کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316146 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آسانسور فضایی ژاپن حرکت خود را آغاز کرد

به گزارش سافت گذر، چندی پیش اعلام شد که ژاپنی‌ها با استفاده از دو ماهواره که می‌خواهند به ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستند، در حال ساخت یک آسانسور فضایی هستند. حالا به نظر می‌رسد خبر مربوط به این تکنولوژی جدید به واقعیت تبدیل و پروژه آسانسور فضایی محققان دانشگاه شیزوکا محقق شده باشد.

ژاپن فضا ماهواره آسانسور فضایی

دو ماهواره کوچک STARS-ME قرار است با یک کابل 10 متری و یک دستگاه رباتیک به یک‌دیگر متصل شوند. البته این پروژه تنها نمونه‌ای از محصول نهایی است که ممکن است روزی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از کارکنان این پروژه، ماساهیرو نوهمی گفت:«« قرار بود ارسال این آسانسور به فضا در تاریخ 11 سپتامبر انجام شود ولی به خاطر وضعیت جوی و سیستم رانش، حدود یک هفته با تأخیر مواجه شد»».

اگر این آزمایش با موفقیت همراه شد، می‌توانیم امیدوار باشیم که با تولید آسانسورهای فضایی، سفر به ماورای کره زمین با هزینه‌های کمتری همراه شود.

البته هنوز باید اقداماتی مانند تولید کابل‌های مقاوم در برابر اشعه‌های پرقدرت فضایی انجام شود تا پروژه‌های این‌چنینی به طور کامل مورد استفاده قرار گیرند.

ژاپن فضا ماهواره آسانسور فضایی

پیش از این سه آزمایش دیگر در سال‌های 2009، 2014 و 2016 انجام شده بود که هم‌اکنون تنها، ماهواره‌های آنها در فضا حضور دارند.

نوهمی توضیح می‌دهد:«« ماهواره‌های ارسال شده، دارای رابطه طولی با یک‌دیگر هستند به طوری که یکی از آنها زیرمجموعه دیگری است»».

او اضافه می‌کند:«« اگرچه STARS-ME حاوی اولین آسانسور فضایی واقعی است، ولی بالابری دارد که وسعت آن را مشخص می‌کند. یعنی بالابر، پس از انجام وظیفه‌ای که به آن محول شده، وسعت آسانسور را به اندازه‌ای که باید باشد، باز می‌گرداند»».

پرتاب آسانسور فضایی بعدی به فضا نیز به زودی انجام خواهد شد و تاریخ 29 اکتبر برای انجام این کار مشخص شده است. در این پرتاب که Stars-AO وجود دارد، این وسیله بیشتر شبیه تلسکوپ کوچک است تا ماهواره.

ژاپن فضا ماهواره آسانسور فضایی

نوهمی می‌گوید:«« ما از اینکه آزمایش اولین آسانسور فضایی با موفقیت همراه شد، بسیار خرسند هستیم. آسانسور فضایی حالا در آن طرف کره زمین قرار دارد ولی ما باید خودمان آماده انجام عملیات دیگر پس از رهاسازی ماهواره فعلی از ایستگاه فضایی بین‌المللی کنیم. مهمترین مأموریت ما، ساخت و استفاده رسمی از اولین آسانسور فضایی دنیا می‌باشد»».


منبع: cnet.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42879 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/07/04 تعداد مشاهده: 3445
سافت گذر