کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9151 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316151 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

اندروید P در مقابل iOS 12؛ کدام سیستم عامل بهتر است؟

به گزارش سافت گذر، اپل و گوگل باز هم سنت هر ساله خود را ادامه داده‌اند و دوباره سیستم عامل‌های‌شان را آپدیت کردند. تا به امروز نیز ما نسخه‌های پیش‌نمایش این دو سیستم عامل را به همراه برخی ویژگی‌های آنها مشاهده کرده‌ایم.

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

در نسخه جدید اندروید یعنی P و در ورژن جدید iOS یعنی 12 ویژگی‌های تازه‌ای وجود دارد بنابراین باید ببینیم کاربران کدام سیستم عامل از امکانات جدید رضایت بیشتری خواهند داشت. با سافت گذر همراه باشید تا برخی ویژگی‌های این دو سیستم عامل را با یکدیگر مقایسه کنیم.

طراحی

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

از نظر ظاهر، نه اندروید P و نه iOS 12 تغییرات خاصی نکرده‌اند ولی چند ویژگی جدید کوچک معرفی شده است. سیستم عامل اپل اعلان‌های گروهی را عرضه کرده که باعث خلوت‌تر شدن صفحه نمایش هنگام قفل بودن گوشی خواهد شد.

در اندروید نیز طراحی جدیدی در منوها، رنگ‌های جدید و دستورات لمسی تازه به چشم خواهند خورد که البته روش اجرای اپلیکیشن‌ها شباهتی به اجرای آنها در آیفون ایکس خواهند داشت.

هم اندروید P و هم iOS 12 ظاهر خاص خود را دارند ولی باز هم اشاره می‌کنیم که نباید انتظار دگرگونی بسیار واضحی در این دو سیستم عامل داشته باشیم بنابراین ظاهر نسخه قبلی پلتفرمی که قبلاً استفاده می‌کردید باز هم با شما همراه خواهد بود.

سلامت دیجیتالی

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

هم اپل و هم گوگل ابزارهای تقریباً یکسانی برای مدیریت زمان مصرفی کار کردن با گوشی را در اختیار کاربرانشان قرار داده‌اند.

در اندروید P این ویژگی داشبورد (Dashboard) نام خواهد داشت که به وسیله آن شما می‌توانید تعداد دفعاتی که قفل صفحه نمایش گوشی را باز کرده‌اید، مدت زمان استفاده از اپلیکیشن‌ها و تعداد هشدارهایی که دریافت کرده‌اید را مشاهده کنید. ضمن اینکه امکان اعمال محدودیت برای مدت زمان استفاده از یک برنامه نیز فراهم شده است. به علاوه، شما می‌توانید همه نوع هشدارها را در قابلیت لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb) بیصدا کنید.

در iOS 12، این ابزارها Screen Time نام گرفته‌اند که البته کارکرد آنها با Dashboard یکی است. امکان اعمال محدودیت برای استفاده از یک اپلیکیشن، مشخص کردن مدت زمان خاموش بودن گوشی و امکان مشاهده کل زمانی که از گوشی استفاده کرده‌اید فراهم شده است.

اپلیکیشن‌ها

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

در زمینه اپلیکیشن‌ها، باید در مورد iOS 12 بیشتر صحبت کنیم زیرا برنامه‌های اصلی این سیستم عامل با آپدیت همراه بوده‌اند در حالی که گوگل تنها برخی نرم‌افزارهای منتخب را بروزرسانی کرده است. در نهایت اپل در زمینه اپلیکیشن‌ها برنده خواهد بود ولی گوگل برای دستیابی به این برتری، آپدیت‌های مختلفی را در سال به طور مداوم عرضه می‌کند.

با FaceTime اکنون می‌توان تماس‌های ویدیویی گروهی برقرار کرد و امکان اضافه کردن مموجی (ساخت کاریکاتورهای کوچک از خودتان) و ارسال آنها در یک پیام هم فراهم شده است. ضمن اینکه تعدادی استیکر جدید هم اضافه شده که می‌توانید در صورت نیاز از آنها استفاده کنید.

حالا یک اپلیکیشن واقعیت افزوده نیز در iOS 12 به چشم می‌خورد که Measure نام دارد و سبب محبوبیت بیشتر نرم‌افزارهایی نظیر Stocks، اپل نیوز، تصاویر اپل و آی بوک (که حالا باید آن را Books بنامیم) خواهد شد. البته انتظار می‌رفت که بروزرسانی‌های جدیدی را در اپلیکیشن‌هایی مانند Mail و Maps شاهد باشیم ولی هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

هوش مصنوعی، گوگل اسیستنت و سیری

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

حالا که وجود دستیاران هوشمند در گوشی‌ها به یک ویژگی حتمی تبدیل شده، با عرضه نسخه جدید هر سیستم عامل باید شاهد ارتقا هر دستیار هوشمند هم باشیم. همین اتفاق در iOS 12 و اندروید P نیز به چشم می‌خورد.

اندروید P دارای قابلیت App Actions می‌باشد که سبب می‌شود اپلیکیشن بعدی که می‌خواهید از آن استفاده کنید را پیش‌بینی نماید بنابراین اگر هدفون‌های خود را وارد گوشی کردید، نرم‌افزاری مانند اسپاتیفای به شما پیشنهاد خواهد شد. دیگر قابلیت، Slices نام دارد که میانبرهای دسترسی به یک نرم‌افزار را به شما نشان می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید تنها با یک لینک موجود در نوار اعلانات به اپلیکیشن مدنظر دسترسی داشته باشید. در نهایت خودِ گوگل اسیستنت هم مرتباً آپدیت می‌شود.

دستیار هوشمند اپل یعنی سیری در سیستم عامل iOS 12 نیز اقدام بعدی شما را حدس خواهد زد. مثلاً اگر از کنار یک کافی‌شاپ رد شدید، به شما پیشنهاد خرید قهوه را خواهد داد. شما همچنین می‌توانید میانبرهای مد نظر خود را با توجه به سیری ایجاد نمایید و چندین فرمان صوتی را به یک‌باره به گوشی ارائه دهید.

دیگر ویژگی‌ها

سیستم عامل گوگل اندروید اندروید P اپل iOS iOS 12

هنوز هم ویژگی‌های دیگری وجود دارد که با فراگیرتر شدن این دو سیستم عامل در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. برای مثال اندروید P به زودی از بریدگی در صفحه نمایش پشتیبانی خواهد کرد و شیوه انتخاب متن نیز هوشمندانه‌تر خواهد شد. همچنین مدیریت باتری و روش حفاظت از حریم شخصی نیز بهبود خواهد یافت.

در iOS 12 نیز ویژگی CarPlay کمی بروز شده و شیوه مدیریت مصرف باتری هم با جزئیات بیشتری همراه است. به علاوه، مدیریت پسوردها در دستگاه‌های مختلف آسان‌تر شده و اپل اعلام کرده که از نظر عملکرد نیز iOS 12 را تقویت کرده است بنابراین این سیستم عامل در تمامی دستگاه‌هایی که iOS 11 را اجرا می‌کردند، نصب خواهد شد.

رأی نهایی

به سختی می‌توانیم سیستم عامل برتر را مشخص کنیم زیرا همانطور که گفتیم اپل به یک‌باره همه نرم‌افزارهایش را آپدیت می‌کند در حالی که گوگل به تدریج بروزرسانی‌هایی عرضه می‌نماید.

نظر شما چیست؟ کدام سیستم عامل را برتر از دیگری می‌دانید؛ iOS 12 یا اندروید P؟ نظر و دلیل خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: T3.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42825 گروه خبری: اخبار نرم افزار منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/28 تعداد مشاهده: 2050
سافت گذر