کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه بهترین هارد اکسترنال را انتخاب کنیم؟

بکاپ‌گیری از مهمترین فایل‌ها در حافظه‌های ابری ایده بسیار خوبی برای دسترسی همیشگی به اطلاعات خود است ولی اگر زمانی فرا برسد که اینترنت به خوبی کار نکند، چه باید کرد؟ بهترین راه‌حل برای این کار، استفاده از یک هارد اکسترنال است زیرا هم حافظه داخلی بیشتری در اختیار افراد می‌گذارد و هم بدون نیاز به اینترنت، می‌توان به اطلاعاتی که در آن قرار داده‌ایم، دسترسی داشته باشیم.

هارد اکسترنال کارت حافظه مموری کارت SSD HDD

ممکن است حالا سؤالات مختلفی در ذهن افراد هنگام خرید هارد اکسترنال به وجود بیاید. مثلاً، با توجه به تعدد هاردهای اکسترنال، کدام‌یک بیشتر به درد ما می‌خورد؟ کدام ورژن از USB باید در آن وجود داشته باشد؟ آیا پورت‌ها و اتصالات آن تأثیری دارند؟ آیا باید آن را رمزگذاری کرد؟ برای پاسخ دادن به این سؤالات، با سافت گذر همراه باشید.

1. از نظر ظرفیت حافظه

مطمئناً مهمترین مسئله‌ای که حین خرید هارد اکسترنال باید مد نظر داشته باشیم، ظرفیت حافظه آن می‌باشد. این مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا خرید یک هارد اکسترنال با بهترین امکانات ولی ظرفیت کم، نوعی شکست به حساب بیاید. پس باید چگونه بهترین هارد اکسترنال را از نظر ظرفیت حافظه بخریم؟ پاسخ به این سؤال ساده است. شما باید بر اساس نیاز خود یک هارد اکسترنال را خریداری نمایید.

اگر می‌خواهید فقط تصاویر شخصی، اسناد محرمانه، فیلم‌های خانوادگی و دیگر فایلهای رسانه‌ای را روی هارد اکسترنال قرار دهید، باید به دنبال دستگاهی با ظرفیت متوسط باشید. برای قرار دادن اینگونه فایل‌ها، اصلاً نباید سراغ دستگاه‌هایی با ظرفیت حافظه بالا بروید زیرا هم قیمت آنها زیاد خواهد شد و هم اینکه نیازی به آنها نخواهید داشت. به سادگی می‌توانید یک هارد اکسترنال 64 گیگابایتی خریداری نمایید. حتی ممکن است یک حافظه 20 گیگابایتی نیز نیاز شما را رفع کند.

اگر می‌خواهید فایل‌ها و اطلاعات خود را به مدت طولانی‌تری در یک هارد اکسترنال قرار دهید، بهتر است به دنبال گزینه‌های بزرگ‌تر، مثلاً 1 ترابایتی باشید. چنین هاردهای اکسترنالی بیشتر به درد کسانی می‌خورند که مدام نگران تمام شدن حافظه لپ‌تاپ، رایانه و یا تبلت خود هستند.

2. از نظر سرعت انتقال فایل‌ها

ظرفیت همیشه تنها فاکتور مهم نیست. علاوه بر حافظه یک هارد اکسترنال، باید سرعت انتقال فایلهای آن را نیز مدنظر داشته باشیم زیرا اگر بخواهید مدام داده‌های خود را جابه‌جا کنیم، نباید زمان زیادی را صرف این کار نماییم.

برای انتخاب بهترین هارد اکسترنال از نظر سرعت انتقال فایل، دو فاکتور اساسی وجود دارد: الف) نوع تکنولوژی هارد اکسترنال ب) نوع اتصالات آن.

از نظر نوع تکنولوژی هارد اکسترنال، بطورکلی، حافظه‌های SSD سرعت بیشتری نسبت به HDDها دارند. حافظه‌های SSD نسبت به همتاهای خود گرانتر نیز می‌باشند و معمولاً ظرفیت حافظه کمتری نیز دارند.

هارد اکسترنال کارت حافظه مموری کارت SSD HDD

از نظر نوع اتصالات، گزینه‌های متعددی وجود دارند. اکثر دستگاه‌های امروزی از رابط USB استفاده می‌کنند. اگرچه این نوع اتصال بسیار جدید می‌باشد، ولی باید مدنظر داشت که هارد اکسترنال شما از کدام نسخه USB بهره می‌برد. برای مثال، USB 2.0 نوعی استاندارد ولی قدیمی این نوع اتصالات به حساب می‌آید که البته سرعت کمی نیز دارد. بهترین انتخاب شما از نظر نسخه USB، می‌تواند ورژن 3.0 و یا 3.1 USB باشد زیرا سرعت انتقال فایل را تا 10 گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد. ذکر این نکته نیز الزامی است که دستگاه‌هایی که از اتصال Thunderbolt 3 استفاده می‌کنند، بیشترین سرعت انتقال فایل (حدوداً 40 گیگابیت بر ثانیه) را دارند.

برخی دستگاه‌های قدیمی‌تر از نوعی اتصالات به نام eSATA و Firewire استفاده می‌کنند که به خاطر کارایی کم، باید دور آنها را خط کشید.

3. از نظر دوام و جابه‌جایی

هارد اکسترنال کارت حافظه مموری کارت SSD HDD

اگر می‌خواهید از هارد اکسترنال فقط برای بکاپ‌گیری فایلهای خود در خانه استفاده کنید، نیازی به مدنظر قرار دادن فاکتور جابه‌جایی نیست ولی اگر قصد دارید هارد اکسترنال را از خانه خارج کنید، باید چگونه جابه‌جا کردن آن را در نظر داشته باشید.

قطعاً باید هارد اکسترنالی را برگزینید که هم کوچک و سبک است و هم به راحتی در یک کیف یا حتی جیب جا می‌شود بنابراین اگر حافظه‌ای چنین ویژگی‌هایی را داشت، قطعاً گزینه ایده‌آل شما خواهد بود. همچنین باید دستگاهی را انتخاب کنید که کابل اضافی ندارد.

اکثر هاردهای اکسترنال نه وزن اضافی دارند و نه بزرگ هستند ولی در عین حال ظرفیت بالایی دارند. ضمن اینکه، حافظه‌های SSD نسبت به همه حافظه‌ها، سایز کوچک‌تری دارند.

دلیل دیگر برای انتخاب SSDها، دوام آنها می‌باشد. اگرچه اکثر هاردهای اکسترنال امروزی دارای بدنه‌های مستحکمی هستند که از آنها در برابر ضربات محافظت می‌کند، ولی SSDها و HDDها از نظر ساختار با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. یک حافظه SSD هیچ قطعه جابه‌جاشونده‌ای ندارد که همین سبب دوام آن می‌شود. ضمن اینکه اگرچه هیچ‌کس عمداً یک هارد اکسترنال را به زمین نمی اندازد، ولی باید این احتمال را در نظر گرفت بنابراین اگر فکر می‌کنید دستگاه شما ممکن است چندین بار به زمین بیفتد، باید در نظر داشت که SSDها مقاومت کمتری دارند.

4. از نظر امنیت

اگر داده‌هایی که می‌خواهید در هارد اکسترنال بگذارید بسیار حساس هستند، باید در مورد قابلیت رمزگذاری حافظه نیز فکر کنید.

اگرچه هاردهای اکسترنال متعددی در بازار وجود دارند که به راحتی با نرم‌افزارهای مختلف رمزگذاری سازگار هستند که کار اکثر مردم را نیز راه می‌اندازند، ولی ممکن است برخی افراد نوعی هارد اکسترنال بخواهند که از نظر سخت‌افزاری قابلیت رمزگذاری دارند. اگر شما از این دست افراد هستید، باید به دنبال دستگاهی باشید که توسط یک کد پین قفل‌گذاری می‌شود.

برخی از حافظه‌ها دارای بدنه فیزیکی مقاومی هستند که این فاکتور یک اصل مهم برای آنها به حساب می‌آید. برای مثال، اگرچه فلش Ironkey کینگستون حافظه زیادی ندارد، ولی بدنه آن دارای نوعی لایه ثانویه امنیتی می‌باشد که دسترسی به مموری‌های داخلی آن را سخت می‌کند.

5. ویژگی‌های اضافی

به خاطر هاردهای اکسترنال مختلفی که در بازار وجود دارد، رقابت حساسی در این زمینه دیده می‌شود. اگرچه تمام فاکتورهایی که اشاره کردیم هنگام خرید هارد اکسترنال باید مد نظر قرار گیرد، ولی باز هم فاکتورهای دیگری وجود دارند. برای مثال، برخی از هاردهای اکسترنال از اتصال وای‌فای برای جابه‌جایی فایل بهره می‌برند و برخی نیز از نظر خدمات پس از فروش مانند تعویض و . . . گزینه ایده‌آلی هستند. ضمن اینکه اگر در مورد چگونگی اتصال هارد اکسترنال به رایانه یا لپ‌تاپ خود حساس هستید و دستگاه شما دارای پورت USB تایپ C و یا Thunderbolt 3 می‌باشد، باید به دنبال دستگاهی باشید که چنین کابل‌هایی دارد نه کابل‌های قدیمی.




منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42314 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/05/08 تعداد مشاهده: 1979
سافت گذر