کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9163 | مشاهده و دانلود: 737504241 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/10 | اعضاء: 316382 | نظرات: 37888
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

قدرت‌نمایی اینتل با تراشه 48 هسته‌ای

هرچند چنين به‌نظر مي‌رسد که عرضه تراشه 48هسته‌اي جديد اينتل موسوم به Single-chip Cloud Computer علاوه بر قابليت‌هاي موجود در محصول مذکور يک نام تبليغاتي است، اما گامي بزرگ براي حضوري قدرتمند در عرصه محاسبات سنگين و علمي‌ به شمار مي‌آيد. خبرمعرفي تراشه جديد اينتل دربسياري از رسانه‌هاي آي‌تي منتشر و جنبه‌هاي مختلفي از آن بررسي شده‌است. عده‌اي ويژگي‌هاي فني آن را بررسي كرده‌اند و برخي نيز به اهداف اينتل از عرضه چنين تراشه‌اي پرداخته‌اند. بنابراين، در ادامه خلاصه‌اي از ويژگي‌هاي فني و تجاري اين تراشه‌ها را بيان مي‌کنيم.

تراشه جديد 567 ميلي‌مترمربعي اينتل 24مجموعه دوهسته‌اي دارد که بين هر دو هسته يک روتر يا مسيرياب گنجانده شده‌ و داراي چهار کنترلر حافظه رم DDR3 باقابليت پشتيباني از هشت گيگابايت حافظه‌‌است. اينتل در زمان معرفي اين تراشه 1,3 ميليارد ترانزيستوري اعلام کرده‌بود، محصول جديد خود را درنيمه نخست سال 2010 روي مادربردهاي استاندارد و براي استفاده پژوهشگران عرضه خواهدکرد. تراشه مذکور داراي يک شبکه شامل يک گره 4×6 و مش دوبعدي ‌است. هر هسته مي‌تواند نرم‌افزار مستقل خودرا به‌عنوان يک پردازنده IA-32 (معماري کنوني تراشه‌هاي اينتل) اجرا کند. باتوجه به ‌اين‌که48 هسته درقالب 24 بخش دوهسته‌اي (Tile) با مسيرياب مختص خود ساخته‌ شده‌اند، مجموعه Tileها يک شبکه مش ايجاد مي‌کنند و مي‌توانند با نرخ 256 گيگابيت ‌برثانيه باهم ارتباط برقرارکنند. اين ساختار در شكل يك نشان داده شده‌است.

ساختار تراشه SCC
اين تراشه با ويندوز و لينوکس سازگار است و هسته‌ها چنان طراحي شده‌اند که بتوانند باتوجه به وضعيت‌‌هاي مختلف، بازدهي برابر يک مگاهرتز تا يک گيگاهرتز داشته باشند.  طبق اظهارات اينتل انتخاب نام براي اين محصول جديد دشوار ‌بود، اما همان‌طور که اين امکان فراهم بود که سرورهاي بيشتري را به يک ديتاسنتر بيافزاييم، در اين تراشه نيز مي‌شد تعداد زيادي هسته را به آن اضافه‌کرد. همچنين از آنجا که ارتباط هسته‌هاي پردازشي در درون اين تراشه شبيه سرورهاي شبکه در يک ديتاسنتر است و قابليت پردازشي اين تراشه يک ديتاسنتر مجازي محاسبات كلاود ايجاد مي‌کند، اينتل براي اين محصول خود نامSingle-chip Cloud Computer رابرگزيد.  اينتل اظهار مي‌دارد، اين تراشه ده تا بيست برابر قدرتمندتر از برترين پردازنده‌هاي چندهسته‌اي کنوني‌ خود است و موضوع قابل‌توجه آن‌که ميزان انرژي مصرفي آن با تراشه‌هاي کنوني يکسان است.  SCC دوسال پس از اعلام برنامه اينتل مبني برساخت تراشه‌اي هشتاد هسته‌اي عرضه مي‌شود. مسئولان اينتل درآن‌زمان گفته‌بودند، براي عرضه تراشه هشتاد هسته‌اي به پنج تا هشت سال زمان نياز دارند. با اين همه، چندي پيش اينتل در گفت‌وگويي با کامپيوترورلد اظهار داشت، مهندسان به مرحله توسعه اين تراشه نزديک شده‌اند. 

با اين همه SCC نه يک دستاورد مبتني بر فناوري جديد، بلکه تراشه‌اي است که هرچند قدرتمند، اما بااستفاده از همان فناوري‌هاي رايج اينتل ساخته شده‌است.  ساخت تراشه‌اي چنين پيچيده و عرضه آن در تعدادي اندک هزينه زيادي را براي اينتل درپي داشته‌است. حتي اگر اينتل براي استفاده از اين تراشه در برنامه‌هاي علمي پيش‌پرداخت دريافت کند، همچنان هزينه‌هاي صرف شده براي آن جبران نخواهد شد. به‌زعم برخي كارشناسان اينتل سخت‌افزاري را با تنظيمات مختلف عرضه کرده و چنين وانمود مي‌کند که دستاوردي جديد است. شايد بتوان اين ‌را يک راهبرد تجاري اثرگذار براي اينتل به‌شمار آورد، زيرا اينتل بدون استفاده از طراحي جديد، معماري متفاوتي ايجاد مي‌کند. آنچه در محصول جديد اينتل قابل‌توجه است، صرفه‌جويي آن در ميزان استفاده‌از برق ‌است. بازده اين تراشه مانند دوازده پردازنده چهارهسته‌اي، اما ميزان استفاده آن از برق تنها برابر با يک پردازنده چهارهسته‌اي‌ است. علاوه بر مزيت صرفه‌جويي اين تراشه، سازمان‌هاي مختلف مي‌توانند با استفاده ازآن ديتاسنترهاي خود را کوچک‌تر کرده و هزينه کمتري را براي خنک‌سازي آن صرف کنند.  اينتل و رقبايش براي ساخت هسته‌هايي هرچه بيشتر درتراشه‌هاي خود بايکديگر دررقابت هستند. Tilera تراشه‌هايي با 36 و 64 هسته توليد کرده و چندي پيش ساخت پردازنده‌اي صدهسته‌اي را اعلام کرد. Nvidia نيز به‌تازكي تراشه‌اي‌ گرافيکي با نزديك پانصد هسته خود را معرفي کرده‌است.  رقابت سازندگان تراشه براي عرضه محصولاتي هرچه قدرتمندتر براي ديتاسنترها و محاسبات سنگين ونيز ورود Nvidia به‌اين بازار، توليدکنندگان را بيش‌از پيش به ايجاد راهبردها و فناوري‌هايي جديدتر سوق مي‌دهد تا درآينده سهم عمده‌اي از اين بازار را به خود اختصاص دهند. باتوجه به مزاياي محصولات هريک از اين سازندگان و نيز چالش‌هايي که با آن‌ها مواجه‌اند، پيش‌بيني اين‌ موضوع که درآينده برتري دربخش پردازنده‌هاي قدرتمند مختص چه توليدکننده يا توليدکنندگاني‌است، آسان نيست.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 4306 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: مجله شبکه تاریخ خبر: 1389/11/03 تعداد مشاهده: 1625
کلید واژه ها: بدون کلید واژه
سافت گذر