کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9149 | مشاهده و دانلود: 733914552 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/30 | اعضاء: 316112 | نظرات: 37880
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
 
[مشاهده نتایج]

بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 چیست؟ آیا ویندوز دیفندر کافیست؟

شاید شنیده باشید که در نسخه‌های اخیر ویندوز نیازی به نصب آنتی‌ویروس ندارید. اما آیا ویندوز دیفندر کافیست و در غیر این‌صورت بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 چیست؟
بهترین آنتی‌ویروس برای ویندوز 10
اگر تجربه استفاده از ویندوز XP یا قدیمی‌تر را داشته باشید می‌دانید ویروس‌ها و بدافزارها یک مشکل بسیار بزرگ برای ویندوز بودند. با این‌حال از ویندوز 7 و خصوصاً ویندوز 8 و 10 مایکروسافت بخش امنیت ویندوز را قوی کرد تا ویندوز دیفندر (که قبلاً Microsoft Security Essentials نامیده می‌شد) به یک آنتی‌ویروس قدرتمند تبدیل شود. اما آیا دیگر نیازی به دانلود و نصب آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 نداریم؟

 

آنتی‌ویروس و ضدبدافزار؛ مکمل یکدیگر

هرچقدر هم که باهوش باشید و سعی کنید در گشت‌وگذار در اینترنت و انتقال فایل‌ها محتاط باشید باز هم به یک آنتی‌ویروس نیاز دارید. باهوش بودن تنها نمی‌تواند کامپیوتر شما را از شر ویروس‌ها محافظت کند و یک نرم‌افزار امنیتی لازمه ویندوز است.

با این‌حال وجود یک آنتی‌ویروس به‌تنهایی امنیت شما را تضمین نمی‌کند و بهتر است یک ضدبدافزار (Anti-Malware) نیز در کنار آن نصب داشته باشید.

این دو نرم‌افزار در کنار یکدیگر می‌توانند شما را از شر اکثر تهدیدهای امنیتی در فضای ویندوز و اینترنت مثل ویروس‌ها، جاسوس افزارها، باج‌افزارها و نرم‌افزارهای تبلیغاتی آزادهنده محافظت کند.

اما کدام ضدبدافزار و کدام آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 مناسب‌تر است و آیا باید برای آن‌ها پول بپردازید؟ بگذارید از آنتی‌ویروس شروع کنیم.

 

آیا ویندوز دیفندر کافیست؟

وقتی ویندوز 10 را نصب کنید متوجه خواهید شد یک نرم‌افزار آنتی‌ویروس نیز با نام ویندوز دیفندر بر روی آن نصب و اجرا شده است. ویندوز دیفندر به‌صورت خودکار نرم‌افزارها و فایل‌ها را اسکن می‌کند و از طریق آپدیت ویندوز نیز به‌روز می‌شود. با این‌حال قابلیت‌هایی مثل کنترل اپلیکیشن‌ها و مرورگر، فایروال یا دیواره آتش و قابلیت‌های والدین نیز در آن گنجانده شده است.

بهترین ویژگی ویندوز دیفندر این است که به‌هیچ‌وجه دستگاه شما را کند نمی‌کند و بیشتر اوقات به‌صورت خودکار و بدون دخالت کاربر عمل می‌کند.

برای مدت کوتاهی آنتی‌ویروس ویندوز 10 از نرم‌افزارهای مستقل آنتی‌ویروس عقب ماند و در آزمایش‌های انجام شده دیگر یک گزینه ایمن نبود. با این‌حال حالا به گردنه رقابت بازگشته و شاید از نظر امنیت بهترین نباشد اما بی‌شک برای یک گزینه رایگان عملکرد بسیار خوبی دارد.

پس در یک کلمه بله؛ ویندوز دیفندر به عنوان یک آنتی‌ویروس برای ویندوز 10 کافیست.

 

اما گزینه‌های بهتر چه نرم‌افزارهایی هستند؟

به گزارش شرکت تحقیقاتی AV-Test در حال حاضر ویندوز دیفندر می‌تواند ۱۰۰ درصد ویروس‌های کشف شده در ۴ هفته اخیر را شناسایی و پاکسازی کند. این عدد در مورد ویروس‌های تازه چیزی حدود ۹۹.۳ درصد است. با این‌حال گزینه‌های قوی‌تر و به‌روزتری هم وجود دارند.

نتایج بررسی ویندوز دیفندر
نتایج بررسی ویندوز دیفندربه‌طور مثال کسپرسکی و بیت‌دفندر توانسته‌اند در هر دو بخش ۱۰۰ درصد ویروس‌ها را شناسایی کنند. به این ترتیب این دو گزینه می‌توانند از نظر تئوری کمی ایمن‌تر باشند.

با این‌حال برخی از آنتی‌ویروس‌های دیگر رایگان نیستند و همچنین ممکن است سرعت سیستم شما را نیز کاهش دهند. این آنتی‌ویروس‌ها معمولاً با افزونه‌های مرورگر و یا اجزای اضافه دیگری همراهند که در ویندوز دیفندر به آن‌ها احتیاجی نخواهید داشت. همچنین برخی شرکت‌های آنتی‌ویروس آی‌پی‌های ایران را تحریم کرده‌اند و برای آپدیت باید دست به دامان راه‌های دور زدن باشید.

با این‌حال اگر به استفاده از آنتی‌ویروس‌های دیگر اصرار دارید شاید گزینه‌ای مثل نسخه رایگان Avira مناسب باشد.

 

آنتی ویروس تنها کافی نیست؛ از ضدبدافزار هم استفاده کنید
همان‌طور که گفتیم آنتی‌ویروس‌ها معمولاً نمی‌توانند همه بدافزارها را شناسایی کنند و برای امنیت بیشتر باید یک Anti-Malware یا ضدبدافزار هم نصب کنید. در این زمینه شاید با اختلاف زیاد Malwarebytes پیشتاز باشد.

ضدبدافزار Malwarebytes
برخلاف آنتی‌ویروس‌ها، Malwarebytes همچنین سیستم شما را در مقابل نرم‌افزارهای ناخواسته (PUP) و سایر بدافزارها نیز محافظت می‌کند. از نسخه سوم به بعد Malwarebytes همچنین به ویژگی anti-exploit مجهز شده تا بتواند ویروس‌های هنوز شناسایی نشده را نیز منهدم کند. علاوه بر این باج‌افزارها که دغدغه فعلی بسیاری از کاربران هستند نیز توسط Malwarebytes پوشش داده شده است.

با این‌حال نسخه کامل Malwarebytes رایگان نیست و باید برای استفاده از آن سالیانه ۴۰ دلار بپردازید. با این‌حال اگر اطلاعات حیاتی و حساسی روی سیستم خود دارید خرید آن الزامی به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید Malwarebytes ادعا می‌کند در نسخه پریمیوم می‌تواند به‌طور کامل جایگزین آنتی‌ویروس شما هم بشود. با این‌ها با توجه به نحوه عملکرد متفاوت این نرم‌افزار ما توصیه می‌کنیم از آن در کنار آنتی‌ویروس ویندوز استفاده کنید.

نسخه رایگان Malwarebytes هم البته در کنار آنتی‌ویروس می‌تواند مفید باشد. با این‌که این نسخه به‌صورت خودکار و در پس‌زمینه فایل‌ها را اسکن نمی‌کند اما می‌توانید به‌صورت دستی سیستم خود را با آن اسکن کنید. نسخه رایگان همچنین سیستم شما را در مقابل باج‌افزارها نیز حفاظت نمی‌کند.

جمع‌بندی
در یک جمع‌بندی می‌توان گفت آنتی‌ویروس ویندوز دیفندر با توجه به قدرت بالا، تأثیر ناچیز روی سرعت سیستم و رایگان بودن برای ۹۹ درصد کاربران کافیست. با این‌حال توصیه می‌کنیم در کنار آن از یک ضدبدافزار مثل Malwarebytes هم استفاده کنید و اگر اطلاعات حیاتی روی سیستم خود دارید حتماً نسخه پولی آن را خریداری کنید.
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43722 گروه خبری: اخبار امنیت و ویروس منبع خبر: فارنت تاریخ خبر: 1397/09/26 تعداد مشاهده: 2778
سافت گذر