کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9157 | مشاهده و دانلود: 734593787 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/04 | اعضاء: 316218 | نظرات: 37882
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

مدیریت RAM در اندروید | چرا نباید حافظه رم را پاک کنیم؟

بسیاری از کاربران اندروید، صاحب گوشی هستند که مموری کافی ندارد. حتی برخی افراد برای حل این مشکل، اپلیکیشن‌های مختلفی نصب می‌کنند تا رم دستگاه خود را بهتر مدیریت نمایند. اما پرسشی که مطرح می‌شود این است «آیا مدیریت دستی رم در اندروید منطقی است؟» با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اندروید رم RAM حافظه رم مموری

رم چیست؟

برای فهم بهتر این مقاله، ابتدا باید بدانید رم چیست؟ درست مانند رایانه، در یک گوشی نیز انواع مختلفی از مموری وجود دارد. این مموری‌ها هر کدام سرعت مختلفی دارند، قیمت‌شان متفاوت است و یا به صورت‌های مختلف کار می‌کنند. برای مثال، حافظه داخلی کند و ارزان‌قیمت است و می‌تواند بسیاری از داده‌های شما (تصاویر، ویدیوها، داده‌های اپلیکیشن‌ها و . . .) را ذخیره نماید.

اندروید رم RAM حافظه رم مموری

در سمت دیگر، رم یا RAM که مخفف Random Access Memory می‌باشد و قیمت بالایی دارد به چشم می‌خورد ولی سرعت آن نسبت به حافظه داخلی بسیار زیاد است. این نوع مموری پلتفرم اجرای برنامه‌های شماست یعنی داده‌های موقتی دستگاه را ذخیره می‌کند.

در اندروید به چه مقدار رم نیاز داریم؟

امروزه اکثر گوشی‌های جدید با رم 4، 6 یا 8 گیگابایتی عرضه می‌شوند ولی برای اینکه از کارایی دستگاه خود در سال‌های آتی نیز اطمینان حاصل کنید، باید گوشی انتخاب نمایید که حداقل 6 گیگ رم داشته باشد. اگر اپلیکیشن‌های متعددی را اجرا کردید و گوشی شما هم 4 گیگ رم داشت، مطمئناً سرعت دستگاه کاهش خواهد یافت. با این وجود همین مقدار رم نیز کافی است. در ضمن، اکثر گوشی‌های پیشرفته جدید حداقل 8 گیگ رم دارند.

امکان ندارد یک دستگاه با اندروید وان یا 1 گیگ رم بدون مشکل کار کند زیرا آزمایش‌های مختلف انجام شده با نوکیا 1 این نتایج را ارائه کرده‌اند. بنابراین یک گوشی حداقل با 2 گیگ رم را به شما پیشنهاد می‌کنیم و اگر می‌خواهید خیالتان راحت شود، دستگاهی خریداری نمایید که 4 گیگ رم دارد.

اگر رم پر شد؛ آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

پس از اینکه حافظه رم گوشی شما با اپلیکیشن‌های مختلف اشغال شد، باید برخی از قسمت‌های آن را پاک کنید تا بتوانید نرم‌افزارهای دیگر را اجرا نمایید. البته خودِ اندروید به صورت اتوماتیک این کار را انجام می‌دهد و نیازی به اقدام شما نیست.

این که گفته می‌شود رم باید به صورت دستی خالی شود، اشتباه است زیرا پاک کردن RAM یعنی شما مجبور خواهید شد اپلیکیشن‌های مدنظرتان را دوباره اجرا کنید که در این صورت، دوام باتری کاهش خواهد یافت و وقت خودتان گرفته می‌شود.

البته رم پر اصلاً چیز بدی نیست و حتی در برخی مواقع لازم است زیرا از آن جایی که اندروید ریشه در Linux و Unix داشته و هسته لینوکس امکان مدیریت رم دارد، این قوانین مبتنی بر آزادسازی حافظه بدون استفاده هستند.

اگر شما گوشی خود را روشن و چند نرم‌افزار اجرا کردید، همه آنها در مموری ذخیره می‌شوند. اگر از یک اپلیکیشن استفاده نمودید، به هوم‌اسکرین رفتید، دوباره وارد برنامه شوید تا آن نرم‌افزار بار دیگر اجرا گردد. این اتفاق به خاطر باقی ماندن مقداری اپلیکیشن در حافظه داخلی رخ می‌دهد. ضمن اینکه به دلیل وجود این سیستم مموری، پردازنده گوشی به طور مداوم کار خواهد کرد.

اگر شما اپلیکیشنی داشتید که حافظه رم آزاد می‌کند و فعالیت‌های پس‌زمینه را می‌بندد، باید مدت طولانی صبر کنید تا برنامه‌هایی نظیر واتس‌اپ یا فیسبوک اجرا شوند. این نوع شیوه مدیریتی رم، ممکن است باعث آسیب دیدن گوشی‌های قدرتمندی نظیر گلکسی اس 7 شود.

چه زمانی باید حافظه رم را در اندروید پاک کنیم؟

با توجه به اینکه بسیاری از تلفن‌های همراه دارای گزینه پاک کردن رم هستند، شاید بهتر باشد که حقیقتی را در این مورد بدانید. واقعیت آن است که بستن یک اپلیکیشن برای آزادسازی حافظه رم تنها در برخی موارد پیشنهاد می‌شود.

به طور کلی نباید یک اپلیکیشن را از روی RAM کاملاً پاک کنید زیرا شرایطی وجود دارد که باید اقدام مستقیم انجام دهید؛ زمانی که یک نرم‌افزار هنگ کرده و نباید آن‌گونه که کار می‌کند، فعالیت نماید. برای مثال ممکن است یک مرورگر اینترنتی باشد که عملکرد خوبی ندارد و یا در صفحه نمایش اختلال ایجاد می‌کند و هنگام باز کردن فیسبوک و توییتر به مشکل می‌خورد. این علائم می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند زیرا حتی داغ شدن بیش از حد یک گوشی نیز احتمال دارد به یک اپلیکیشن هنگ کرده مربوط شود.

اندروید رم RAM حافظه رم مموری

تنها در این موارد باید یک برنامه را از حافظه رم حذف کنید. برخی اوقات کافی است که یک اپلیکیشن را از بخش نرم‌افزارهای در حال اجرا ببندید. البته این راهکار بیشتر یک روش جایگزینی است که سبب بسته شدن صددرصدی نرم‌افزار نمی‌شود.

چگونگی مشاهده رم استفاده شده و بستن اپلیکیشن‌ها در اندروید

اگر بستن یک اپلیکیشن از منوی نرم‌افزارهای در حال اجرا کافی نبود، باید روش سخت‌تری به کار گیرید و برنامه را به صورت دستی ببندید. امکان انجام این کار در تنظیمات وجود دارد. همچنین در این قسمت شما قادر خواهید بود ببینید کدام اپلیکیشن‌ها بیشترین استفاده را از رم می‌برند و باید کدام‌یک را ببندید.

بنابراین برای اینکه ببینید چه مقدار از حافظه رم استفاده شده، باید به تنظیمات و سپس به سراغ نرم‌افزارهای فعال بروید. از اندروید 6، این گزینه در بخش Memory و در منوی اصلی تنظیمات به چشم خواهد خورد.

در این قسمت، می‌توانید میزان استفاده از رم در ساعات گذشته را نیز ببینید. البته با توجه به گوشی، ممکن است جزئیات بیشتر در یک بخش دیگر مخفی باشند.

برای اینکه یک اپلیکیشن را کاملاً ببندید، باید به اطلاعات آن بروید. این کار معمولاً با انتخاب یک نرم‌افزار در منوی کلی تمام برنامه‌ها انجام می‌شود که با برگزیدن گزینه مذکور، اپلیکیشن بسته خواهد شد. ضمن اینکه معمولاً برای اجرای دوباره نرم‌افزار، شما کاری نمی‌توانید انجام دهید.

اندروید رم RAM حافظه رم مموری

ضربه زدن روی هر اپلیکیشن، نشان می‌دهد که کدام‌یک بیشترین استفاده را از رم می‌برد. در پایان اگر مشکل پابرجا بود، ری‌استارت کردن گوشی راهکار نهایی است.

لغو نصب اپلیکیشن‌های اشغال کننده رم گوشی

تصویر بالا نشان می‌دهد که هر نرم‌افزار به چه مقدار رم نیاز دارد. این عدد همچنین بیانگر نیازمند بودن یک اپلیکیشن به منابع مختلف نیز می‌باشد. به علاوه، راهکارهای دیگری هم وجود دارد که لغو نصب اپلیکیشن‌های بلااستفاده یا مشکوک، یکی از آنها است.

اندروید رم RAM حافظه رم مموری

به تنظیمات و بعد به لیست نرم‌افزارها رفته و سپس اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کنید. در صورت امکان، آن برنامه را لغو نصب نمایید. اگر این کار ممکن نبود، باید حقوق پیشرفته اپلیکیشن را که هنگام نصب آن مشاهده می‌شود، محدود کنید.

به آدرس زیر بروید:

تنظیمات> امنیت> مدیران دستگاه

Settings> Security> Device Administrators

سپس نقطه کنار اپلیکیشن مورد نظر را بردارید و سپس آن را لغو نصب کنید.

سؤال آخر: آیا باید مموری داخلی گوشی را پاک کنیم؟

پاسخ: خیر

شما باید تنها در صورتی این کار را انجام دهید که گوشی‌تان به صورت قابل‌ملاحظه‌ای کند شد. به طور کلی، گوشی‌های اندرویدی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که خودشان اتوماتیک رم را مدیریت نمایند. بستن یک اپلیکیشن از لیست نرم‌افزارها ممکن است آن را متوقف کند ولی ربطی به بهره‌وری آن ندارد.

در پایان اشاره کنیم که سیستم بهره‌وری خودکار رم در اندروید یکی از بهترین تکنولوژی‌هاست بنابراین بگذارید خودِ این سیستم عامل کار را بر عهده بگیرد.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43656 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/09/19 تعداد مشاهده: 2350
کلید واژه ها: , , , ,
سافت گذر