کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9160 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/06 | اعضاء: 316247 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

8 نکته طلایی برای استفاده بهینه از اندروید 8

هر نسخه از اندروید ویژگی‌های جدیدی دارد که همه افراد از آنها آگاه نیستند. در این مقاله سعی می‌کنیم که 8 نکته از امکانات نسخه اندروید 8.0 یا 8.1 را به شما آموزش دهیم. با سافت گذر همراه باشید.

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

چگونگی به تأخیر انداختن اعلانات

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

شاید پیش از این اطلاع نداشتید ولی در اندروید O می‌توانید اعلانات دریافت شده را به تأخیر بیندازید. این یعنی می‌توان یک اعلان آزار دهنده در زمان فعلی را حذف و تنظیم کرد که چند دقیقه یا چند ساعت دیگر به نمایش درآید.

برای انجام این کار، فقط کافی است اعلان مدنظر را به یک سمت بکشید (توجه کنید که اعلان را کامل نکشید که از بین برود). سپس یک علامت ساعت به نمایش درخواهد آمد که اگر روی آن ضربه بزنید، می‌توانید زمانی که مایل به مشاهده اعلان هستید را مشخص نمایید.

چگونگی غیرفعالسازی نمایش اعلانات یک نرم‌افزار

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

نقاط نرم‌افزار یا امکان نمایش اعلانات یک نرم‌افزار، یک ویژگی بسیار کاربردی در اندروید O می‌باشد که به محض دریافت اعلان در یک اپلیکیشن، نقاط هشدار به نمایش در می‌آید.

نقاط مذکور با این هدف به نمایش در می‌آیند تا به شما اعلام کنند که یک اعلان جدید از یک اپلیکیشن مخصوص به دستتان رسیده و شما هنوز آن را ندیده‌اید که برای مشاهده آن می‌توانید نرم‌افزار را باز کرده و یا از نوار اعلانات آن را اجرا کنید.

اما ممکن است این نقاط برای برخی افراد آزاردهنده باشند بنابراین چگونه باید آنها را غیرفعال کنیم؟

ابتدا انگشت خود را روی قسمتی از هوم‌اسکرین گذاشته و برای مدتی نگه دارید
پس از ظاهر شدن تنظیمات هوم‌اسکرین، روی گزینه Home Settings کلیک کنید
روی نشانگر اعلانات ضربه بزنید
گزینه موجود در قسمت Allow notification dots را غیرفعال نمایید

به همین سادگی از دست نقاط رنگی ریز و ظاهر شونده در بالای اپلیکیشن‌ها راحت می‌شوید.

چگونگی غیرفعالسازی اعلانات یک اپلیکیشن

ممکن است در اندروید O مشاهده کرده باشید که در نوار اعلان، یک اپلیکیشن بالای دیگر نرم‌افزارها به نمایش می‌آید و یا فلان اپلیکیشن در پس‌زمینه اجرا می‌شود و باتری مصرف می‌کند.

شاید بتوانیم این ویژگی را یکی خاصیت‌های اندروید 8 بدانیم ولی ممکن است همین قابلیت برای برخی افراد آزاردهنده باشد.

در واقع زمانی که محتوای زیادی دارید، نوعی اعلان در نوار اعلانات مشاهده می‌کنید که نمی‌توانید آن را حذف نمایید. این هشدارها به همین قسمت ختم نمی‌شوند بلکه گوگل برای اینکه مصرف باتری گوشی‌ها را به صورت بهینه تنظیم کند، نوعی پیام هشدار به کاربران می‌دهد که فلان اپلیکیشن در پس‌زمینه فعالیت و باتری زیادی مصرف می‌کند.

مشکل این است که نمی‌توانیم اپلیکیشن‌های این‌چنینی را از عمل کردن منع کنیم زیرا به خودیِ خود سنگین هستند. اما اگر می‌خواهید از دست این اعلانات راحت شوید، به صورت زیر عمل کنید:

تنظیمات را باز کنید
به قسمت اپلیکیشن‌ها و اعلانات بروید
روی گزینه همه نرم‌افزارها کلیک نمایید
از منوی موجود در بالا سمت راست (سه نقطه)، گزینه نمایش سیستم را بزنید
حالا از لیست به نمایش درآمده، دنبال گزینه اندروید سیستم باشید
وارد قسمت اعلانات اپلیکیشن شوید
در این قسمت، گزینه‌های متعددی مشاهده می‌کنید که می‌توانید آنها را خاموش یا روشن نمایید
در کنار هر اپلیکیشن، نوعی سوئیچ وجود دارد که می‌توانید با روشن کردن آن، نمایش اعلانات مربوطه را غیرفعال کنید
برای نرم‌افزارهایی که باتری زیادی مصرف می‌کنند هم باید همین کار را بکنید ولی اگر می‌خواهید آن را غیرفعال نمایید، تنها کافی است از لیست اپلیکیشن‌ها، نرم‌افزار مدنظر را غیرفعال نمایید

چگونگی آزادسازی فضای بیشتر

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

یکی از ویژگی‌های جذاب اندروید O این است که به شما اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک ساده، فضای بیشتری در گوشی خود باز کنید.

این قابلیت در گوشی‌های دارای اندروید خام مانند پیکسل 2،  پیکسل 2 ایکس ال، پیکسل، پیکسل ایکس ال، نکسوس 5 ایکس و پیکسل سی به چشم می‌خورد. ضمن اینکه در گوشی‌های سونی نیز وجود دارد.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که در گوشی‌های هوآوی و سامسونگ که اندروید O دارند، کاربران باید از سیستم آزادسازی فضای مخصوص محصولات این دو کمپانی بهره ببرند بنابراین اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود با مراحل زیر متفاوت است.

این ویژگی به شما نشان می‌دهد که چند نرم‌افزار مموری گوشی شما را اشغال کرده‌اند. برای مشاهده این اپلیکیشن‌ها، به تنظیمات بروید و گزینه حافظه را کلیک نمایید. با انتخاب دسته‌بندی، می‌توانید حجم اپلیکیشن‌های مربوط به آن دسته را ببینید.

با مشاهده این لیست خواهید فهمید که کدام نرم‌افزار فقط حافظه داخلی گوشی را اشغال کرده و کاربرد خاصی ندارد بنابراین می‌توانید آن را حذف کنید.

در بالای لیست، گزینه‌ای خواهید دید با عنوان آزادسازی فضا (Free Space)
با کلیک کردن روی این گزینه، آیتم‌های مختلفی مشاهده خواهید کرد که با انتخاب هر یک می‌توانید فضایی را از مموری اشغال شده آزاد کنید
در مثال زیر تصویری از فایل‌های پوشه دانلودها و یا اپلیکیشن‌های کمتر استفاده شده بکاپ تصاویر و ویدیوها مشاهده می‌شود. گزینه مربوط به بکاپ‌گیری از تصاویر به نرم‌افزار Photos گوگل مربوط می‌شود که می‌توانید گزینه تهیه فایل پشتیبان را حذف کنید زیرا امکان استفاده از حافظه ابری فراهم شده است

چگونگی کپی و پیست کردن با قابلیت انتخاب هوشمند متن

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

کپی و پیست کردن در یک گوشی می‌تواند راهکاری برای بررسی دقت صفحه لمس و رابط کاربری یک دستگاه باشد.

در اندروید O، برای آن دسته از افرادی که همواره متن کپی می‌کنند، قابلیتی وجود دارد به نام انتخاب هوشمند متن. این ویژگی حدس خواهد زد که شما دنبال انتخاب چه قسمتی از یک متن می‌باشید.

زمانی که یک آدرس اینترنتی، شماره موبایل، آدرس ایمیل و یا اسم شخصی را هایلایت می‌کنید، اندروید 8 گزینه‌های میانبر کاربردی مانند شماره‌گیر، گوگل مپس و . . . را نشان خواهد داد.

برای استفاده از ویژگی انتخاب هوشمند متن، روی قسمتی از متن که می‌خواهید، کلیک کنید. با انجام این کار، آپشن‌های اشاره شده به صورت خودکار ظاهر خواهند شد. برای مثال، انتخاب یک آدرس اینترنتی شما را به اجرا کردن آن در گوگل مپس هدایت خواهد کرد.

چگونگی تغییر زنگ تماس با چند کلیک

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

چندین سال است که می‌توانیم زنگ تماس خاصی را برای گوشی‌های خود انتخاب کنیم ولی سیستم عامل اندروید محدودترین پلتفرم در این زمینه به حساب می‌آید. برای انجام این کار یا باید به صورت دستی فایل زنگ مورد نظر را به مموری کارت منتقل می‌کردید و یا از اپلیکیشن‌های ثانویه برای انتخاب زنگ بهره می بردید.

خوشبختانه اندروید O بدون پیچیدگی خاصی، امکان تغییر زنگ گوشی را فراهم کرده است. تنها کافی است راهکارهای زیر را انجام دهید:

برای اضافه کردن یک زنگ تماس، به تنظیمات و سپس قسمت صداها بروید
روی گزینه پیشرفته (Advanced) کلیک کرده و صدای مدنظر خود را انتخاب نمایید
از پایین، روی گزینه اضافه کردن زنگ (Add ringtone) کلیک کرده تا صدای مورد نظر را برگزینید

چگونگی استفاده از قابلیت مدیریت پسورد

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

ویژگی جدید Autofill که در اندروید O وجود دارد، به شما اجازه می‌دهد که جزئیات شخصی حساب‌های کاربری را ذخیره نمایید تا دفعه آتی دیگر نیازی به وارد کردن آن نداشته باشید.

گوگل یکی از مهمترین منابعی است که معمولاً با امکان وارد شدن افراد با جیمیل‌هایشان، کلمات عبور آنها را ذخیره دارد. بنابراین برای اینکه از این کار استفاده کنید، ابتدا جیمیل خود را در گوشی ثبت کنید و پس از اینکه قصد ورود به اپلیکیشنی را داشتید، گوگل از شما سؤال خواهد کرد که آیا می‌خواهید اطلاعات وارد شده را ذخیره کنید یا خیر.

لازم به ذکر است که از اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد مانند LastPass و Dashlane هم می‌توانید استفاده کنید.

برای بهره‌گیری از این قابلیت، به تنظیمات، و سپس ورودی و زبان، و بعد سرویس Autofill بروید. گزینه پیش‌فرض گوگل است ولی می‌توانید با نصب و انتخاب اپلیکیشن دیگر، از آن برای ذخیره اطلاعات ورودی بهره بگیرید و دفعه بعد که وارد اپلیکیشن، وب‌سایت و یا دیگر سرویس‌ها شدید، لازم به وارد کردن همه اطلاعات نداشته باشید.

چگونگی استفاده از حالت تصویر در تصویر

اندروید اندروید O اندروید 8 اندروید 8.1 اندروید 8.0 گوگل سیستم عامل

حالت تصویر در تصویر یا PiP (Picture-in-Picture) نوعی پنجره است که می‌توان آن را در همه جای صفحه نمایش جابه‌جا کرد. معمولاً از این قابلیت زمانی استفاده می‌شود که بخواهیم یک ویدیو را در پس‌زمینه جابه‌جا کنیم و همزمان کار دیگری را انجام دهیم.

در اندروید O، می‌توانید از طریق تنظیمات، اپلیکیشن‌ها و اعلانات، و سپس منوی دسترسی مخصوص به اپلیکیشن‌ها (Special app access menu) و بعد تصویر در تصویر، حالت PiP را فعال کنید. زمانی که این کار را انجام دادید، لیستی از اپلیکیشن‌هایی که با این قابلیت همخوانی دارند را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید با روشن کردن اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید، آنها را با حالت تصویر در تصویر همگام کنید.

اگر شما هم نکات طلایی دیگری از اندروید O می‌دانید، آن را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42849 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/06/31 تعداد مشاهده: 2461
سافت گذر