کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316258 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

باید کنسول داخلی بسازیم!

مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای، آقای بهروز مینایی، در تازه ترین گفت و گو خود به ساخت کنسول داخلی و سرمایه گذاری ویژه بر روی خلق عناوین ویدیویی توسط مهندسان ایرانی اشاره کرد.

روز گذشته (20 مرداد) جلسه و نشست رسانه‌ ای شنبه‌ های انقلاب برای بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی با حضور آقای بهروز مینایی، مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای و دانشیار دانشگاه علم و صنعت تهران، برگزار شد.

کنسول داخلی
در جریان این نشست، آقای بهروز مینایی از فعالیت کشور ایران در حوزه بازی های ویدیویی سخن گفت و درباره سرمایه گذاری ویژه بر روی این صنعت تاکید ویژه کرد. وی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر درآمد حاصل از فعالیت در صنعت فناوری اطلاعات دو کشور هند و برزیل از درآمد نفتی ما بیشتر است، رسما اعلام کرد که بخاطر برخورداری از دانش علمی مناسب، کشور ایران هم باید به حوزه ساخت کنسول های بازی وارد شود و از طرفی هم در حوزه فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کند.

مینایی بر این باور است که هم اکنون پردرآمدترین صنعت دو کشور هند و برزیل همان صنعت فناوری اطلاعات است که این دو کشور فعالیت خود در این زمینه را به صورت مستقل و حتی پس از کشور ایران آغاز کردند و در حال حاضر پیشرفت ها دستاوردهای زیادی را به هم دست آورده اند.

وی در این زمینه یادآور شد:

وقتی به تجربه هند و برزیل نگاه می‌ کنیم، صنعت فناوری اطلاعات به عنوان صنعت مستقل همزمان و حتی بعد از ما شروع کردند و حالا به عنوان پردرآمدترین صنایع این کشورها به خصوص در حوزه نرم‌ افزاری مطرح هستند و کشور هند نیز چندین برابر درآمد نفتی ما از حوزه نرم‌ افزار کسب درآمد می کند.
جالب است بدانید که پس از تشکیل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال 71، کشور ایران در حوزه بازی های ویدیویی به یکی از بزرگترین تولید کننده های منطقه تبدیل شد و در سال 93 نیز با رونق بازی های موبایلی، این صنعت داخلی به رشد و پیشرفت چشمگیر خود ادامه داد و در حال حاضر نیز کشور ایران از بسیاری از کشورهای دنیا در این صنعت جلو زده است و حرفی برای گفتن دارد.

فارغ از بازی های موبایلی، دو عنوان ویدیویی ایرانی به نام های میرمهنا و گرشاسب به کمک موتورهای سازنده و گرافیکی ایرانی توسعه یافته اند که این موضوع دانش کافی مهندسان و جوانان ایرانی در حوزه تولید و ساخت بازی ها را نشان می دهد.

با وجود اینکه تولید موتور سازنده عناوین ویدیویی کار بسیار دشواری بوده و نیازمند دانش و تجربه زیادی است، اما متاسفانه هیچ شرکت و موسسه خصوصی و یا دولتی از این موتور گرافیکی حمایت نکرد و به نوعی شاهد پیشرفت در این زمینه نبودیم.

بهروز مینایی در رابطه با این موضوع می گوید:

دو سال بعد از تشکیل این بنیاد، در سال ۷۱ به یکی از بزرگترین تولید کننده‌ های منطقه تبدیل شدیم و بعد از سال ۹۳ که باز‌ی های موبایلی رونق بیشتری گرفت،‌ در حوزه تولید بازی هم توانستیم حرف برای گفتن داشته باشیم. 
سال ۸۸ که اولین بازی بزرگ ما به نام میرمهنا و گرشاسب تولید شد، هم بازی بومی بود و هم بر اساس موتورهای بومی ساخته شده است. در تولید موتور بازی که بسیار سخت است توانستیم موفقیت‌ هایی کسب کنیم که متاسفانه بعدها مورد حمایت قرار نگرفت.
مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای بر روی ساخت کنسول داخلی به صورت ویژه تاکید کرد. مینایی با وجود اینکه ساخت و توسعه یک کنسول داخلی را امری سخت و دشوار می داند و مراحل ساخت آن را به فرآیند تولید یک هواپیما تشبیه کرده است، اما اصرار دارد که کشور ایران باید موفق به تولید چنین دستگاهی شود و کنسول داخلی خود را تولید و به بازار عرضه کند.

کنسول داخلیوی خاطرنشان کرد که تحقق این هدف و ساخت کنسول داخلی مستلزم سرمایه گذاری مناسب و ویژه است. مینایی در این خصوص گفت:

اگرچه این کار بسیار سخت و دشوار است و مانند خط تولید هواپیما به نظر می‌ رسد، اما حوزه و صنعتی است که باید وارد آن شویم.
وی در نهایت به موضوع اشتغال زایی صنعت بازی های ویدیویی پرداخت. مینایی معتقد است که در هم اکنون بیش از دو هزار نفر در بخش تولید بازی های ویدیویی داخلی مشغول به کار هستند و در این حوزه پرسود فعالیت می کنند.

همچنین، مینایی اعلام کرد که از حیث دانش فنی هیچ کمبودی در کشور احساس نمی شود و مهندسان ایرانی به خوبی از پس ساخت و توسعه بازی های ویدیویی برمی آیند، اما در رابطه زمینه مدیریت فرهنگی همچنان ضعف هایی به چشم می خورند که باید متخصصین این حوزه با بازی سازان همکاری لازم را انجام دهند.

مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای در این باره اظهار داشت:

دو هزار نفر به صورت کاملا مستقیم در این صنعت فعالیت می کنند و محصولاتی قابل توجهی در این خصوص تولید کرده اند. نقطه چالشی ما این است که صاحبان محتوا نیز باید دغدغه داشته باشند، اگرچه از لحاظ و حیث فنی و مهندسی هیچ کمبودی نداریم، اما در مدیریت فرهنگی هنوز ضعف‌ هایی دیده می شوند و در این حوزه کسانی که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، متاسفانه هنوز به میدان نیامده اند و جوشش و اتصالی بین‌ رشته‌ ها شکل نگرفته است. 
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42469 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: کلیک تاریخ خبر: 1397/05/23 تعداد مشاهده: 1411
کلید واژه ها: ,
سافت گذر