کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9163 | مشاهده و دانلود: 737504241 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316382 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

پول الکترونیکی چگونه کاربردی می‌شود؟

زيرساخت‌ها در بستر حوزه الكترونيكي در شهرهاي بزرگ كشورمان گسترش خوبي يافته است و ضعف‌ها و خلل‌هاي احتمالي استفاده از پول الكترونيك در ارتباط با فرهنگ پايين كشور در استفاده از آن‌هاست.

كامران تيمورنژاد - كارشناس حوزه فن‌آوري اطلاعات - درباره مفهوم پول الكترونيكي اظهار كرد: مفهوم جديدي در اقتصاد نوين براي كاهش هزينه‌ي پول در نظر گرفته شده است كه از آن به‌عنوان پول الكترونيكي ياد مي‌شود و بايد دانست مفهوم كاهش هزينه صرفا جهت چاپ اسكناس نيست زيرا هزينه نقل و انتقال پول بين بانك‌ها و سيستم‌هاي الكترونيك هزينه‌ها را از جهت ديگري بالا مي‌برد؛ هم‌چنين بسياري از نقل و انتقالات بانكي كه موجب افزايش هزينه‌ها مي‌شود توسط سيستم‌هاي اينترنتي و اينترانتي پوشش داده مي‌شوند.

او ابراز كرد: زماني كه پول از وجه فيزيكي خودش خارج و به صورت كد شده درمي‌آيد بايد براي امنيت آن تمهيداتي انديشيد كه يكي از اين تمهيدات مي‌تواند استفاده از پول الكترونيكي باشد كه هزينه‌ها را به نسبت گذشته بسيار كم‌تر و مبادلات را سريع‌تر انجام مي‌دهد.

وي پول الكترونيكي را پول جديدي دانست كه قابليت‌هاي الكترونيكي دارد و هدف عمده‌اش كاهش هزينه‌ها، امنيت بالاتر و سرعت بيش‌تر در مبادلات اقتصادي به شمار مي‌رود.

اين كارشناس فن‌آوري اطلاعات درباره پيش‌نياز استفاده از پول الكترونيكي در جوامع غربي اذعان كرد:‌ فرهنگ استفاده از پول الكترونيكي در راستاي استفاده از آن در كشورهاي غربي شكل گرفته و از سوي ديگر زيرساخت‌هاي مناسبي براي بهره‌برداري از اين شيوه الكترونيكي به وجود آمده است و هم جهت با آن كليه تجهيزات مورد نياز نقل و انتقالات الكترونيكي به‌وجود آمده است.

تيمورنژاد افزود:‌ در شهرهاي بزرگ كشورمان زيرساخت‌ها در بستر حوزه الكترونيكي گسترش خوبي يافته است ولي گاهي ضعف‌ها و خلل‌هايي كه بيش‌تر مرتبط با كاربران و متقاضيان استفاده از پول الكترونيكي است نيز به وقوع مي‌پيوندد زيرا در حال حاضر مشتريان كارت‌هاي اعتباري فرهنگ استفاده از آن‌ها را آنطور كه بايد نياموخته‌اند زيرا هميشه حساب و كتاب پول خود را به صورت فيزيكي داشته‌اند و حال كه مبلغي در جيبشان نيست و تنها كارتي كه جنبه الكترونيكي را دارد، در دست دارند نمي‌توانند حساب خود را كنترل كنند و مديريت برروي آن داشته باشند و به همين جهت از استفاده از شيوه‌هاي الكترونيكي منصرف مي‌شوند.

وي با اشاره به اين كه مي‌توان مشكلاتي را پيش روي استفاده از پول الكترونيكي فرض كرد، گفت: يكي از مثال‌هايي كه مي‌توان در اين ارتباط زد اين است كه افراد بخواهند با نرم‌افزارهاي گراني كه بانك‌ها به‌عنوان E-BANKING پياده‌سازي كرده‌اند، استفاده كنند ولي وسايل سخت‌افزاري و ارتباطي مناسب را در دست نداشته باشند.

او افزود: براي استفاده از پول الكترونيكي و شبكه بانكي و هم‌چنين كنترل آن بايد خدمات الكترونيكي را به مردم عرضه كنيم تا آن‌ها بتوانند با مبادلات آسان‌تر زمينه را براي گسترش فرهنگ بوجود آورند كه يكي از اين نمونه‌ها طرح‌هايي است كه شهرداري تهران براي گسترش حوزه مباحث الكترونيكي خود، دفاتر خصوصي‌اي را ملزم به ارائه خدمات مورد نظر خود به مردم كرده است.

تيمورنژاد درباره‌ي مدت زمان پياده‌سازي استفاده از فرهنگ پول الكترونيك اظهار كرد: ‌مردم كشور ما بسيار با استعدادند به گونه‌اي كه شاهديم قشر بازنشسته كشور كه كم‌ترين ارتباط را با مباحث الكترونيكي دارند، حقوق بازنشستگي خود را توسط كارت‌هاي اعتباري خود دريافت مي‌كنند، پس مي‌توان به‌راحتي زمينه را براي استفاده از پول الكترونيكي مهيا كرد تا اين قشر نيز با كمي مشقت بتوانند به استفاده از آن روي بياورند و خللي نيز حوزه بانكداري و پول الكترونيكي را تحت تأثير قرار ندهد.

اين كارشناس مباحث تجارت الكترونيك تصريح كرد: بانك‌هايي كه به‌صورت فيزيكي در خارج از كشور فعال هستند، تقريبا هيچ كار خاصي را انجام نمي‌دهند و تمام مباحث بر دوش بانكداري الكترونيكي است و بانك‌ها تنها به كار وام دادن مشغول هستند و تنها به واسطه اين كار به توليد سود مشغولند و هميشه به دنبال خوش حساب مي‌گردند و با انتخاب آن‌ها و وام‌دهي به آن‌ها سود خوبي را براي بانك به ارمغان مي‌آورند.

وي درباره مزيت‌هاي استفاده از بانكداري الكترونيكي گفت: كاسته شدن تعداد مراجعات به بانك‌ها و صندوق‌هاي بانكي از مزيت‌هاي اصلي به شمار مي‌رود كه شايد در نگاهي ديگر بتوان گفت كاهش مباحث ترافيك در كشور با استفاده از پول الكترونيكي و پرداخت‌هاي الكترونيكي مي‌تواند از مزاياي ديگر به شمار رود.

او افزود: جلوگيري از جرايم پولي اقتصادي نيز از ديگر مزيت‌هاست كه با استفاده از پول الكترونيكي مي‌توان شاهد پيشرفت آن بود زيرا افراد نيازي به چك ندارد و همين مي‌تواند آثار اجتماعي پرارزشي را به ارمغان آورد.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4300 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: ایسنا تاریخ خبر: 1389/11/03 تعداد مشاهده: 1376
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر