کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 734771208 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316230 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا هوش مصنوعی می تواند بیماری ها را از بین ببرد؟

آیا واقعاً هوش مصنوعی می‌تواند به علم کمک کند تا یک بیماری را به طور کامل از بین ببرد؟ پاسخ دادن به این پرسش اگرچه ممکن است در ابتدا کمی سخت باشد ولی مطمئناً شک و تردید را در مورد زندگی مدرن و امروزی در میان افراد به وجود می‌آورد. اما دانشمندان معتقدند که به خاطر پتانسیل‌های موجود در هوش مصنوعی، این تکنولوژی می‌تواند راهکارهایی برای از بین بیماری‌ها ارائه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، با سافت گذر همراه باشید.

هوش مصنوعی تکنولوژی آینده تکنولوژی فناوری

هوش مصنوعی و نوع دوستی

دنیای تکنولوژی بعضی اوقات به قهقرای خود می‌رود و حتی طرفداران فناوری نیز در برخی شرایط به‌گونه‌ای از آن دفاع می‌کنند که حتی جامعه شناسان نیز نگران می‌شوند. دلیل رخ دادن چنین اتفاقی، افزایش قدرت بازاریابی اما به صورت نامناسب است. البته این رخداد اصلاً پدیده تازه‌ای نیست زیرا نسل‌های جدید به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند بدون اینکه حتی متوجه شوند.

قطعاً این شرایط بسیار نگران‌کننده است و به همین دلیل می‌باشد که بسیاری از افراد مخالف تکنولوژی شبهاتی وارد و عنوان می‌کنند:«« شرکت‌های فناوری به چیزی به غیر از خودشان علاقه‌ای ندارند. آنها بر خلاف ادعایی که دارند، نمی‌خواهند به دیگران کمک کنند و فقط برای انحراف کردن اذهان از این قضیه، روش میانه‌رویی را برگزیده‌اند»».

چنین ادعاهایی که در برخی موارد متأسفانه درست است، باید حتماً اصلاح شود. بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی شناخته‌شده در حال طراحی افق‌های تازه‌ای برای خود هستند و سعی می‌کنند تمام توجه خود را روی تولید و توزیع دارو نگذارند بلکه در تلاش باشند که در زمینه درمان بیماری‌ها تفاوت‌هایی ایجاد نمایند.

پیشرفت با وجود داروهای مختلف

با همه توضیحات ارائه شده، هوش مصنوعی هم یک تکنولوژی است بنابراین هنگامی که می‌شنویم شرکت‌های فناوری نیز از این علم جدید استفاده می‌کنند، نباید تعجب کنیم.

آمازون دپارتمان Division 1492 را که قرار بود علوم پزشکی را با یادگیری ماشینی ارتباط دهد، افتتاح کرد. شرکت آمازون هدف از انجام چنین کاری را این‌گونه اعلام کرده که می‌خواهد سلامت دیجیتالی را به عنوان یک علم جدید مطرح کند.

مطمئناً با این اقدام آمازون، شرکت‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را در این زمینه آغاز می‌کنند. برای مثال، گوگل هم نیم نگاهی به این تکنولوژی دارد و فیسبوک هم به عنوان کمپانی دیگر وارد این عرصه شده و قصد دارد تا سال 2100، همه بیماری‌ها را ریشه‌کن کند. اما به نظر می‌رسد بلندپروازانه‌ترین ایده را مایکروسافت داشته باشد زیرا می‌خواهد تا سال 2026 سرطان را به طور کلی از بین ببرد.

هوش مصنوعی تکنولوژی آینده تکنولوژی فناوری

فراتر از ایده‌های خوش‌بینانه این شرکت‌ها، اگر بتوانیم بفهمیم که هوش مصنوعی چگونه می‌خواهد صنعت داروسازی و علم پزشکی را دگرگون کند بسیار عالی خواهد بود. این فناوری در سال‌های اخیر رشد بسیاری کرده و در علوم زیادی هم شرکت داشته است.

به نظر می‌رسد ادعای پیت هوت به عنوان متخصص فیزیکی نجومی که در سال 1997 عنوان کرد:«« 100 سال طول می‌کشد تا یک ماشین بتواند انسان را در زمینه بازی‌های رایانه‌ای شکست دهد»»، بسیار زودتر به واقعیت تبدیل شده باشد زیرا در سال 2017 یک شرکت زیرمجموعه گوگل این اتفاق را عملی کرد.

اما انقلاب هوش مصنوعی به همین یک نکته ختم نمی‌شود زیرا به خاطر وجود یادگیری ماشینی و داده‌های بسیار، این علم توانسته در مطالعات گوناگونی حضور داشته باشد و آن‌ها را پیشرفته دهد. بنابراین این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که هر چه داده‌های هوش مصنوعی بیشتر باشد، تأثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود. در واقع این تکنولوژی مانند انسان عمل می‌کند زیرا فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد، مبتنی بر دانشی است که دارد ولی تفاوت این‌جاست که ماشین نسبت به انسان سرعت بیشتری دارد.

کاربردهای هوش مصنوعی چیست؟

سرعت بالای محاسبه و دقت زیاد که با استفاده از آنها یک ماشین می‌تواند داده‌های زیادی را پردازش کند، مهم‌ترین کمکی است که هوش مصنوعی به علم پزشکی می‌نماید. البته این به معنای جایگزینی ربات‌ها به جای پزشکان نیست بلکه قرار است هوش مصنوعی این افراد را کمک کرده و نقش مکمل را اجرا کند.

لورنت اسکلوسر، مدیر بخش عمومی مایکروسافت می‌گوید:«« امروزه 98 درصد بیماری‌ها قابل‌درمان هستند زیرا هوش مصنوعی امکانی را فراهم کرده تا بتوانیم از بسیاری از داروها به عنوان پیش‌گیرانه استفاده کنیم»».

هوش مصنوعی تکنولوژی آینده تکنولوژی فناوری

اسکلوسر در واقع می‌خواهد بگوید که قدرت هوش مصنوعی زمانی بیشتر می‌شود که بتواند یک بیماری را تشخیص دهد. او بدون شک به درمان سرطان، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دنیای امروز علاقه زیادی دارد و معتقد است که توانایی تشخیص هوش مصنوعی به کمک انسانها می‌تواند این بیماری را در همان مراحل اولیه از بین ببرد. این ادعا یعنی اگر قرار است تشخیص یک بیماری با کمک هوش مصنوعی این‌قدر اهمیت داشته باشد، پس سرطان شناسی نیز می‌تواند یک علم جداگانه لقب گیرد.

هوش مصنوعی در چین، توانسته یک تومور را بهتر از 15 دکتر تشخیص دهد. یادآوری تحلیل شبکیه‌ای گوگل که می‌تواند چشم بیمار را مورد بررسی قرار دهد نیز خالی از لطف نیست. این برنامه قادر است با اسکن چشم افراد، اطلاعات مهمی از وضعیت جسمی بیمار ارائه و سکته‌های احتمالی او را پیش‌بینی کند.

یکی دیگر از پروژه‌های هوش مصنوعی که توسط گوگل طراحی شده، به این منظور مورد استفاده قرار خواهد گرفت که مرگ ناشی از اشتباهات پزشکان در بیمارستان‌ها را کاهش دهد. این پروژه با دسترسی به داده‌های بیمار، مشخص خواهد کرد که آیا او مشکلی دارد یا خیر.

بسیاری از کمپانی‌های تکنولوژی (چه کوچک و چه بزرگ) در حال ورود به قضیه مطالعاتی هوش مصنوعی هستند. چندین راهکار تا به امروز ارائه شده که البته سطح تخصص آنها پایین است.

باید به این نکته اشاره کنیم که اپلیکیشن Babylon Health به عنوان یک برنامه مشاوره‌ای آنلاین تا کنون دستاوردهای فوق‌العاده‌ای داشته است. این شرکت لندنی توانسته این نرم‌افزار را جایگزین شماره 111 (شماره فوریت‌های پزشکی لندن) مطرح کند. گفته می‌شود موفقیت این اپلیکیشن 92 درصد بوده و این در حالی است که پزشکان 82 و پرستاران 77 درصد دقت در تشخیص بیماری داشته‌اند.

آمادگی و مراقبت، دو اصل لازم‌الاجرا

حالا که باز هم تکنولوژی دخالت دارد، باید این سؤال تکراری را بپرسیم که آیا یادگیری ماشینی روزی جای ما را خواهد گرفت یا خیر؟ مطمئناً پاسخ به این سؤال می‌تواند مثبت باشد ولی نه در آینده‌ای نزدیک.

تکنولوژی‌های پزشکی مرتبط با هوش مصنوعی ابتدا باید مشکلات و بیماری‌ها را تشخیص دهند، وضعیت نامناسب جسمانی افراد را شناسایی و در نهایت راهکار ارائه کنند. این فناوری‌ها نقش مکمل را ایفا خواهند نمود و نشان خواهند داد که کدام دارو نمی‌تواند به از بین رفتن بیماری کمک کند. مطمئناً آینده می‌تواند چگونگی دخیل بودن هوش مصنوعی را به ما نشان دهد.

هوش مصنوعی تکنولوژی آینده تکنولوژی فناوری

البته یک مشکل دیگر که وجود دارد این است که کمپانی‌های دیجیتالی در حال تصاحب برخی بازارها هستند. بنابراین سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا ممکن است شاهد افتتاح بیمارستان گوگل و یا کلینیک فیسبوک باشیم؟ شما هم نظر خود را در این‌باره با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43204 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/08/04 تعداد مشاهده: 2106
سافت گذر