کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9153 | مشاهده و دانلود: 734222871 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/01 | اعضاء: 316152 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

حذف داده و پاک کردن حافظه پنهان در اندروید؛ کاربرد آنها چیست؟

هر کسی که تا به حال با یک نرم‌افزار در گوشی خود به مشکل برخورد کرده است، معمولاً به او پیشنهاد شده که یا حافظه پنهان آن را پاک و یا داده‌های آن را حذف کند. این دو راهکار در سیستم عامل اندروید حکم معجزه را دارند ولی واقعاً تفاوت آنها چیست؟ چه کاربردی دارند؟ چه زمانی آنها را به کار ببریم؟ چگونه از آنها استفاده کنیم؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

حافظه داخلی حافظه گوشی اندروید

حذف حافظه پنهان اپلیکیشن‌ها چیست؟

حافظه پنهان همان حافظه موقت اشغال شده در یک دستگاه می‌باشد که نوعی از داده‌های برنامه‌ها را حفظ می‌کند. هدف از انجام این کار، افزایش سرعت و بهبود عملکرد گوشی و کاهش داده‌های مصرفی توسط یک نرم‌افزار می‌باشد.

برای مثال، وقتی که گوشی خود را روشن می‌کنید و قصد دارید نرم‌افزار دوربین را اجرا نمایید، حتماً متوجه پایین بودن سرعت اجرای ابتدایی آن شده‌اید که به مراتب افزایش می‌یابد. زیاد شدن سرعت نرم‌افزار پس از مدت کوتاهی به خاطر همین حافظه پنهان است. همین امر در زمینه سایت‌ها نیز صدق می‌کند یعنی باز کردن یک وب‌سایت برای بار دوم با سرعت بیشتری انجام می‌شود که باز هم رخ دادن چنین اتفاقی به خاطر وجود حافظه پنهان می‌باشد زیرا پیش از آن داده‌هایی از تصاویر وب‌سایت در حافظه دستگاه ذخیره شده است.

حافظه داخلی حافظه گوشی اندروید

معمولاً نیازی نیست تا به صورت دستی داده‌های پنهان را مدیریت کنید زیرا سیستم عامل اندروید می‌تواند این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهد. ولی به هر حال، اگر یک اپلیکیشن درست کار نکرد و یا حین اجرا شدن، متوقف می‌شد، باید خودتان دست‌به‌کار شوید.

زمانی که حافظه پنهان یک اپلیکیشن را پاک می‌کنید، در واقع فایل‌های موقتی مربوط به آن که در حافظه داخلی قرار دارند را از بین می‌برید. حتماً متوجه شده‌اید که انجام چنین کاری چه‌قدر آسان است. البته باید به خاطر داشته باشید که پاک کردن حافظه موقت تضمین نمی‌کند که عملکرد گوشی بهتر شود. حتی ممکن است اپلیکیشن مد نظر شما به صورت موقت و در دفعات آتی آهسته‌تر نیز بشود.

حذف داده‌های یک اپلیکیشن به چه معناست؟

حذف داده‌های یک نرم‌افزار به مراتب خشن‌تر است زیرا اگرچه شما می‌توانید حافظه موقت یک اپلیکیشن را به راحتی پاک کنید و آسیبی به داده‌های موجود در نرم‌افزار نزنید، ولی حذف داده‌ها باعث از بین رفتن تمام اطلاعات موجود شما در آن برنامه خواهد شد.

حافظه داخلی حافظه گوشی اندروید

حذف داده‌ها باعث می‌شود که یک اپلیکیشن به همان حالت اولیه پیش از استفاده تبدیل شود و سبب خواهد شد که شرایط برنامه مورد نظر شبیه به زمانی شود که برای اولین آن را دانلود و نصب کردید. برای مثال، تنظیمات یک نرم‌افزار را که خودتان تغییر دادید، با حذف حافظه پنهان به هم نخواهند خورد ولی حذف داده‌ها باعث از بین رفتن اطلاعات می‌شود.

چه زمانی از این دو گزینه استفاده کنیم؟

تحت شرایط خاصی باید از گزینه‌های حذف حافظه پنهان و حذف داده‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

اولاً، برای اینکه حافظه داخلی گوشی پر نشود. برخی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند تا چند گیگابایت داده داشته باشند که واقعاً به آنها نیازی نیست. بنابراین و در این شرایط باید داده‌های مربوطه را پاک کنید.

دوماً، اگر یک نرم‌افزار مشکل‌دار شد و یا درست کار نمی‌کرد، بهتر است آن را به حالت و تنظیمات اولیه برگردانید که در این صورت حذف داده‌ها بهترین راهکار است.

چگونه حافظه پنهان یک اپلیکیشن را پاک کنیم؟

معمولاً باید در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به حذف حافظه پنهان یک نرم‌افزار کنید و زمانی که می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است از لیست نرم‌افزارهای نصب شده، برنامه‌ای را برگزینید که حافظه بیشتری اشغال کرده است.

به تنظیمات بروید و سپس منوی برنامه‌ها را اجرا کنید. گزینه همه برنامه‌ها را پیدا کنید و سپس اپلیکیشنی که حافظه داخلی زیادی اشغال کرده را مشخص نمایید. حالا روی گزینه حذف حافظه پنهان (Clear Cache) کلیک کنید. لازم به ذکر است که اگر از اندروید 6.0 و یا جدیدتر بهره می‌برید، باید ابتدا گزینه حافظه را انتخاب و سپس حافظه پنهان را پاک کنید. ضمناً، برای حذف داده‌ها نیز گزینه مربوطه را بزنید.

حافظه داخلی حافظه گوشی اندروید

این راهکار تنها برای یک اپلیکیشن کارساز است و اگر می‌خواهید همزمان حافظه پنهان همه نرم‌افزارها را پاک کنید، طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:

تنظیمات> حافظه> حذف داده‌ها یا حذف داده‌های ذخیره شده

یک پنجره باز می‌شود که باید برای انجام این کار آن را تأیید کنید.

یک نکته در مورد نرم‌افزارهای افزایش دهنده سرعت گوشی

نرم‌افزارهای زیادی وجود دارند که مدعی هستند می‌توانند عملکرد گوشی را بهبود دهند که معمولاً چنین ادعایی درست نیست. در بسیاری از موارد، این اپلیکیشن‌ها یک دکمه پیش روی کاربر می‌گذارند که با انتخاب آن حافظه پنهان پاک و فرآیندهای در حال انجام متوقف می‌شوند. امروزه در سیستم عامل اندروید نیازی به این دو گزینه نیست.

شما باید این کار را در صورت نیاز، خودتان به صورت دستی انجام دهید ولی توجه داشته باشید که به یک کار ادامه‌دار تبدیل نشود.

حافظه پنهان معمولاً حافظه‌ای است که داده‌های بیشتر مورد استفاده در آن‌جا ذخیره می‌شوند تا در آینده دسترسی سریع‌تری به آنها داشته باشید. به طور کلی حافظه پنهان باعث صرفه‌جویی در وقت شده و سرعت گوشی را کاهش نمی‌دهد.

بنابراین پاک‌سازی یک اپلیکیشن هنگام کند شدن گوشی و یا پر شدن حافظه داخلی بهترین و کوتاه‌ترین راهکار موجود است ولی ممکن است نتایجی را در دراز مدت به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که نباید این اقدام را به صورت مرتب و در بازه‌های زمانی مختلف انجام دهید.

نکته نهایی

وقتی سخن از پاک کردن حافظه پنهان یا حذف داده‌های نرم‌افزار به میان می‌آید، گزینه بهتر یا گزینه بدتری وجود ندارد.

اولین اقدام شما برای درست کردن یک اپلیکیشن مشکل‌دار باید حذف حافظه پنهان آن باشد زیرا تأثیر مخرب آن کمتر است. اگر این راهکار موفقیت‌آمیز نبود و یا می‌خواهید حافظه داخلی بیشتری آزاد کنید، داده‌ها را از بین ببرید. فقط به خاطر داشته باشید هر چیزی که در یک اپلیکیشن ذخیره شده نیز پاک خواهد شد.

آیا شما راهکار بهتری برای پاک‌سازی حافظه داخلی گوشی، مد نظرتان هست؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 42990 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/07/15 تعداد مشاهده: 3766
سافت گذر