کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9150 | مشاهده و دانلود: 734093481 | آخرین بروزرسانی: 1403/01/31 | اعضاء: 316137 | نظرات: 37879
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

سال 2019، پر استرس برای برخی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند

سال جدید میلادی برای بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند حیاتی خواهد بود؛ به خصوص آن شرکت‌هایی که چند سالی است نسبت به دیگر رقبا عقب‌مانده‌اند که از آن جمله می‌توان به ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و موتورولا اشاره کرد. به نظر شما برای آنها چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ با سافت گذر همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

سهام شرکت‌های تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سالیان اخیر به شدت افزایش یافته است و سامسونگ، اپل و هوآوی از این حیث صدرنشین هستند ولی این کمپانی‌ها از سوی رقبای خود مانند شیائومی، وان‌پلاس، اوپو و برخی دیگر احساس خطر می‌کنند. بر این اساس سال 2019 بسیار مهم است از این جهت که احتمالاً بازار تلفن‌های همراه شاهد ظهور گوشی‌های تاشو و 5G خواهد بود. حال سؤال این است؛ کدام شرکت‌ها قادر خواهند بود گلیم خود را از آب بکشند؟

اچ‌تی‌سی

اچ‌تی‌سی سال 2018 را در حالی به پایان رساند که آمار فروش سال به سال این کمپانی در ماه نوامبر با کاهش 70 درصدی روبه‌رو بود. این یعنی شرکت تایوانی برای نخستین بار در یک دهه، کمتر از یک میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این آمار در حالی به دست آمد که HTC تعداد زیادی از کارمندان خود را نیز اخراج کرد.

باید این نکته را نیز یادآور شویم که در سال 2017 و پس از پشت سر گذاشتن چندین سه‌ماهه با نتایج منفی، اچ‌تی‌سی حدود 2000 کارمند بخش تولید تلفن‌های هوشمند را به گوگل فروخت که همین افراد در زمینه تولید گوگل پیکسل و گوگل پیکسل 2 موفق ظاهر شدند.

پیشرفته‌ترین گوشی که اچ‌تی‌سی تولید کرد، +HTC U12 بود که در ماه می معرفی شد و البته نتوانست نظر مشتریان را به سوی خود جلب نماید.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

بر خلاف شایعات که مدعی بودند این برند تایوانی قصد توقف تولید گوشی‌های هوشمند را دارد ولی HTC باز هم می‌خواهد شانس خود را امتحان کند.

در حال حاضر، اچ‌تی‌سی مالک اولین گوشی بلاک‌چین جهان به نام Exodus 1 می‌باشد. شرکت تایوانی تأیید کرده که با Sprint برای تولید یک گوشی 5G همکاری خواهد کرد؛ خبری که کمی گیج‌کننده است.

بر اساس اعلام مدیرعامل، اچ‌تی‌سی تمرکز خود را در نیمه نخست سال 2019 روی تولید گوشی‌های میان‌رده و پیشرفته خواهد گذاشت که دستگاه تازه معرفی شده HTC Desire 12s نیز شامل همین برنامه می‌شود.

اما اگر شرایط بر وفق مراد اچ‌تی‌سی پیش نرود، شاید دیگر نامی از این برند در بازار گوشی‌های هوشمند نشنویم و این کمپانی سراغ تولید همان دستگاه‌های واقعیت مجازی و ادامه دادن خط تولید Vive برود.

سونی

وقتی در مورد سونی صحبت می‌کنیم، همه می‌دانیم که این کمپانی ژاپنی گذشته قابل احترامی دارد. این برند محبوب به خاطر پلی‌استیشن، تلویزیون‌های هوشمند و بلندگوهایی که تولید کرده توانسته به شهرت خوبی در دنیای تکنولوژی دست یابد ولی وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند می‌شود، اوضاع کمی فرق می‌کند. این در حالی است که خانواده اکسپریا چند سال پیش از محبوبیت بالایی برخوردار بود ولی اکنون دیگر خبری از آن دوران طلایی نیست.

جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمند سونی با استقبال خوبی مواجه نشده‌اند و یارای رقابت با محصولات هوآوی و سامسونگ را ندارند. به علاوه، استراتژی معرفی یک پرچمدار در هر شش ماه نیز اصلاً قابل‌توجیه نیست. به عقیده بسیاری از افراد، تنها طرفداران این برند حاضر به پرداخت پول برای خرید دستگاه‌های جدید اکسپریا هستند.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

سونی که تولیدکننده مطمئنی در زمینه تولید لنز گوشی‌های هوشمند است، توانسته در این زمینه به اعتبار قابل‌توجهی دست یابد. در واقع بسیاری از بهترین موبایل‌های موجود در دنیا (هوآوی پی 20 پرو، گلکسی اس 9 پلاس و گوگل پیکسل 3، آیفون و . . .) از سنسورهای IMX سونی استفاده می‌کنند. اما چرا خودِ کمپانی ژاپنی در زمینه گوشی‌های هوشمند، به خصوص در حیطه دوربین آنها حرفی برای گفتن ندارد؟

به نظر می‌رسد برنامه سونی، ایجاد یک‌پارچگی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در بخش تولید سنسورهای عکاسی می‌باشد. این شرکت می‌خواهد دستگاه‌هایش را با توجه دوربین فوق‌العاده‌ای که در آن کار می‌گذارد مطرح نماید. ضمن اینکه گفته می‌شود اکسپریا ایکس زد 3 اخیراً توانسته به دست‌آوردهای مهمی دست یابد.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

حالا اخباری به گوش می‌رسد که سونی می‌خواهد در همایش MWC که در ماه آینده و در شهر بارسلون برگزار خواهد شد، از اکسپریا ایکس زد 4 5G رونمایی کند. همچنین قرار است سونی خط تولید محصولات میان‌رده‌اش را نیز گسترش دهد که سری اکسپریا ایکس اِی 3 و ال 3 را معرفی خواهد کرد. به علاوه، سونی قصد دارد به جرگه تولیدکنندگان گوشی تاشو بپیوندد که البته تا کنون پتنت‌هایی نیز در مورد آن منتشر شده است.

ال‌جی

ال‌جی حداقل در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند آمار جالبی ندارد. از سال 2016 تا کنون، این کمپانی هر سه ماه یک بار با کاهش فروش روبه‌رو بوده و این آمار در سال 2018 نیز ادامه داشته است. بر خلاف این قضیه، ال‌جی در دیگر بخش‌های تکنولوژی وضعیت فوق‌العاده‌ای دارد. برای مثال تلویزیون‌های هوشمند کمپانی کره‌ای جزو بهترین دستگاه‌های دنیا به حساب می‌آیند و این یعنی حضور ناموفق در بخش گوشی‌های هوشمند را دیگر قسمت‌ها می‌توانند جبران نمایند.

ال‌جی بسیار امیدوار است که مدل V40 (اولین گوشی دارای 5 دوربین) که در ماه اکتبر معرفی شد بتواند وضعیت را برایش بهبود بخشد؛ اتفاقی که با مدل G7 رخ نداد.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

با همه اینها، ال‌جی برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای سال 2019 دارد که تولید گوشی تاشو از آن جمله است. به نظر می‌رسید سامسونگ و هوآوی اولین تولیدکنندگان موبایل تاشو در دنیا باشند ولی این احتمال وجود دارد به یک‌باره ال‌جی همه را شگفت‌زده کند. شایعات دال بر این موضوع هستند که این گوشی تاشو برای همایش CES ماه ژانویه لاس‌وگاس آماده خواهد بود. ضمن اینکه در سال 2019 شاهد رونمایی از مدل‌های V50 و G8 نیز خواهیم بود.

موتورولا

موتورولا در سالیان اخیر وضعیت عجیبی داشته است زیرا ابتدا به لنوو فروخته شده و بعدها به موتو تغییر نام داد ولی حالا باز هم همان موتورولا شده است.

اگرچه آمار فروش کلی این کمپانی چندان جالب نیست ولی در کشورهایی نظیر برزیل، مدل‌های معمولی این شرکت فروش قابل‌قبولی داشته‌اند. ضمن اینکه به خاطر عدم حضور هوآوی و شیائومی در ایالات متحده، این برند در آمریکا نیز موفق ظاهر شده است.

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

استراتژی این کمپانی ادامه دادن با دو دامنه متفاوت است یعنی برند موتو در اروپا، آمریکای لاتین و ایالات متحده، و برند لنوو در هند و چین؛ تقریباً شبیه روش هوآوی و آنر.

هدف اصلی موتورولا تولید گوشی‌های میان‌رده خواهد بود که بدون شک مهم‌ترین دستگاهی که در سال 2019 معرفی خواهد شد Moto G7 می‌باشد که 4 مدل خواهد داشت.

نوکیا

اچ‌تی‌سی HTC ال‌جی LG نوکیا HMD گلوبال موتورولا سونی

خیلی سخت است جایگاه اولیه خود را بعد از شکست‌های متمادی پس بگیریم، اتفاقی که فعلاً برای نوکیا رخ داده است. شاید به خاطر بیاورید زمانی را که همه افراد تمایل برای خرید محصولات کمپانی فنلاندی داشتند. در سال 2009، وقتی گوشی‌های اندرویدی و آیفون هنوز جدید بودند، نوکیا 39 درصد سهم بازار را در اختیار داشت اما به خاطر ناآگاهی در مورد چگونگی مدیریت بازار، جایگاه خود را از داد. به علاوه، فروش این برند به مایکروسافت و اصرار بی‌نتیجه و البته بی‌دلیل به استفاده از سیستم عامل مخصوص به خود، دلایل دیگری برای عدم موفقیت نوکیا به حساب می‌آیند. سپس نوکیا توسط HMD Global (شرکت تأسیس شده توسط مدیران پیشین نوکیا) خریداری شد و دست به تولید گوشی‌های دارای اندروید خام با قیمت‌های مقرون به صرفه زد. البته نتایج چنین تصمیمی تا کنون راضی کننده بوده است بنابراین باید ببینیم آیا آمار موفق این کمپانی در سال 2019 نیز ادامه‌دار خواهد بود یا خیر؟

شما در مورد هر کدام از این برندها چه فکر می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.


منبع: androidpit.com
نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 43871 گروه خبری: اخبار فناوری منبع خبر: سافت گذر تاریخ خبر: 1397/10/14 تعداد مشاهده: 3282
سافت گذر