کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735293501 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316260 | نظرات: 37883
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اپ ‌استور سیستم عامل مک امنیت ندارد

طرفداران سیستم عامل مک اگر بدانند اپل با آنها چه کرده است، دیگر آن احساس علاقه‌ای که پیش از این نسبت به لپ‌تاپ‌های این شرکت داشتند را نخواهند داشت.

سیستم عامل مک اپ‌استور اپل نرم‌افزار اپلیکیشن بدافزار

به گزارش سافت گذر، چندین گزارش به دست ما رسیده که برخی نرم‌افزارهایی که در اپ‌استور سیستم عامل مک معمولاً پرطرفدار، محبوب و جزو اپلیکیشن‌هایی بودند که مرتباً دانلود می‌شدند، از کاربران داده‌های حساس را به سرقت می‌بردند و معمولاً به‌گونه‌ای بوده‌اند که استفاده‌کنندگان نمی‌توانستند نسبت به آنها بدبین باشند بنابراین اعتماد مردم از اپل سلب شده و حالا زمان آن رسیده تا این کمپانی برای کاربران خود قدمی بردارد.

کاربرد اپ‌استور

بخش زیادی از موفقیت آیفون‌ها به خاطر اپ‌استور است زیرا به خاطر موجود بودن هر نوع اپلیکیشنی، کاربران توانسته‌اند به این فروشگاه نرم‌افزار اعتماد کنند. این قاعده آن‌قدر درست است که بسیاری از کاربران بر این باورند که اگر شخصی از اپ‌استور اپل چیزی دانلود کرد، می‌تواند به راحتی به آن اعتماد کند. این تقریباً متضاد گوگل پلی استور می‌باشد زیرا همه نمی‌توانند نسبت به محتوای موجود در فروشگاه اپلیکیشن گوگل مطمئن باشند.

بسیاری از اعتبار اپ‌استور سیستم عامل iOS نیز از اپ‌استور سیستم عامل مک به دست آمده ولی گویا این فروشگاه نرم‌افزار لایق اعتماد افراد نبوده است.

سیستم عامل مک اپ‌استور اپل نرم‌افزار اپلیکیشن بدافزار

آنطور که گزارش شده، یک اپلیکیشن به نام Adware Doctor سعی می‌کرده تاریخچه جستجو افراد در مرورگرهایی همچون کروم، فایرفاکس و سافاری را کپی کرده و به دامین‌های چینی ارائه دهد که البته هنوز هدف از انجام این کار مشخص نشده است.

به خاطر رتبه بالای این اپلیکیشن و محبوبیت زیاد آن، Adware Doctor متأسفانه به راحتی توانسته که داده‌های کاربران را به سرقت ببرد.

این نرم‌افزار در لیست پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌های اپ‌استور مک، رتبه چهارم را در اختیار داشت.

Adware Doctor توانسته بود از میان فیلترهای امنیتی سیستم عامل مک به راحتی عبور کند و داده‌های مربوط به تاریخچه جستجو افراد را به عنوان یک فایل فشرده دانلود نماید. جالب این است که فایل‌های دانلود شده نیز به ظاهر به فایل‌های خودِ اپل مربوط می‌شدند. البته این اتفاق تقریباً یک مشکل فراگیر برای همه شرکت‌ها در سرتاسر دنیاست.

لازم به ذکر است که اپل پس از آگاهی از این اتفاق، نرم‌افزار Adware Doctor را حذف کرد.

اپلیکیشن سارق اطلاعات را ابتدا پاتریک واردل، مؤسس کمپانی مربوط به امور امنیتی Objective-See کشف کرد. بر اساس گفته‌های او، اپل تا یک ماه پیش خبر از اقدام Adware Doctor نداشت و حتی پس از اینکه عموم کاربران از این اتفاق آگاه شدند نیز نتوانست اقدام مؤثری انجام دهد.

البته اپل نمی‌توانست نسبت به این نرم‌افزار بدبین باشد زیرا همانطور که گفتیم، جزو پرفروش‌ترین برنامه‌های اپ‌استور مک به حساب می‌آمد و وجود 5 ستاره در جلوی اسم آن، دیگر عاملی بود که افراد اصلاً نمی‌توانستند به آن مشکوک شوند.

اگرچه Adware Doctor از اپ‌استور مک حذف شده است ولی توانسته داده‌های زیادی را از کاربران سیستم عامل مک به سرقت ببرد که البته با اقدام اپل، تعداد قربانیان این حادثه بیش از این نشد. به هر حال عدم موفقیت اپل برای تأمین امنیت کاربران و حفاظت از حریم شخصی آنها سبب شده بسیاری از افراد دیگر به اپ‌استور این شرکت اعتماد لازم را نداشته باشند.

به نظر نمی‌رسد Adware Doctor تنها برنامه‌ای باشد که چنین کاری انجام داده است بلکه اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط Trend Micro این اتفاقات را رقم می‌زده‌اند و این یعنی Dr. Antivirus، Dr. Cleaner، Dr. Unarchiver و App Uninstall همه داده‌های کاربران می‌دزدیده‌اند.

سیستم عامل مک اپ‌استور اپل نرم‌افزار اپلیکیشن بدافزار

Trend Micro در ابتدا منکر یافته‌های خود شد ولی پس از حذف شدن از اپ‌استور سعی کرد با از کار انداختن گزینه‌های فعال مربوط به دزدیدن اطلاعات، دوباره به فروشگاه نرم‌افزار اپل بازگردد.

البته پروسه حذف یک اپلیکیشن از استور سیستم عامل مک نیز بسیار طولانی است به طوری که بسیاری گزارش داده‌اند برخی اوقات شش ماه برای کنار گذاشتن یک اپلیکیشن از آن وقت گذاشته‌اند.

آنطور که مشخص است، Adware Doctor ابتدا با نام Adware Medic وارد اپ‌استور اپل شد و به راحتی توانست داده‌های کاربران را به سرقت ببرد ولی پس از مدتی حذف شد تا دوباره با نام Adware Doctor وارد اپ‌استور شود.

اپل نه تنها ناامن بودن Adware Doctor را تأیید کرد، بلکه از اینکه توانسته بود خود را یک اپلیکیشن با امنیت بالا جا بزند نیز تأسف می‌خورد.

این اتفاق نوعی نقض حریم خصوصی کاربران به صورت پیشرفته می‌باشد ولی اگر اپل به موقع متوجه این اتفاق می‌شد، باز هم افراد نسبت به اپ‌استور این شرکت بدبین می‌شدند؟

متأسفانه در اپ‌استور سیستم عامل مک سال‌هاست که چنین نرم‌افزارهایی مشاهده می‌شود ولی به خاطر طولانی بودن زمان حذف آنها از اپ‌استور، به راحتی می‌توانند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند و سپس اپل این نوع برنامه‌ها را حذف می‌کند.

حالا با تمرکز دوباره اپل بر روی ارتقا امنیت نسخه Mojave سیستم عامل مک، می‌توانیم امیدوار باشیم که دوباره این کمپانی برای پاک کردن اشتباهاتش اقدام کرده است که البته به خاطر موارد مشابه در سیستم عامل iOS نمی‌توانیم زیاد به این موضوع دلخوش باشیم.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42776 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/24 تعداد مشاهده: 2332
سافت گذر