کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316213 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

تولید آنتن مودم 5G توسط کووالکوم

به گزارش سافت گذر، هر چه شرکت‌های بیشتری در مورد اینترنت 5G صحبت می‌کنند، این تکنولوژی به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود ولی بر خلاف گزارش‌های متعدد در این‌باره، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها شاهد ظهور اینترنت 5G باشیم.

اینترنت کووالکوم مودم اینترنت 5G 5G

واقعیت این است که اگرچه زمان استفاده از 5G ممکن است کمی با تأخیر مواجه باشد ولی گوشی‌های هوشمند از نخستین دستگاه‌هایی خواهند بود که این فناوری پرسرعت را در خود می‌بینند.

برای استفاده از اینترنت 5G در گوشی، قطعات متعددی نیاز است که مودم دارای قابلیت اتصال به اینترنت با سرعت بالا و آنتن، از آن جمله می‌باشند.

شرکت کووالکوم گزارش داده که ماژول آنتن QTM052 mmWave که برای اتصال به اینترنت 5G نیاز است را تولید کرده است.

چرا ظهور اینترنت 5G زمانبر است؟

یکی از دلایلی که اینترنت 5G هنوز به طور کامل آماده بهره‌برداری نیست، آماده نبودن همه زیرساخت‌های آن می‌باشد.

طبق آزمایشی که خودِ شرکت کووالکوم در کنگره جهانی موبایل در ابتدای سال جاری میلادی انجام داد، برخی از کاربرانی که از اینترنت 5G استفاده می‌کردند، حتی در فضاهای با پهنای باند کم نیز با مشکلاتی مواجه بودند. در همین کنگره بود که کووالکوم به نتیجه رسید که اینترنت 5G به شدت بر شبکه mmWave مبتنی است.

مطمئناً کووالکوم نه می‌تواند و نه می‌خواهد مشکل اینترنت 5G را به تنهایی حل و فصل کند زیرا باز هم تکرار می‌کنیم، مشکلات زیادی در این مسیر وجود دارند تا این انقلاب در زمینه اتصال به اینترنت به وقوع بپیوندد. ولی بهرحال این کمپانی با تولید سخت‌افزار خود یعنی آنتن mmWave گام بلندی برای به واقعیت تبدیل کردن 5G (حداقل در گوشیها) برداشته است.

البته در مورد این آنتن نیز باید بگوییم که اگرچه این قطعه بسیار پیشرفته است و قابلیت اتصال به سرعت‌های بالا را دارد، ولی از آن تنها می‌توان در فواصل کم بهره برد زیرا امواج آن از برخی موانع ساده مانند دیوارها و یا حتی پوست انسان نیز عبور نمی‌کنند.

اطمینان بالای کووالکوم در مورد ماژول آنتن

کووالکوم در مورد محصولی که تولید کرده می‌گوید که این آنتن اگرچه سایز کوچکی دارد، ولی خودِ آن نیز 4 آنتن دیگر دارد که می‌تواند به صورت بسیار دقیق، نزدیکترین برج 5G اینترنت را مکان‌یابی نماید. به علاوه، دلیل دیگر کوچک بودن این آنتن این است که بتوان از آن در گوشی‌های باریک امروزی نیز بهره برد.

اگرچه تمام اطلاعات در مورد اینترنت 5G بسیار جذاب می‌باشند ولی همه آنها بستگی به این دارند که قطعات مختلف مانند آنتن تولیدی کووالکوم به خوبی کار کند.

نمی‌توانیم بگوییم که شرکت‌های مختلف نیز در زمینه گسترش اینترنت 5G تلاشی صورت نداده‌اند زیرا هر کدام از آنها در نوع خود و به اندازه توانایی‌هایشان به اندازه کافی اقداماتی انجام داده‌اند.

با همه این اوصاف، کووالکوم از موفقیت محصولش اطمینان دارد بنابراین اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانیم اولین گوشی‌های دارای قابلیت اتصال به 5G را در اوایل سال 2019 مشاهده کنیم.

ذکر این نکته نیز الزامی است که حتی اگر یک گوشی بتواند به اینترنت 5G متصل شود، اگر شبکه 5G وجود نداشته باشد، هیچ سودی نخواهد داشت.




منبع: techtimes.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42279 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/05 تعداد مشاهده: 2268
کلید واژه ها: , , , ,
اخبار مرتبط
سافت گذر