کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316333 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

آیا در جامعه امروز، به اینترنت 5G نیاز داریم؟

اینترنت با سرعت بالا امروزه تقریباً همان چیزی است که اکثر افراد به آن دسترسی دارند ولی مسئله‌ای که وجود دارد این است که آیا به نسل دیگری از اینترنت که سرعت بالاتری دارد و آن را 5G می‌نامند، نیاز است؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اینترنت 5G 4G LTE اینترنت 5G

اینترنت 5G؛ اینترنتی با پهنای باند وسیع‌تر

با توجه به امکانات موجود، دسترسی به اینترنت 5G در دنیای امروز امکان‌پذیر است. این نوع شیوه ارتباطی روشی جدید از اتصال به اینترنت می‌باشد که از نسل LTE 4G که اکثر افراد از آن استفاده می‌کنند، پیشرفته‌تر است. شبکه اینترنت 4G معمولاً توسط اکثر دستگاه‌های اندرویدی و iOS پشتیبانی می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، اینترنت 5G پهنای باند بیشتری دارد یعنی می‌تواند با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه دانلود کند حال آن‌که نهایت سرعت اینترنت 4G حدود 20 مگابایت است. البته این میزان سرعت در اینترنت نسل پنج بیشتر شبیه به یک وعده است ولی حتی فکر کردن به آن نیز جذابیت خاص خود را دارد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ما قادر خواهیم بود یک فیلم یک گیگابایتی را در عرض چند ثانیه دانلود کنیم. البته نباید منکر این قضیه شویم که اینترنت 4G نیز نسبت به سه یا چهار سال گذشته سرعت بیشتری پیدا کرده است ولی با این وجود آیا سرعت این نسل از اینترنت بالاست؟

صرف‌نظر از سرعت بالا، اینترنت 5G تأخیر کمتری دارد. منظور از تأخیر، مدت زمانی است که طول می‌کشد داده‌ها از یک نقطه به نقطه‌ای دیگر منتقل شوند.

اینترنت 5G 4G LTE اینترنت 5G

تأخیر در اینترنت 4G فعلی تنها 10 تا 20 میلی ثانیه است یعنی به اندازه یک پلک به هم زدن و یا روشن و خاموش شدن فلش گوشی اما در اینترنت 5G میزان تأخیر به 1 میلی ثانیه کاهش می‌یابد. اما سؤالی که پیش می‌آید این است: چرا چنین چیزی اهمیت دارد؟ اگر شما تا کنون فیلم‌های واقعیت مجازی مشاهده نموده‌اید و یا هنگام تماشای فیلم آنلاین تصویر و صدا با هم هماهنگ نبوده‌اند، مشکل تأخیر در اینترنت را کاملاً درک کرده‌اید.

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت معتقدند که کاهش تأخیر 5G و سرعت بالای آن سبب خواهد شد که همه وسایل در کم‌ترین زمان ممکن با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنند و به یکپارچگی و هماهنگی کامل دست یابند.

نیکی پالمر، مدیر مهندسی شبکه شرکت Verizon می‌گوید:«« سرویس‌های اینترنت با تأخیر کم و اتصال اینترنتی اشیا، یعنی هماهنگی بیشتر. بنابراین ظرفیت پهنای باند گسترده‌تر می‌تواند در سرتاسر جامعه یکپارچگی ایجاد کند»».

مو کاتیبه، مدیر تجاری و بازاریابی AT&T نیز کاملاً با پالمر هم عقیده است و می‌گوید:«« استفاده از اینترنت 5G هنگام بازی کردن به صورت آنلاین و بدون وقفه، آن هم در حالی که بازی میان دو نفر در حال اجراست، مطمئناً تجربه بسیار شگفت‌انگیزی خواهد بود»».

و اما نقاط ضعف اینترنت 5G

دست‌یابی به اینترنت با تأخیر کم و سرعت دانلود بالا، یعنی افزایش طیف اینترنت از 30 گیگاهرتز به 300 گیگاهرتز. برای مثال، شرکت Verizon از 28 تا 39 گیگاهرتز بهره می‌برد. اما منظورمان چیست؟ اگر برایتان اتفاق افتاده باشد که در حال صحبت کردن با گوشی بوده‌اید و به یک‌باره مکالمه‌تان قطع شده، این همان چیزی است که می‌خواهیم به شما بگوییم یعنی این قطع و وصل شدن‌ها همان موانعی هستند که محققان هنوز هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

برای از بین بردن این مشکل، شرکت‌ها بر این باورند که باید به جای آنتن‌های عظیم‌الجثه، از سلول‌های کوچک استفاده شود. سلول‌های کوچک به اندازه آجر و یا جعبه ابزارهایی هستند که می‌توانیم به راحتی آنها را در اتوبوس‌ها و یا فضای بیرونی خانه‌ها قرار دهیم. شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت نیز برای اینکه بتوانند اینترنت 5G را به مشترکان خود ارائه دهند، باید سلول‌های کوچک را روی هر تابلو موجود در خیابان، ساختمان و . . . قرار دهند. البته پیدا کردن مکان‌های مناسب برای گذاشتن آنتن‌ها، به خودیِ خود کار طاقت‌فرسا و زمانبری است.

یک نکته دیگر در مورد اینترنت 5G؛ از آن جایی که هر شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت از طیف‌های خاص خود برای عرضه اینترنت نسل 5 بهره می‌برد، ممکن است نتوانیم از همه گوشی‌ها روی همه امواج ارائه شده توسط تمامی شرکت‌های بهره ببریم.

گوردون منسفیلد، مدیرعامل شبکه‌های رادیویی و طراحی دستگاه‌های شرکت AT&T می‌گوید:«« دلیل این اتفاق آن نیست که ما نخواهیم سیستم یک‌پارچه‌ای داشته باشیم بلکه به این خاطر است که هنوز کسی نمی‌داند چگونه طیف‌های ارائه شده توسط دو شرکت Verizon و AT&T را هماهنگ کند»».

نکته بعد در مورد اینترنت 5G؛ سیگنال‌های اینترنت نسل 5 را به راحتی می‌توان مسدود کرد.

تنها شرکتی که نسبت به دیگر رقبا وضعیتی بهتری دارد، کمپانی Sprint می‌باشد زیرا از همان طیف 2.5 گیگاهرتزی استفاده می‌کند که در زمان اتصال به اینترنت 4G بهره می‌برد. مطمئناً این اقدام بسیار هوشمندانه است ولی مشکلی که وجود دارد آن است که این شرکت باید همچنان هر سلولی را به صورت مرتب ارتقا دهد.

اما مسئله دیگر در مورد 5G این است که برای استفاده از آن باید حتماً گوشی خود را تغییر دهید زیرا دستگاه‌های فعلی توانایی وصل شدن به اینترنت نسل 5 را ندارند. به عبارت دیگر، برای هماهنگ کردن همه وسایل، باید همه آنها را با دستگاه‌های جدیدتر عوض کنید.
اما سرعت 1 گیگابیتی چه می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، اینترنت با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه در اینترنت 5G اتفاق می‌افتد اما واقعیت آن است فقط در آزمایشگاه‌ها می‌توانیم به این عدد دست یابیم زیرا چند سالی طول می‌کشد تا بتوانیم از بیشترین ظرفیت اینترنت نسل 5 بهره ببریم.

این اتفاق را ما به صورت ناخواسته تجربه کرده‌ایم یعنی قسمت LTE اینترنت 4G که مخفف (Long Term Evolution) است به معنای سیر تکاملی طولانی می‌باشد زیرا این بخش همچنان در حال بهبودی است. برای مثال، پیشرفت اینترنت 4G توسط شرکت AT&T که به نظر می‌رسد تا آخر سال جاری میلادی انجام شود، سبب خواهد شد تا نهایت سرعت اینترنت نسل 4 به حدود 400 مگابایت بر ثانیه برسد.

در پایان اشاره کنیم که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا شبکه‌های اینترنتی فعلی گسترش داده شوند. احتمالاً بتوانیم این شبکه‌های جدید را LTE گیگابیت بنامیم بنابراین با انجام چنین کارهایی، باز هم باید پرسید که چرا به اینترنت 5G نیاز داریم؟

دلیل انجام چنین اقداماتی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد زیرا برای پیشرفت، ابتدا باید زیرساخت‌های مربوط به آن را در اختیار داشته باشیم بنابراین اینترنت با سرعت بیشتر و تأخیر کمتر، نیاز سال‌های بعد ما خواهد بود. البته در این میان، نباید از بهبود اینترنت فعلی نیز غافل شویم.

نظر شما چیست؟ آیا ما واقعاً به اینترنت 5G نیاز داریم؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: digitaltrends.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43206 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/08/05 تعداد مشاهده: 1772
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر