کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316227 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

راهکارهایی برای کاهش مصرف داده های تلفن همراه

دارندگان گوشی‌های هوشمند هنگام استفاده از اینترنت همراه ممکن است به مشکلی به نام مصرف بیش از حد داده برخورد کنند. اما برای حل این معضل، چه راهکارهایی وجود دارد؟ برای پاسخ دادن به این سؤال با سافت گذر همراه باشید.

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید
 
چه‌قدر حجم داده نیاز دارید؟

فرمت‌های مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند که مصرف اینترنت آنها بالاست. برای مثال، فایل‌های گیف یکی از این موارد می‌باشد. البته حجم مصرفی این فایل‌ها نهایتاً به 1 مگابایت می‌رسد. ویدیوهای یوتیوب نیز معمولاً به ازای هر دقیقه، 2 تا 10 مگابایت اینترنت مصرف می‌کنند. پخش آنلاین موزیک نیز از 1 تا 5 مگابایت بر هر دقیقه متغیر است.

اندازه‌گیری مصرف داده

با استفاده از ابزارهای اندروید

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید

سیستم عامل اندروید توانایی نمایش میزان داده‌های مصرفی را دارد. فقط کافی است از تنظیمات سریع، انگشت خود را روی داده‌ها قرار دهید تا به طور کلی مصرف اینترنت را مشاهده نمایید. البته در محصولات برخی تولیدکننده‌ها، باید خودتان به قسمت داده‌های موبایل از درون تنظیمات بروید.

در قسمت مشاهده کلی مصرف داده‌ها، می‌توانید محدودیت‌هایی اعمال کنید تا اینترنت در پس‌زمینه بیش از حد استفاده نشود.

اپلیکیشن‌های ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی یا اپراتورها

روش دیگر برای مشاهده مصرف داده‌ها که شاید دقیق‌تر باشد، استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط خودِ اپراتورها می‌باشد.

نکته: ممکن است با استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها، از طریق یک ویجت که در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، میزان مصرف داده را مشاهده نمایید.

محدود کردن داده‌های تلفن همراه

از طریق تنظیمات اندروید

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید

شما از طریق منوی تنظیمات گوشی هوشمند می‌توانید مصرف داده‌ها را محدود کنید. ابتدا باید چرخه مصرفی خود را مشاهده نمایید و سپس با محدود کردن مصرف داده، سبب شوید تا اینترنت همراه به صورت خودکار غیرفعال یا خاموش شود.

استفاده از اپلیکیشن‌ها برای ذخیره داده

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید

در قسمتی دیگر از تنظیمات گوشی، لیستی از میزان مصرف همه اپلیکیشن‌ها را خواهید داشت. فقط کافی است روی یکی از آنها ضربه بزنید تا در ادامه مشاهده کنید که نرم‌افزار مذکور چه‌قدر اینترنت مصرف کرده است.

اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به صورت مخفی داده‌های اینترنت شما را مصرف می‌کنند که اگر نمی‌توانید آنها را شناسایی کنید، فقط کافی است مصرف داده‌های خود را محدود نمایید.

نکته: محدود کردن مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها، ممکن است عملکرد بعضی آنها از مانند اپلیکیشن‌های گوگل و سیستم را مختل کند.

استفاده از قابلیت‌های آفلاین گوشی

گوش دادن به موسیقی در حالت آفلاین

فقط کافی است به موسیقی‌های دانلود شده گوش دهید و یا ویدیوهای موجود در حافظه گوشی را مشاهده کنید. البته امکان استفاده از سرویس‌های آفلاین اپلیکیشن‌های موسیقی و ویدیو نیز وجود دارد.

اکثر نرم‌افزارهای پخش موسیقی، ویژگی دارند که به کاربر اجازه می‌دهند صدای مورد علاقه خود را ذخیره کرده و هر وقت که دوست داشت، گوش کند. راهکار دیگر این است که شما می‌توانید فایل‌های موجود در سی‌دی‌ها و یا دی‌وی‌دی‌ها را به صورت فرمت MP3، در حافظه داخلی گوشی ذخیره نمایید تا نیازی به دانلود مجدد آنها نباشد.

استفاده از گوگل مپس به صورت آفلاین

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید

مسیریابی آنلاین در اندروید یک ویژگی مناسب برای این سیستم عامل به حساب می‌آید. در این میان اما، گوگل مپس به شما اجازه می‌دهد که اگر می‌خواهید، برخی قسمت‌های مورد نظر را به صورت آفلاین و به مدت 30 روز ذخیره کنید. با این گزینه، شما می‌توانید نقشه یک قسمت را دانلود کرده و آفلاین از آن بهره ببرید. این کار یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای کاهش مصرف داده است.

نرم‌افزارهای مسیریابی آفلاین دیگری نیز وجود دارند که از طریق لینک زیر می‌توانید به همه آنها دسترسی داشته باشید.


نکته: اکثر اپلیکیشن‌های مسیریابی باید در همان ابتدا نقشه کشور یا قاره مد نظر شما را دانلود کنند.

فشرده‌سازی مصرف داده

استفاده از ویژگی فشرده‌سازی مصرف داده گوگل کروم هنگام وب گردی

داده تلفن همراه نرم‌افزار اپلیکیشن سیستم عامل اندروید

یکی از ویژگی‌های کاربردی گوگل کروم، مشاهده صفحات وب به صورت فشرده است. برای فعالسازی این قابلیت فقط کافی است از قسمت تنظیمات این مرورگر اقدام کنید. بر اساس مشاهداتی که انجام شد، این ویژگی به طور میانگین 32 درصد مصرف داده را کاهش می‌دهد بنابراین به جای 300 مگابایت، 200 مگابایت حجم مصرف می‌شود.

استفاده از نرم‌افزار فشرده‌سازی مصرف داده اپرا مکس

اپرا مکس یک اپلیکیشن فشرده‌سازی است که به شما اجازه می‌دهد مصرف اینترنت خود را هنگام وب گردی محدود کنید. این نرم‌افزار همه داده‌های مصرفی شما را از طریق VPN خود ارسال می‌کند و تصاویر و ویدیوهای موجود در سایت‌های مختلف را فشرده می‌نماید. در این اپلیکیشن می‌توانید نرم‌افزارهایی که توانایی کاهش مصرف داده دارند را مشاهده کنید.

نکته: انجام چنین کاری کیفیت تصاویر یا ویدیوها را کاهش می‌دهد.

در نسخه فعلی اپرا مکس، به خاطر ویژگی Rocket Optimizer، فایل‌های MP3 و MP4 به فرمت ACC+ تبدیل می‌شوند تا با کاهش کیفیت صدای آنها، اینترنت کمتری مورد استفاده قرار گیرد.

نکته: امکان فشرده‌سازی مصرف اینترنت نرم‌افزارهایی مانند نتفلیکس و یوتیوب نیز با استفاده از اپرا مکس، وجود دارد.

هنگام فعالیت اپرا مکس، میزان بکارگیری حافظه‌های کمکی کوتاه‌تر شده ولی کیفیت کاهش می‌یابد. در بررسی‌های انجام شده، یک ویدیو 10 دقیقه‌ای یوتیوب، به جای اینکه 31.2 مگابایت مصرف کند، تنها 14.7 مگابایت حجم اینترنت استفاده کرد.

آخرین گزینه پیش رو

اگر هیچ‌کدام از راهکارهای ارائه شده کار نکرد، یا باید از وای‌فای رایگان استفاده کنید و یا از سیمکارت شرکت دیگری که مصرف اینترنت را بهتر نشان می‌دهد، بهره ببرید.

شما برای کاهش مصرف داده تلفن همراه خود چه کارهایی انجام می‌دهید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42880 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/07/04 تعداد مشاهده: 2624
سافت گذر