت‌ها بروید و سپس گزینه ماوس را بزنید. معمولاً باید پنجره‌ای باز شود که دو تب دارد. اطمینان حاصل کنید که در تب Point & Click قرار دارید و از این قسمت به دنبال آپشن Secondary Click بگردید. حتماً باید این گزینه تیک خورده باشد.

مک مک‌بوک لپ‌تاپ اپل

مرحله دوم: در این قسمت یک منو باز شونده به سمت پایین وجود خواهد داشت که شما با استفاده از آن می‌توانید مشخص نمایید که کلیک ثانویه به سمت راست یا چپ ماوس اختصاص یابد.

مرحله سوم: زمانی که تنظیمات به اتمام رسید، از منو خارج شوید تا بتوانید از آنها استفاده نمایید.

متأسفانه روشی وجود ندارد که با استفاده از آن به صورت مستقیم حساسیت کلیک‌های چپ و راست را مشخص کنید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که روش‌های گفته شده را امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید. ضمن اینکه راهکارهای زیاد دیگری وجود دارد البته اگر به دنبال استفاده از روشی غیر از سخت‌افزار اپل می باشید.

شما برای انجام کلیک راست در مک‌بوک چه کارهایی انجام می‌دهید؟ روش خود را در انتهای خبر توضیح دهید.



منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42262 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/03 تعداد مشاهده: 5024
کلید واژه ها: , , ,
سافت گذر