کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316330 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونگی عکسبرداری از آتش و نورافشانی

مشاهده نورافشانی‌ها هنگام برگزاری جشن‌های مختلف بسیار لذت‌بخش می‌باشد ولی ثبت این لحظات با دوربین گوشی‌های هوشمند برای هر کسی امکان‌پذیر نیست مگر اینکه واقعاً با تنظیمات دوربین آشنایی داشته باشیم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی عکسبرداری از آتش و نورافشانی آشنا کنیم. با سافت گذر همراه باشید.

عکسبرداری دوربین اپلیکیشن نرم‌افزار

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند در بخش تنظیمات دوربین خود گزینه‌های متعددی پیش روی کاربران قرار می‌دهند. برای مثال می‌توان فوکوس، حساسیت ISO و پرتودهی را به صورت دستی تنظیم کرد.

در کنار این گزینه‌ها، پیشنهاد ما به شما این است که از یک سه پایه نیز استفاده کنید تا لرزش دست هنگام عکسبرداری از آتش زیاد احساس نشود زیرا عکس گرفتن از آتش و نورافشانی در حالی که دست حتی به مقدار کم می‌لرزد، خروجی کار شما را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد. ضمن اینکه اگرچه شما ممکن است بگویید دست خود را به جایی یا چیزی تکیه می‌دهید ولی باز هم ثباتی که یک سه پایه دارد انکارناپذیر است.

عکسبرداری دوربین اپلیکیشن نرم‌افزار

برای اینکه جزئیات کافی در عکس گرفته شده مشاهده نمایید، نورافشانی را تا جایی که می‌توانید در صفحه نمایش گوشی نشان دهید زیرا اگر بخش‌هایی اضافه بود، امکان برش تصویر وجود دارد. به علت قرار داشتن لنزهای زاویه گسترده در گوشی‌های هوشمند، چنین کاری دیگر غیرممکن نیست. به علاوه، ما پیشنهاد می‌کنیم یکی از گزینه‌های منظره موجود در اپلیکیشن دوربین را استفاده نمایید. اگر بتوانید انعکاس نور آتش را در تصاویر گرفته شده نشان دهید، مطمئناً خروجی بسیار جذابی خواهید داشت.

تنظیمات مناسب برای عکسبرداری از آتش

برخی گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها، هم‌اکنون حالاتی را برای گرفتن عکس از آتش و نورافشانی در اختیار کاربران قرار می‌دهند که گزینه‌هایی که ما در ادامه می‌گوییم را خودبه‌خود تنظیم می‌نمایند. در چنین حالاتی، معمولاً تصاویر با فرمت JPEG ذخیره می‌شوند که امکان ویرایش آنها بسیار محدود خواهد بود بنابراین بهترین راهکار، بهره‌گیری از حالات دستی یا پیشرفته می‌باشد.

حتی اگر در حالت پیشرفته، همیشه حالت HDR فعال است، اطمینان حاصل نمایید که به جای آن از حالت RAW استفاده کنید زیرا HDR در سوژه‌هایی که جابه‌جا می‌شوند بیش از حد سایه می‌اندازد در حالی که RAW رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد. برای اینکه از بیشترین پتانسیل دوربین بهره ببرید، باید فایل‌های RAW را با یک اپلیکیشن مخصوص ویرایش کنید.

از کدام تنظیمات استفاده کنیم؟

در حالت پیشرفته دوربین گوشی‌های هوشمند، پارامترها و سرعت‌های مختلفی برای شاتر وجود دارد که آشنایی با چنین گزینه‌های بسیار اهمیت دارد زیرا این بخش تعیین خواهد کرد که شما چند افکت می‌توانید به یک تصویر بدهید. با سرعت بسیار کم شاتر، شما تنها شاهد چند نقطه از آتش خواهید بود و اگر مدت زمان نورپردازی را روی 1 ثانیه تنظیم کنید، پرتوهای زیبایی از آتش مشاهده خواهید کرد. حالا فرض کنید سرعت شاتر را بسیار زیاد نمایید، نور به حالت کشیده در خواهد آمد بنابراین بهتر است سرعت شاتر را میان 1 تا 8 ثانیه تنظیم کنید.

عکسبرداری دوربین اپلیکیشن نرم‌افزار

در این بخش باید به خاطر داشته باشید که میزان حساسیت ISO را در کم‌ترین مقدار خود قرار دهید که معمولاً 50 یا 100 می‌باشد ولی اگر باز هم می‌توانید آن را کاهش دهید، این کار را بکنید. افکت‌های نورپردازی باعث درخشش بسیار آتش می‌شوند. به خاطر اینکه گوشی‌های هوشمند مانند دوربین‌های هوشمند تنظیمات پیشرفته‌ای ندارند، بهترین کار آن است که مقدار نور ورودی از طریق لنز را محدود نمایید و یا از فیلتر ND بهره ببرید.

عکسبرداری دوربین اپلیکیشن نرم‌افزار

گام بعدی به فوکوس مربوط می‌شود که باز هم امکان تنظیم آن وجود دارد. این بخش را روی گزینه infinity قرار دهید که معمولاً با علامت کوه نمایش داده می‌شود. با این کار خیالتان راحت خواهد بود که اپلیکیشن دوربین روی هر سوژه‌ای متمرکز خواهد شد. فقط توجه کنید که این گزینه را پس از عکسبرداری از آتش به حالت قبل برگردانید زیرا دیگر تصاویر تار خواهند شد. همچنین بهتر است تعادل نور سفید را نیز بین 5000K تا 5500K تنظیم نمایید.

زمانبندی بسیار مهم است

در نهایت، برای گرفتن تصاویر با کیفیت، باید بگوییم که زمانبندی از اهمیت زیادی برخوردار است. شما معمولاً وقتی نورافشانی می‌بینید، آنها را به هنگام انفجار به صورت یک دایره آتشین در آسمان مشاهده می‌کنید و سپس تقریباً نیم ثانیه طول می‌کشد تا افکت آن در شما تأثیر بگذارد. همین لحظه بهترین زمان ممکن برای گرفتن تصاویر از آتش و نورافشانی به حساب می‌آید هرچند فشردن دکمه شاتر ممکن است لرزشی در دوربین ایجاد کند بنابراین اگر می‌توانید پیش‌بینی کنید، تنظیم نمایید که دوربین پس از (مثلاً) 5 ثانیه، خودبه‌خود عکس بگیرد.

عکسبرداری دوربین اپلیکیشن نرم‌افزار

البته این تنظیمات برای همه افراد کارایی ندارد بنابراین از یک دستگاه بهره ببرید که می‌توانید با کنترل از راه دور، دکمه‌های اپلیکیشن دوربین را فشار دهید. اگر این اتفاق فراهم نبود، تنظیم کنید که دکمه کم و زیاد کردن صدا بتواند عکس بگیرد.

اگر حالت دستی وجود نداشت چه کنیم؟

در صورتی که حالت دستی وجود نداشت و یا سرعت شاتر بسیار کم بود، گزینه‌های نورپردازی، پرتودهی و . . . نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. به اپلیکیشن دوربین گوشی بروید و ببینید چه گزینه‌هایی در دسترس شما قرار دارند. البته اگر تمایل داشتید، می‌توانید اپلیکیشن Camera FV-5 را دانلود نمایید.

در ضمن، تنظیمات گفته شده فقط برای عکاسی از آتش و نورافشانی کاربرد ندارند بلکه امکان استفاده از آنها جهت ضبط عکس از خودروهای در حال عبور نیز وجود دارد. همچنین، تنظیمات ارائه شده در دوربین‌های هوشمند نیز کاربردی هستند.

آیا شما نیز راهکار دیگری می‌شناسید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43840 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/10/11 تعداد مشاهده: 1877
سافت گذر