کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9158 | مشاهده و دانلود: 735129164 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316232 | نظرات: 37885
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

هوش مصنوعی و تلفن همراه؛ هوشمندترین گوشی کدام است؟

حالا هوش مصنوعی تقریباً در همه زمینه‌ها حضور دارد و گوشی‌های تلفن همراه نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوری که این دستگاه‌ها روزبه‌روز هوشمندتر می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم هوشمندترین گوشی‌های تلفن همراه را به شما معرفی کنیم پس با سافت گذر همراه باشید.

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

در همایش‌هایی نظیر CES، MWC و یا IFA، هوآوی، سامسونگ و کووالکوم از جمله شرکت‌هایی هستند که تمرکز بیشتری روی هوش مصنوعی دارند و به ترتیب به معرفی پردازنده Kirin، دستیار هوشمند بیکسبی و موتور هوش مصنوعی موجود در تراشه‌ها می‌پردازند. البته نباید پردازنده‌های اپل یعنی بیونیک A12 و Visual Core گوگل پیکسل را از قلم بیندازیم. مواردی که نام بردیم، مهم‌ترین قطعات هوشمند گوشی‌های مختلف بودند و حالا می‌خواهیم بخش‌هایی که هوش مصنوعی خود را در آنها بیشتر نشان می‌دهد را معرفی کنیم:

1) تشخیص چهره در تصاویر و ویدیوها: تشخیص اشیا توسط دوربین، درست کردن تنظیمات برای عکس و فیلمبرداری، و دسته‌بندی تصاویر بر اساس محتوایی که دارند، مهم‌ترین کارهایی هستند که هوش مصنوعی به وسیله یادگیری ماشینی و یا الگوریتم‌های دیگر اقدام به انجام دادن آنها می‌کند. گوگل و هوآوی اپل نیز دقیقاً از هوش مصنوعی در همین زمینه‌ها استفاده می‌کنند. ضمن اینکه موتور هوش مصنوعی کووالکوم هم برای انجام فعالیت‌های مشابه کارایی دارد.

2) زبان و ترجمه: یادگیری ماشینی یک روش بسیار فوق‌العاده برای شناسایی ساختارها در زبان محاوره‌ای است. از این فناوری استفاده می‌شود تا دستورات شخص کاربر، حتی آن شخصی که از دستگاه فاصله دارد و یا صداهای دیگری نیز به گوش می‌رسد، اجرایی گردد. این الگوریتم به الکسا، سیری، کورتانا و دیگر دستیارهای هوشمند کمک می‌کند تا بهتر ارتباط برقرار نمایند. سرویس‌های ترجمه‌ای همچنین در زمینه مکالمات نیز اهمیت دارند به طوری که مترجم مایکروسافت و شیوه ریپلای کردن DeepL اتکای زیادی روی هوش مصنوعی دارد تا نتایج طبیعی‌تری به دست کاربر برساند.

3) عملکرد و عمر باتری: کارهایی که هوش مصنوعی انجام می‌دهد، به مراتب باتری کمتری مصرف می‌کنند و در نتیجه بهره‌وری بیشتری نیز دارند. در واقع هر چه ابزارهای هوش مصنوعی بهتر مورد استفاده قرار گیرند، پتانسیل بیشتری برای افزایش دوام باتری وجود خواهد داشت.

مواردی که نام بردیم، تنها چند زمینه از کاربردهای هوش مصنوعی بود. این تکنولوژی به سرعت در دنیای تلفن‌های همراه هوشمند در حال پیشرفت است و قطعاً در آینده آن را در نرم‌افزارهای بیشتری خواهیم دید. واقعیت آن است که پیشرفت به سرعت در حال رخ دادن است و ما تنها در اول راه حضور داریم. با این حال در صورتی که یکی از گوشی‌های زیر را دارید، باز هم استفاده از هوش مصنوعی بسیار جذاب است.

هوشمندترین گوشی‌های تلفن همراه

1) هوآوی میت 20 پرو

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

پرچمدار جدید هوآوی اولین گوشی دنیاست که از پردازنده Kirin 980 و دو واحد پردازش عددی استفاده می‌کند. این دستگاه از قطعات نامبرده نهایت استفاده را می‌برد. برای مثال، تشخیص صحنه در زمان استفاده از دوربین، تشخیص چهره، دسته‌بندی تصاویر و ترجمه آفلاین در گوشی، از جمله کاربردهای هوش مصنوعی در هوآوی میت 20 پرو می‌باشند. اما مهم‌ترین بخشی که هوش مصنوعی در این گوشی کار می‌کند، عملکرد دستگاه است به طوری که با مقایسه گوشی‌های دارای پردازنده Kirin 970 و هوآوی میت 20 پرو می‌توانید این تفاوت را به خوبی احساس کنید. در ضمن، پردازنده Kirin 980 در گوشی معمولی‌تر هوآوی میت 20 نیز وجود دارد.

2) گوگل پیکسل 3 یا گوگل پیکسل 3 ایکس ال

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

گوگل به تازگی از دو پرچمدار جدید خود یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رونمایی کرده است. هوش مصنوعی در این دو گوشی نقش‌های مهمی ایفا می‌کند یعنی دوربین اصلی تک لنزی و دستیار هوشمند گوگل همواره در حال یادگیری بیشتر هستند. هر چه بیشتر با نرم‌افزارهای گفته شده کار کنید، آنها بیشتر با کارهایی که شما انجام می‌دهید آشنا خواهند شد و در نتیجه با شما هماهنگ‌تر خواهند بود.

3) هوآوی پی 20 پرو

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

به غیر از سری میت هوآوی، مدل‌های پی 20 و پی 20 پرو نیز گوشی‌های بروز و هوشمندی هستند. پردازنده Kirin 970 اولین تراشه‌ای است که از واحد پردازش عددی اختصاصی خود بهره می‌برد بنابراین کاربرد آن با نمونه بعدی تراشه یعنی Kirin 980 تفاوت زیادی ندارد. اگرچه پردازنده جدیدتر سرعت بیشتری دارد ولی به سختی می‌توانیم این دو را از یک‌دیگر متمایز کنیم. به عبارتی دیگر، هوش مصنوعی اجازه می‌دهد که تصاویر باکیفیتی گرفته شود، نیروی کمتری از باتری صرف شود و . . .

4) آنر 10

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

برند زیرمجموعه هوآوی یعنی آنر از گوشی مقرون به صرفه آنر 10 در فصل بهار رونمایی کرد. در واقع، این گوشی همان پی 20 پرو است ولی با این تفاوت که فقط دو دوربین دارد وگرنه در زمینه تراشه و دیگر مشخصات فنی، شباهت‌های زیادی با پرچمدار سری پی (P) دارد. حتی می‌توانیم ادعا کنیم که آنر 10 در برخی زمینه‌ها مانند عکسبرداری و افکت‌های هوش مصنوعی از پی 20 پرو نیز هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. با بررسی 500 صحنه و 22 دسته‌بندی، دوربین این گوشی هر شیء جلوی خود را تشخیص می‌دهد. همچنین می‌تواند تصویر را به بخش‌های مختلفی تقسیم کرده و هر کدام از قسمت‌ها را با استفاده از نرم‌افزار ویرایش نماید.

5) آیفون ایکس اس

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

به خاطر وجود پردازنده بیونیک A12، اپل در مورد محصولات جدید خود احساس غرور می‌کند. این تراشه 8 هسته‌ای می‌تواند 8 تریلیون عملیات را با استفاده از یک واحد پردازش عددی، تنها در یک ثانیه به انجام برساند. اپل در زمینه اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده یا AR نیز تبحر خاصی دارد. AR سبب می‌شود که گوشی محیط اطراف خود را بهتر شناسایی کند. در واقع گوشی در بازار وجود ندارد که بهتر از آیفون ایکس اس این کار را انجام دهد. اپل همچنین، تکنولوژی یادگیری ماشینی را از طریق پلتفرم Core ML برای دیگر توسعه‌دهندگان فراهم کرده است.

6) گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

سامسونگ در پردازنده مورد استفاده خود قطعه مخصوص به هوش مصنوعی ندارد ولی باز هم از آن در دستیار هوشمندش یعنی بیکسبی استفاده می‌کند. بیکسبی در گلکسی اس 9 دکمه مخصوص به خود را دارد و به خاطر وجود ورژن 2.0 این دستیار هوشمند، ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی در آن مشاهده می‌شود. شما می‌توانید بیکسبی را با هر دستگاه یا لوازم خانگی دیگری هماهنگ نمایید.

7) گلکسی نوت 9

هوش مصنوعی گوشی پردازنده تراشه

گلکسی نوت 9 شباهت زیادی به گلکسی اس 9 دارد با این تفاوت که کمی بزرگ‌تر و قدرتی‌تر بوده و از یک قلم استایلوس بهره می‌برد. هر دو این گوشی‌ها از پردازنده اکزینوس 9810 استفاده می‌کنند که قطعه هوش مصنوعی و دکمه بیکسبی اختصاصی دارد. اگرچه دستیار هوشمند سامسونگ نسبت به دیگر رقبا آهسته‌تر پیشرفت می‌کند ولی این کمپانی کره‌ای باز هم ویژگی‌هایی را به تدریج به آن می‌‌افزاید تا کاربران بتوانند آن را با دیگر وسایل و لوازم خانگی هماهنگ نمایند.

نظر شما در مورد هوش مصنوعی در گوشی‌ها چیست؟ فکر می‌کنید کدام گوشی در بازار از بقیه هوشمندتر است؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43271 گروه خبری: اخبار موبایل و تبلت منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/08/12 تعداد مشاهده: 1571
سافت گذر