کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9163 | مشاهده و دانلود: 735910369 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316381 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پول الکترونیکی و رونق بانک‌های مجازی

اطلاعات پول الكترونيكي مبتني بر ديتاست كه بدون وجود پهناي باند بالا و با زيرساخت‌هاي حال حاضر هم قابل اجراست اما پهناي باند بالا براي مباحثي به كار مي‌رود كه در آن‌ها نقل و انتقالات صوت و تصوير انجام مي‌شود.

مهنوش معتمدي با بيان اين مطلب و با اشاره به اين كه پول ديجيتالي يك نمونه از پول الكترونيكي است اظهار كرد: مفهوم پول الكترونيكي، پولي است كه برروي سيستم اينترنتي توان جابه‌جايي و نقل و انتقالات را دارد، حتي بدون وجود لاشه‌اي از اسكناس؛ به صورتي كه تمامي پرداخت‌ها، صورت‌حساب‌ها، خريد و فروش‌ها و اعتبارات با اين ابزار قابل انجام است.

وي پول الكترونيكي را يكي از مباحث جديدي دانست كه در كشور ما به تازگي شروع شده ولي هنوز به جايگاه محكمي دست پيدا نكرده است و يك نمونه از آن‌ها را همين كارت‌هاي اعتباري عنوان كرد كه كم و بيش همان كار پول الكترونيكي براي نقل و انتقالات بانكي را انجام مي‌دهند.

او حوزه فعاليت پول الكترونيكي را گسترده‌تر از كارت‌هاي الكترونيكي دانست و گفت: پول الكترونيكي نيازي به نقل و انتقالات بانكي به صورت فيزيكي ندارد و به راحتي مي‌شود در اسرع وقت از هر بانكي وجهي را به حساب ديگران منتقل كرد. ولي بايد دانست كه در حال حاضر شركت‌هايي نيز براي ارايه خدمات پول الكترونيكي به‌وجود آمده‌اند كه فرد متقاضي بايد با واريز وجهي به حساب آن‌ها، كارتي را تحت عنوان پول الكترونيكي دريافت كند و از طريق آن به مبادلات اقتصادي بپردازد.

معتمدي با بيان اينكه به عقيده بنده نظارت برروي فعاليت چنين شركت‌هايي توسط بانك مركزي بسيار پايين است، درباره فرهنگ‌سازي استفاده از پول الكترونيكي يادآور شد: فرهنگ‌سازي يكي از اركان‌ زيرساختي نظارتي و قانوني به حساب مي‌آيد تا بتوان در محيط امني نقل و انتقالات الكترونيكي را انجام داد؛ هرچند كه در كنار اين موضوع نظارت بانك مركزي وظيفه‌اي خطير به حساب مي‌آيد و بايد توانست در جهتي اقدام كرد تا براي امنيت بالاي سيستم‌هاي الكترونيكي نوعي سيستمي يكپارچه اينترانتي در داخل كشور بوجود آيد.

اين كارشناس مباحث الكترونيكي پول الكترونيكي را مبتني بر كارت‌هاي هوشمند عنوان كرد و افزود: نقل و انتقالات الكترونيكي تحت سيستم‌هاي يكپارچه هر بانكي صورت مي‌پذيرد و تنها كافي است كه اين سيستم‌هاي بانكي كه به‌صورت مجزا در حال خدمت‌رساني هستند به يكديگر متصل شوند و شبكه داخلي و ملي و سريعي را به‌وجود آ‌ورند تا خدمت‌رساني به نحو شايسته انجام شود.

معتمدي درباره آثار استفاده از پول الكترونيكي ابراز كرد: اگر در استفاده از مباحث الكترونيكي به‌خصوص پول الكترونيكي تبعات اقتصادي كشور و منافع ملي ديده نشود، مي‌توان اين موضوع را تهديدي براي اهداف و مسيرهاي ‌آينده كشور دانست؛ هر چند در حال حاضر توسعه اين موضوع در حد مباحث دولتي تبعاتش ديده شده اما هم‌چنان نظارت بر شركت‌هايي كه به صورت مستقل به ارايه خدمات مي‌پردازند، چندان جدي نيست.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات درباره شيوه استفاده از پول الكترونيكي در ساير كشورهاي جهان خاطر نشان كرد: در كشورهاي اروپايي تنها روش پرداخت پول الكترونيكي است به گونه‌اي كه در كشور فرانسه به هيچ وجه پولي به صورت فيزيكي رد و بدل نمي‌شود و نقش آن بسيار كم‌رنگ شده است زيرا اغلب افراد با پول الكترونيكي خود انتقالات بانكي را انجام مي‌دهند.

او درباره مزيت‌هاي اصلي استفاده از پول الكترونيكي تصريح كرد: رشد و پويايي اقتصاد به دليل عدم چاپ اسكناس، نقل و انتقالات درون شهري كم و نبود كارمندان به‌صورت فيزيكي در شركت‌ها و سازمان‌ها از جمله مزيت‌هاي اصلي استفاده از پول الكترونيكي است.

وي در پايان تصريح كرد: رواج استفاده از پول الكترونيكي مي‌تواند موجب رونق بانك‌هاي مجازي شود اما بايد دانست به دليل آن‌كه يكي از وظايف بانك‌ها وام دادن است، در هر صورت نياز فيزيكي افراد به بانك الزامي خواهد بود اما مي‌توان اميدوار بود كه در آينده روال اين كار تغيير كند تا نيازي به بانك‌هاي عظيم با ساختمان‌هاي وسيع نداشته باشيم، به گونه‌اي كه به‌صورت الكترونيكي تنها رابطي (INTERFACE) از آن‌ها در يك دكه كوچك وجود داشته باشد تا در صورت نياز مردم بتوانند به آن‌ها مراجعه كنند و خواسته‌هاي خودشان را برآورده سازند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4282 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1389/10/30 تعداد مشاهده: 1333
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر